ik doe het niet....hoewel ik me pistoletje filet wel heel erg mis..maar ja de gezondheid van me kindje gaat boven alles...des te lekkerder smaakt die straks gelijk na de bevalling...ik heb al opdrachten gegeven hier hahahha... en overigens...1 glaasje wijn kan geen kwaad hoor...ook salami mag gewoon....
Een slokje wijn misschien, maar zeker filet american .. dat vind ik persoonlijk het slechtste wat je kan eten
Ik ook! Maar mag makreel ook niet? Bij mijn vorige zwangerschap at ik bijna elke week makreel, omdat vette vis zo goed is.
heerlijk zo'n 'biertje' makreel mag, maar dan niet vacuum verpakt. Dus vers van de visboer. Zoooo lekker!
Snap niet dat je al 3 keer filet american heb gegeten eerlijk gezegt.. je bent pas 15 weken zwanger, was het nou zo moeilijk om die weken het even te laten staan?
Dit is niet waar hoor. Het is niet gezegd dat het per se schadelijk is, maar het kán wel dat een glas wijn een effect heeft, ook al is de kans niet zo groot Ik heb me tot nu toe aan alle regels gehouden en ben dan ook erg blij dat ik me nu niet hoef af te vragen of het breken van mijn vliezen te wijten is aan iets ongezonds dat ik zou hebben gedaan. Ik begrijp ook niet zo goed dat mensen het risico willen nemen, zoals met filet americain of ander rauw vlees. Als het misgaat gaat het ook goed mis. Maar goed die afweging is denk ik heel persoonlijk.
Ehm ja, heb toen we uit eten gingen tiramisu besteld en was toen op dat moment echt even vergeten dat er alcohol in zit totdat ik een hapje at.. Heb het toen voor de helft opgegeten Voor de rest hou ik me wel helemaal aan alle 'regeltjes'
Kan me voorstellen dat ik best een keer een glaasje rode wijn zal nemen, op m'n bruiloft bijvoorbeeld...alhoewel ik er tot nog toe geen behoefte aan heb Ben gek op filet en een lekker mals biefstukje maar heb me tot dusver keurig aan de regeltjes gehouden volgens mij!
Alcohol laat ik echt volledig staan, ik wil dat risico echt niet lopen. Zelfde met roken, nu rookte ik sowieso al niet, dus dat scheelt. En caffeine vermijd ik ook, ookal zegt het voedingscentrum dat het wel kan.
Ik heb op mijn trouwdag 1 slokje champagne op om te vieren dat we man en vrouw waren. Smaakte trouwens niet eens, terwijl je me "in normale toestand" wakker mag maken voor een glaasje bubbels
Helemaal mee eens! Als je er de eerste keer niet bij nagedacht hebt (zoals met die Tiramisu) oké, maar dat je het daarna nog 2x gewoon bewust eet vind ik persoonlijk echt niet verantwoord.. Maarja, dat is een ieder voor zich natuurlijk!
uuuhhh....misschien iets meer smeerworst dan per dag wordt aangeraden (maar daarvan krijg je volgens mij alleen net te veel vit. A binnen). En een speigeleitje met nog een beetje zacht eigeel (maar dit kan dan volgens mij alleen kwaad voor jezelf en niet voor de kleine in je buik).
Dames ik weet dat er regels zijn waar je je best aan houdt maar... blijf nu toch ook even rustig! Doe waar je jezelf goed bij voelt, vraag wel eerst je VK/gyn om info over wat mag en niet mag zodat je wel goed bent ingelicht. Ik drink wekelijks één glas wijn. Volgens de vk geen probleem zolang ht geen cocktails zijn en niet meer glazen wijn worden. Met rauw vlees en verpakte vis moet je natuurlijk wel opletten, net zoals met alcohol, sigaretten, ... Maar zwanger zijn is ook geen ziekte he!
Zwanger zijn is een gezonde ziekte zeggen ze Ik vind sommige dingen ook met een korreltje zout te nemen.. Zoals cafeïne en leverpastei drink/eet ik ook wel, maar gewoon met mate! Maar filet vind ik echt not done, het is rauw vlees en als de VK iets afraadt dan is dat het wel. Maar zoals ik al zei, ieder z'n eigen ding!
Klopt, zwanger zijn is geen ziekte, maar om het zekere voor het onzekere te nemen houd ik me aan de officiële richtlijnen, dus ook geen alcohol. Ik mis mijn wijntje echt heel erg. Maar ik neem het risico gewoon niet.
Ik houd me ontzettend goed aan alle regels. Ik merk dat ze er in Nederland behoorlijk slap mee zijn en mensen er ook slap mee omgaan. Je zou er eens engelstalige sites bij moeten pakken, dat is andere koek. Wikipedia in het engels is een mooi voorbeeld. De meeste Nederlanders denken dat op elke regel voor hun wel een uitzondering gemaakt kan worden, ach het is toch niet zo erg. Ik vind dat ieder kindje recht heeft op de allerbeste start. Dan kost dat maar wat opofferingen. Dat gaat de rest van ons "moederleven" door, ons opofferen voor de kinderen. Dit heeft als gevolg: caffeïnevrije koffie en thee!!!, geen cola, geen rauwvlees, geen spiegeleieren, geen brie (buiten de deur, thuis vertrouw ik het wel) en geen wijn. Ook til ik geen zware dingen meer. Boven de 15 kg mag mijn man doen. (gaat niet op als je al een kindje hebt, dan is het niet te doen). Vis eet ik niet en roken heb ik ook nooit gedaan (dat scheelt een hoop frustratie). Ja, uit eten gaan is anders geworden, maar ik hoop dat ik nog heel lang van dit wondertje mag genieten. Mijn man staat hier volledig achter en houdt me soms goed in de gaten. Maar ik doe het met liefde!
hetlichtje, vis is juist goed. Vette vis zit vol omega 3 en dat is goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Cola drink ik wel, maar dan caffeïnevrij.
Gisteren uit eten. Toen mn bord op tafel kwam bleek het vlees (ik denk iets van varkenshaas) niet door en door gaar. Het was een wokgerecht, dus niet makkelijk om nog even terug te sturen naar de keuken voor wat extra warmte. Heb 1 stukje vlees opgegeten en toen al het rode vlees (er zat ook kip door, dat was wel goed gaar) geruild met dat van mn man. Maar ja, ik heb dus wel 1 stukje gehad... Verder ben ik heel braaf!