Heb jij je kind vernoemd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door elliepellie, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn opa heet ook Dick, haha! Voluit Benedictus. Iedereen noemt hem Ben behalve mijn oma, die zegt Dick. Wij wilden hem graag vernoemen maar vonden Dick ook niet zo’n succes en Benedictus te ouwbollig. Het is Benjamin geworden. :)
    Ik heb trouwens wel eens aan mijn oma gevraagd waarom zij opa als enige Dick noemt. Had dat soms een bepaalde reden? Ze lachte alleen maar heel hard. :roflmao:

Robijn89 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik kom oorspronkelijk ook uit het zuiden en ik was een zeldzaamheid in de klas met maar 1 naam :)

Ik heb ook niks tegen vernomen hoor. Ik kan het zelfs in sommige gevallen prachtig vinden. Ik heb alleen echt niks met meerdere namen. Zo’n gedoe als je een bekeuring krijgt :D

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Ja, de 2e naam van mijn zoon is Jan, naar overgrootvader aan beide kanten :)

4. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Ja beide meiden vernoemd. De eerste naar beiden oma's. De 2e heeft als tweede naam mijn achternaam. En daarmee vernoemd naar mijn vader die helaas overleden is.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn oudste is niet vernoemd.

de middelste een beetje, in haar 1e (roep)naam komen de namen van haar beide oma's voor en van mijn en mijn mans oma. Haar 2e naam (Yenthe) is de scandinavische vorm voor Johanna, mijn man heeft in een van zijn namen Johannes. Zo is zij " vernoemd" naar haar oma's en vader. Moet erbij zeggen dat het wel meer toeval was dan zo gepland.

Onze jongste heeft ook gewoon een eigen naam en als 2e naam ook 1 van de namen van mijn man (mijn man heeft er gewoon veel te veel :roflmao:) Ook omdat ik die naam gewoon mooi vond.

Ik heb overigens zelf maar 1 naam. jammer :(

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Haha! Laat maar schrijven die agent! Nee, meneer de agent, dat schrijf je zo! :D Ik bedenk me ineens hoe dat zou gaan met sommige namen die voorkomen in het afgrijselijke namen-topic. Nee agent, het is D’evanchelay! :eek:

Robijn89, Twinkle81 en Betsy vinden dit leuk.
  7. Betsy

Betsy Niet meer actief

En dan een beetje dikkige 58 jarige agent die verbaas op zijn hoofd krabt, mompelend “de jeugd van tegenwoordig..” :roflmao:

Novastar vindt dit leuk.
  8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Nee, wij wilden schoonvader niet vernoemen, dus dan allemaal maar niet.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    :roflmao:
    Bij de aangifte van mijn dochter werd in het gemeentehuis al 3x gevraagd of de spelling van haar 2e naam wel correct was. Ik zie haar nu al helemaal voor mij omdat ze aangehouden is voor roekeloos rijgedrag en haar naam 3x moet spellen :D. Goede reden voor haar om zich netjes aan de regels te houden :rolleyes:

Novastar vindt dit leuk.
  10. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Onze dochter is vernoemd naar de oma van mijn man, Helena is Lenna geworden. We vinden het een mooie gedachte om haar vernoemen, ook nog omdat wij allebei ook naar onze grootouders vernoemd zijn.
    Als 2e en 3e naam heeft ze Leia Maria ❤

Edit: Lenna was ook nog de enige meisjesnaam waarover we het eens konden worden :roflmao:

11. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    De oudste is naar zijn opa’s vernoemd in de 2e en 3e naam, de jongste naar zijn oma’s in de 2e en 3e naam. Lekker traditioneel ;)

Ik heb het geboortekaartje van Baer trouwens bij de vk zien hangen toen ik daar was voor het eindgesprek. Viel me meteen op :)

elliepellie vindt dit leuk.
  12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ha mede venlonaer :roflmao: ga ik vanuit dan ;)

13. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Jups ;)

14. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Onze dochter is niet vernoemd naar familie. Ze heeft 1 naam en die komt uit de Bijbel.
    Ik heb zelf wel 2 namen en ik ben vernoemd naar mijn opa en oma uit Luxemburg.
    Mijn man is heeft ook 1 naam, en hij is vernoemd naar zijn tante, een mannelijk variant ervan.

15. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Pinkeltje? :D (Dick Laan)

Grapje hoor. Mooi dat je hem op die manier hebt kunnen vernoemen.

pietje1987, Twinkle81 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    We hebben in de tweede naam vernoemd naar mijn vader en mijn opa. Het is echt een familie-naam. Omdat hij de achternaam van mijn vriend heeft, vond ik het wel mooi als er in zijn naam ook een connectie met mijn familie is.

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zat te denken aan Moby (Dick). :D

18. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Haha, zo kom je misschien wel onder een bekeuring uit. Teveel gedoe :roflmao:

Novastar vindt dit leuk.
  19. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ja, mijn dochter heeft als 2e naam een verbastering van mijn moeders naam.

20. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Onze kinderen zijn ook vernoemd. Reden:

-Wij zijn zelf allebei vernoemd (wonen ook in het zuiden). Traditie in ere houden, "weten waar je vandaan komt"
    -Ook hebben we, voor de geboorte van de kinderen, allebei 1 ouder verloren wiens namen we graag op deze manier "levend" en om ons heen wilden houden.

Deel Deze Pagina