Heb jij je vakantie voor 2022 al geboekt??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamavan2SE, 8 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.110
    113
    Vrouw
    Behalve met walvishaaien snorkelen (wat echt een ontzettend gave ervaring was, bijna niet te beschrijven, maar echt mijn grootste aanrader!) kan je ook nog met dolfijnen en zeekoeien zwemmen, ook een ervaring!
    Een leuke toevoeging aan de maya ruïnes is Coba, daar mag je die grote piramide nog opklimmen. Dat uitzicht is echt geweldig! Elke bult die je ziet in de jungle is een ruïne die nog niet is opgegraven.

2. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.160
    1.976
    113
    Nederland
    Jaaaa zeekoeien. Omg. We gaan naar zo’n water park waar we ook met ze kunnen zwemmen ❤️
    Bedankt voor de tips!

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik had een bestemming. Maar ongevaccineerd kom je het openbaar vervoer niet in in Italië :mad: Ik heb geen rijbewijs. Ik had alles al uitgezocht tot mijn oog toevallig op een artikel viel. Gelukkig net niet geboekt.

En nu weet ik het niet meer. Ik wil liefst niet Nederland, gezien we de 1ste 2 weken van mij vrij zijn.
    In griekenland niet bekend met ov plus wat onduidelijk of je het ov in mag.
    In portugal zijn de afstand te ver met het OV om de bezienswaardigheden/mooie plaatsen te zien.
    Dus dan blijft Spanje over maar waar? Ibiza, Malta, Madeira of vaste land?
    Mallorca heeft niks waar ik wil verblijven. Menorca recent geweest. Gran canaria en Tenerife al geweest en trekt mij niet.
    Ik twijfel ook tussen logies, half pension en all inclusive. Hotel lijkt mij niet praktisch ivm slapend kind in 1 ruimte. Of heeft iemand daar goede ervaring mee? En in mei is het niet 100% zeker dat je s avonds buiten kan zitten.
    Pffff ben dus rondjes aan het draaien haha.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    In de mei vakantie gaan we een week naar Lanzarote.

In de zomervakantie gaan we naar Aruba.
    We zijn er 5 jaren geleden ook geweest. Normaal gaan wij nooit terug naar dezelfde plek. Maar we hadden op Aruba zo'n fantastische vakantie gehad. En met alle corona maatregelen nog overal in de wereld vond ik dit de beste ver weg optie.
    We gaan nu wel in een ander hotel, lekker een auto huren, snorkelen, heb er helemaal zin in.

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.857
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af hoeveel vakantiedagen jullie wel niet hebben als je 3x per jaar met vakantie kunt gaan:o: dat red ik hier niet hoor. Mag al blij zijn dat ik nog uren overhou op het einde van het jaar, wat dus vrijwel nooit gebeurd.

nicole18 en Ayla7000 vinden dit leuk.
  6. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ik ga half april met een vriendin een paar dagen naar Portugal. We zitten aan zee en met de trein een half uur naar Lissabon.. in de buurt van Cascais geloof ik. Ik weet alleen niet hoe t zit met of je t ov in komt zonder vaccinatie.

aicirtap vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees van de meesten 1 grote vakantie, 1 kleinere en weekendjes weg. Dat kost je zo'n 3-4 weken, dat heb jij toch ook wel?
    Hier 28 dagen op fulltime basis, wij hebben 1 week vrij in de meivakantie en 3 weken in de zomervakantie.

8. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.144
    1.635
    113
    #348 Esther2901, 16 feb 2022
    Laatst bewerkt: 16 feb 2022
    Ik heb mijn vakantie gepland rond hemelvaart en pinksteren. Door een beetje goed plannen ben ik dan 2,5 week vrij en hoef maar 8 verlofdagen in te leveren. 1x per 2 weken heb ik sowieso de dinsdag vrij. En dan vallen er nog wat feestdagen in.

En op fulltime basis heb ik bij mijn werkgever 27 verlofdagen en 13 ADV dagen. Ik werk 36 uur (90%) en heb dus in totaal 36 dagen.

Spectre vindt dit leuk.
  9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.699
    5.728
    113
    Ik kan 6 weken vakantie opnemen. En dan hou ik nog 12 uur over ofzo.

Spectre vindt dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik heb ook megaveel vakantiedagen maar kan ze nooit opnemen :roflmao: dus ik neem telkens mee, ja dan stapelt het zich wel op natuurlijk haha.

11. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik werk gewoon heel veel extra diensten en bouw daarmee naast mijn 4 weken verlof gemiddeld 6 extra weken mee op die ik opneem in schoolvakanties.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb met mijn werkgever geregeld dat ik een vakantiegeld en eindejaarsbonus krijg in ruil voor extra vakantieweken. Ik heb nu altijd vakantie als de kinderen ook vakantie hebben (12 weken per jaar volgens mij). Standaard is 5 weken bij ons.

Spectre vindt dit leuk.
  13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben 30 vakantiedagen. Mijn man heeft er 28+13adv. Schoolvakanties werken man en ik vaak gewoon thuis om en om.

En ik werk part-time, 24 uur. Dus dagjes weg, afspraken etc plan ik op een dag dat ik niet werk of ik ruil een dag.

Mijn werk is gelukkig heel flexibel, en ik ook. Werk ook wel eens een dag extra op een vrije dag en die kan ik dan ook weer op een ander moment opnemen.

Ik krijg mijn dagen, ondanks 3 vakanties de meeste jaren nooit helemaal op. Vorig jaar een fiets gekocht van mijn vakantiedagen die over waren bijvoorbeeld. Bij ons vinden ze het wel fijn als ze niet worden opgespaard maar worden opgenomen in het jaar waarin je ze krijgt, dat probeer ik ook altijd maar een paar dagen reserve en meenemen naar het volgende jaar is wel fijn.

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dit jaar heb ik nog verlof tijdens de meivakantie dus gaan we de eerste week van de meivakantie op vakantie. Scheelt mij 2.5 vakantiedag.

We hebben daarnaast 3 weken zomervakantie staan en weekje familievakantie tussen kerst en oud en nieuw.

Meestal gaan we met Pinksteren nog kamperen en hebben we met carnaval een aantal dagen vrij. Maar deze 2 slaan we dit jaar over.

In de herfstvakantie nemen we nooit vrij.

Spectre vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.857
    113
    Vrouw
    Ja maar buitenom die weken zijn er altijd wel wat dagen die opgaan aan bijv. Opa/ oma die met vakantie zijn (zij passen 1 dag in de week op) en nu afgelopen jaren veel dagen moeten opnemen ivm gesloten school/opvang door corona.
    Wij hebben standaard 5 weken. Dat is soms wel puzzelen. Wij gaan enkel in de zomer lang weg. (2,5 -3 weken). En verder wel eens een lang weekend vrij maar daarbij blijft het wel. Vroeg het mij gewoon af omdat ik soms lees dat mensen in de meivakantie weggaan, de zomer, met wintersport. Hoe doe je dat dan wanneer je onverwachts extra moet opnemen ivm ziek kind, geen oppas oid.

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.857
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me heel fijn. Hier nog jonge kinderen dus zomaar extra werken wordt lastig, omdat we dan ook opvang nodig hebben.

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.857
    113
    Vrouw
    Bij ons mag je de uren niet meer eindeloos opsparen. Je mag ze maar voor een bepaald aantal maanden meenemen naar volgend jaar.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja vroeger was het hier ook lastiger, maar nu kunnen de kinderen alleen thuis blijven. Verder kunnen wij thuis werken, mijn man heeft dat tijdens corona ook veel gedaan, dus als er dan iets was, was hij gewoon thuis.

Spectre vindt dit leuk.
  19. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.160
    1.976
    113
    Nederland
    Ik ben eigen baas dus mijn vakantiedagen bepaal ik zelf :roflmao: verder heb ik bijna nooit een heel weekend vrij en werk ik 5 van de 7 avonden. Dus tsjah.

Spectre vindt dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.110
    113
    Vrouw
    Ik heb 12 weken per jaar vakantie en dan bouw ik ook nog eens extra uren op door overwerk. :oops:
    Bij mijn oude baan had ik maar 5 weken vakantie per jaar hoor.

Deel Deze Pagina