Met de vouwwagen naar Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lafayette, 3 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Wij zoeken een camping in Frankrijk om met de vouwwagen te kunnen staan in de zomervakantie. Ik vind de Middelandse Zee eigenlijk te ver weg, ergens halverwege Frankrijk zou mooi zijn qua afstand. Liever ook niet de hoge Alpen in, dat zie ik niet zitten met de vouwwagen achter de auto. En dan... een leuke camping voor kinderen van 5 en 9 jaar, weet iemand dat? Geen mega kampeerdorp graag, maar wel een zwembad en een speeltuin die wat groter is dan alleen een verdwaalde wipkip, dat zou fijn zijn. Heeft er iemand tips? Ook leuk als er boerderijdieren zijn, maar geen must. Mooie omgeving, dorpen en steden houden we wel van. Ik hoor het graag als iemand een fijne camping weet :D
     
  2. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Wij waren vorig jaar op sequoia parc van sandaya. Maar dat is wel een vrij grote camping dus misschien trekt je dat dan niet zo. Hebben wel alles wat je beschrijft, kinderboerderij, zwembad binnen en buiten , speeltuinen. En een hele leuke omgeving aan de kust en het eiland ile d'oleron is ook erg leuk. Het is vanaf Utrecht 970 km.
     
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.644
    113
    Wij gaan naar Camping Boyse in de Jura. Ik denk niet veel stadjes, maar de camping zelf lijkt wel te voldoen aan je wensen (op de diertjes na).
     
  4. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    @Neskio en @Vogelinnetje bedankt voor de tips! Ik ga er even goed naar kijken. Ziet er heel goed uit :D
     
    Neskio vindt dit leuk.
  5. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    922
    218
    43
    Vrouw
    Wij gaan met de vouwwagen naar de Ardèche, camping Les Arches. Deze is volgens mij al wel vol in de zomervakantie. Ik zou even de zoekfunctie gebruiken en dan zoeken op kamperen Frankrijk ofzo, staan al veel camping tips in eerdere topics.
     
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij gaan in de meivakantie naar camping La Rive. Is 1089km vanuit Tilburg rijden.
    Camping ligt aan de westkust van Frankrijk.

    Het is een 5 sterren camping, met zowel overdekt zwembad als buitenzwembad, binnen en buitenspeeltuin. En de camping ligt aan een meer met zandstrand.
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.616
    3.990
    113
    Wij zijn vorig jaar naar 2 huttopia campings (in de morvan en richting de alpen/vanoise) geweest. Hadden beide een zwembad. We zaten op loopafstand van een dorpje. Prima sanitair. Veel kindjes om mee te spelen. Mijn jongens van 5 en 8 hebben zich prima vermaakt.
    In de vogezen heb je ook veel campings, bij gerardmer, xonrupt longemer, mooie regio, wel wat onzeker qua weer.
    Wij hebben ook wel eens campings via flower campings geboekt.
     
  8. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Village des Meuniers in de bourgogne. Heeft alles wel wat je omschrijft. En een prachtig uitzicht!
     
  9. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Bedankt voor de tips! Ik bekijk ze allemaal hoor. Flower Campings ken ik ook goed, daar boekten wij eerst altijd bij toen we nog accommodatie nodig hadden. Vogezen heb ik echt wel interesse in en Bourgogne ook. Zal het eens met mijn man bekijken.
     
  10. Tilburg

    Tilburg Actief lid

    27 aug 2015
    213
    60
    28
    Vrouw
    Tilburg
    Ben je daar wel eens geweest?
    Wij gaan daar heen dit jaar.
    Benieuwd naar je ervaring als je er bent geweest.
     
  11. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Ben er 2 jaar geleden geweest, mooi uitzicht inderdaad!
    Zelf vonden wij het wat aan de kleine kant (wij vinden juist wel een wat grotere camping met meerdere speeltuintjes, zwembaden en animatie fijn) en dorpje wat op loopafstand was stelde ook niet zo veel voor.
     
  12. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Ja wij zijn er twee keer geweest. Afgelopen 2 jaren
     
  13. Tilburg

    Tilburg Actief lid

    27 aug 2015
    213
    60
    28
    Vrouw
    Tilburg
    Is er voor een kind van 6 genoeg te doen?
     
  14. Tilburg

    Tilburg Actief lid

    27 aug 2015
    213
    60
    28
    Vrouw
    Tilburg
    Hoe vond je het?
     
  15. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Wij vonden het een hele leuke camping. Zouden er zo nog een keer heen gaan. Wij zaten in een safaritent.
    Hele vriendelijke eigenaren. Je kunt brood bestellen voor de volgende dag. Heerlijk (stok) brood en croissants.

    Twee leuke zwembaden, waarvan 1 overdekt kan bij slecht weer.
    1 keer in de week mag je helpen met de dieren voeren, vonden onze kinderen erg leuk.
    Animatie hebben ze niet aan mee gedaan.
    Speeltuin is leuk met trampolines.

    Vond het zelf leuk om rondje te wandelen rondom de camping. Vanwege het hoogte verschil prachtig uitzicht.

    Cluny is mooi plaatsje in de buurt. Hier deden wij onze boodschappen.

    Weet niet of je nog vragen hebt? Ga je met eigen accommodatie? Dan zou ik een premium plek boeken, want dan zit je aan de rand van de camping, ruime plekken met prachtig uitzicht
     
  16. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Onze kinderen waren eerste keer 3 en 5, tweede keer 4 en 7. Ze hebben zich goed vermaakt.
     
  17. Tilburg

    Tilburg Actief lid

    27 aug 2015
    213
    60
    28
    Vrouw
    Tilburg
    We hebben inderdaad zo'n heel uitgebreide plek gereserveerd.
     

Deel Deze Pagina