heb jij je opleiding afgemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja! Opleiding bloemiste niv. 3. 10 jaar.bloemiste geweest.maar door infarct moeten wisselen van baan. Nu werk ik in een baby kinderkleding zaak, van bekend merk als verkoopster

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Vwo, universiteit psychologie, vervolgens gz opleiding gedaan postdoctoraal in combinatie met de opleiding tot systeemtherapeut en nog losse korte opleiding in het vakgebied als emdr en schematherapie. Na afronding van mijn universitaire opleiding in okt 99 tot afgelopen december continu aan het werken en studeren geweest. Sinds januari nu enkel werken zonder studie er naast. Voor nu bevalt t wel even maar ben alweer aan het rondkijken of er nog leuke cursussen zijn om me verder te verdiepen. Ik werk nu sinds vijf jaar als gz psycholoog / systeemtherapeut in een forensische polikliniek vooral met clienten met Agresseiproblemen, persoonlijkheidsproblemen en systemen/ partnerrelaties waarbij sprake is van huiselijk geweld

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    VMBO Zorg & Welzijn gehaald en daarna gestart met SPW. Helaas door omstandigheden in het tweede jaar gestopt. Een jaar of 4 simpele baantjes gehad tot het leren weer begon te kriebelen. Toen gestart met opleiding Kraamverzorgende en deze door mijn zwangerschap toen niet kunnen afmaken. Ondertussen begonnen in de thuiszorg en daar door de juiste connecties en met veel geluk intern omhoog kunnen komen. Begonnen als huishoudelijke hulp en nu coördinator en planner van een kleinschalige thuiszorgorganisatie. Wel besef ik, mocht ik op straat komen te staan, moet ik het van mijn ervaring hebben en niet van mijn diploma's.

4. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Vmbo wel.. De rest door omstandigheden niet

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heb twee universitaire studies in Nederland afgemaakt, Nederlands Recht in Leiden en Economie in Rotterdam. Later in de VS op kosten van mijn werkgever nog mijn MBA gedaan. Werk al jaren als consultant/interim-manager, nu dus in Azië. :)

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb helemaal niets afgemaakt, en kon zo ver gekomen zijn. Na de basisschool naar vmbo T toen gingen mijn ouders scheiden en zakte ik terug naar kader. Niet afgemaakt naar België op school voor TSO handel, niet afgemaakt, toen weer in nederland, kwam nergens terecht zonder opleiding dus maar begonnen op mbo1 deze wel gehaald. Doorgestroomd naar mbo 2 helpende niet afgemaakt door praktijkbegeleider. 3 jaar gestopt en nu weer begonnen mijn laatste jaar.

Maar wat heb ik een spijt, ik ben intelligent en als ik had doorgezet had ik nu hbo afgerond of minstens mbo 4. Zal dus nooit wat worden met me.

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja, spw 3+4 gedaan en diploma s behaald en werk in de kinderopvang.

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mavo.....niet afgemaakt
    MBO detailhandel.......niet afgemaakt
    MBO verzorging........afgemaakt

Huidige baan (werk er nu 5 jaar):
    Medewerker acceptatie & Beheer bij een beleggingsbank

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Vmbo niet afgemaakt mbo ook niet.

10. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Spw 3 niet, helpende verzorgende wel en toen verzorgende IG ook afgemaakt.

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja een MBO en een HBO opleiding afgemaakt. Een tijd geen opleiding/cursus gedaan omdat ik wel even uitgeleerd was :) maar nu toch weer met cursussen bezig.

Zit momenteel heel erg te twijfelen of ik nog een echte opleiding zal gaan volgen.

12. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Interessant,
    Ik heb eerst SPH gedaan en vervolgens Orthopedagogiek.
    Ik ben nu 2 jaar werkzaam als orthopedagoog en start
    in 2014 met de GZ opleiding.

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja, lerarenopleiding Duits gecombineerd met economisch
    Duits en Duitse economie aan de uni.

Werk nog steeds bij mijn 1e werkgever, 12e schooljaar.

Ik geef overigens nog maar 4 uurtjes Duits, de rest van de tijd ben ik
    met andere onderwijszaken bezig.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja, eerst sph en daarna algemene sociale wetenschappen richting arbeid en welzijn.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zit nu in me examenjaar voor de opleiding sociaal maatschappelijk dienstverlener. Hiervoor alleen het vmbo afgerond..

Ik twijfel nog of ik hierna verder wil studeren.

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb 2 diploma's van het MBO: Pedagogisch medewerker in de kinderopvang en dierverzorger voor asiels, pensions etc.

Maarja, beiden geen werk in te vinden....dus ben ik thuisblijf moeder.
    Ik vind het heerlijk met mijn kids thuis, maar ik zou ook graag part time willen werken erbij.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Van de drie studies heb ik er een afgemaakt en daar ben ik ook werkzaam in. Theaterwetenschap een jaar, toen eerstegraads theaterdocent afgemaakt. Ik ben nog Grieks aan de universiteit begonnen maar heb daarna in Griekenland gewoond. Ik ben nu weer bezig met studie voor m'n werk. Die ga ik zeker afmaken als ik t red! (Alleenstaande mama en werkend...dus pittig!)

O ja, ook nog twee jaar dramatherapie (in t Grieks gedaan!) Best veel als ik t zo zie haha!

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Leuk! Ik geef ook een klas Duits!

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #119 Skyscrapper, 21 sep 2013
    Laatst bewerkt: 21 sep 2013
    Ik heb hem afgemaakt, maar daar is ook alles mee gezegd.

Na de mavo, die ik wel heb afgemaakt en diploma gehaald met magere zesjes terwijl ik veel beter kon, maar het niet nodig vond er extra voor te doen :)) wilde ik graag kappersschool doen, dat heb ik 2 jaar volgehouden, maar het ging mis toen ik geen stageplek kon krijgen en ik allergisch bleek voor permanentvloeistof (en dan te lopen klooien met handschoentjes aan maaktte mijn snelheid in het wikkelen er niet beter op :))
    Dus van school af gegaan, bedacht dat ik dan wel wilde bloemschikken. Ik kon met een voorafgaande werkweek instromen in de 2e klas. Daar bleek uiteindelijk dat ik meer praktijkervaring moest opdoen en dat ik aan 1 uurtje praktijk per week dus niet voldoende had. Examens dus maar deels gehaald. Overgestapt naar leerlingwezen (BOL) en daar in 2 jaar mijn diploma bloemschikken gehaald. Ik kon nog verder, maar had daar geen zin meer in. Ik had een vaste baan en woonde al niet meer thuis dus ook nog een heel huishouden op mijn nek.

Ik heb uiteindelijk 6 jaar in de bloemen gewerkt. Door persoonlijke omstandigheden op mijn toenmalige werk, de knoop doorgehakt en weggegaan. Na een maandje van thuis op bed ziekte van Pfeiffer overleven, kwam ik in de logistiek terecht waar ik het heel erg naar mijn zin heb gehad.
    Dat heb ik 3 jaar gedaan en sinds de oudste er is ben ik tbm.

20. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Na de LTS ben ik onderhoud monteur gaan leren. Helaas door ongeluk niet af kunnen maken.

Toen facilitair medewerker gaan doen, deze wel afgemaakt.
    En vorig jaar helpende zorg en welzijn.

Zou graag weer wat willen gaan leren. Weet alleen niet zo goed wat. Tandartsassistente lijkt me wel wat. Maar zijn haast geen banen voor te vinden.

Oja, ik werk nu als Gastouder 1 dag in de week. Volgende week gesprek op een kampeerboerderij en dan komt me opleiding als facilitair medewerker weer van pas.

Deel Deze Pagina