Ben het helemaal met je eens dat vis gezond is, maar ik vind het zo'n smerig iets. Het idee hoe zo'n visje aan het einde is gekomen. Plus die stank... toch twijfel ik eraan of ik er niet gewoon aan moet beginnen voor de beeb. er is ook wel vis zonder stank.
Ja dat is een ander verhaal Gebakken zalm vind ik niet stinken hoor. En anders heb je ook omega 3 in capsules
Heerlijk! Met uitjes uiteraard! Tja, als je vies niet lekker vind, en ook nog vind stinken, wordt het moeilijk om het te eten lijkt mij..
denk dat mijn man het wel kan waarderen dat ik eens een visje ga halen... hij heeft de laatste jaren bijna geen vis gegeten...
Nee, dit heb ik niet gedaan. In restaurants vreog ik ook echt om goed doorbakken vlees en liet ik het overnieuw bakken als het geheel niet goed doorbakken was. Ik had dan ook wel twee miskramen gehad, dus was extra voorzichtig. Al deed ik het bij mijn eerste zwangerschappen ook niet.
ik heb in het begin van m'n zwangerschap een keer sushi gegeten maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was voor de rest zo'n beetje aan alle regeltjes gehouden ik heb alleen een enkele x bewust een broodje leverpastei op, alcohol mis ik helemaal niet het enige wat ik heel mn zwangerschap ontzettend mis is een broodje filet maar dat risico ga ik dus echt niet lopen iedereen z'n eigen ding hoor maar ik persoonlijk zou het mezelf nooit vergeven als er iets met me kindje zou gebeuren omdat ik zonodig bijvoorbeeld m'n broodje filet moest eten
Nou dat zal ik je uitleggen, de eerste 2 keren dat ik filet heb gegeten had ik nog geen positieve test in handen omdat we al 1,5 jaar bezig waren, ik was toen denk ik 4 weken zwanger, nadat ik filet had gegeten had ik na een paar dagen wel een test gedaan maar goed misschien had ik het niet moeten eten omdat ik wel wist dat er een kans was dat ik zwanger was. En de 3e keer was omdat ik 10 kilo was afgevallen en niks binnen hield alleen mandarijntjes en toen heb ik een pistolet filet gehad was het enige wat ik binnen hield.
Ik heb trouwens energydrank op. De test was negatief en ik had er zo'n vreselijke trek in. Totaal 2 blikjes op. Nou snap ik waarom ik er trek in had. Ik was al zwanger.
Ik heb een twee keer al een biefstuk gegeten niet doorbakken. En ook drie keer een broodje met preparé. Ik ben wel immuun voor toxoplasmose. Ik las hier iemand die tiramisu heeft gegeten maar de helft voor de alcohol die erin zat, nou, er zitten ook rauwe eieren in, dus dat mag je ook niet eten. Groetjes
Die eerste twee keer is gewoon overmacht, kon je niet weten. Gebeurt wel meer vrouwen. Maar die derde keer...sjah. Denk dat een pistoletje met niks er ook wel in was gebleven Daar had ik dan persoonlijk voor gekozen ipv risico's nemen voor zo gewenste baby... Hier overigens een heel strenge man. Toen ik de eerste keer zwanger was (miskraam) testte ik 2 dagen voor NOD negatief en wilde ik in de winkel filet kopen. Mocht niet van mijn man, want we wisten maar nooit. En hij had gelijk, want op NOD toch positief getest Verder at/dronk ik vanaf eisprong (door vruchtbaarheidsbehandelingen wist ik exact wanneer die was) niks wat niet goed zou zijn voor eventuele zwangerschap.
Als je nog niet weet dat je zwanger bent maak je je ook niet schuldig natuurlijk, dat had je misschien wat commentaren gescheeld Qua alcohol en rood vlees hou ik me keurig in maar ik begin mijn dag wel gewoon met m'n twee bakken koffie, anders wordt het niks met me
Marianne, koffie is geen probleem hoor . Ik drink caff vrije cola, zodat ik in mijn nachtsdienst ook koffie kan drinken
Ik lust geen rauwe kazen, ik walg van biefstuk en filet. Ik ben absoluut geen viseter en ik rook niet..... Het enige wat is mis maar niet consumeer...is alcohol. Ja en een kopje koffie per dag en af en toe eens een boterham met leverworst. Bij m'n eerste kindje heb ik toen ik rond de 9 weken was carpaccio gehad toen we uiteten waren, was de aller eerste keer in mijn leven dat ik at. Wist ik veel dat dit rauw vlees was...oeps. Oja en een keer een glas wijn, toen ik blijkbaar bijna 4 weken zwanger was. (1ste kindje, maar we waren niet bezig met zwanger worden.)
Ik ben ongepland zwanger, en wist het dus ook niet gelijk. Heb het weekend voor de test kroegentocht gehouden met een groep vriendinnen, heb denk ik wel 2 flessen wijn naar binnen gewerkt..... Verder drink ik af en toe een glas cola, als de misselijkheid tot 'savonds blijft hangen. (van cola wordt het ineens een stuk minder) Maar dat zal misschien 1 keer per week zijn. En ik eet 2 a 3 keer per week een geroosterde boterham met leverworst, mmmmm Maar dat mag wel begreep ik?
de eerste weken heb je geen bloedband met je kindje en kan het dus nog geen kwaad om "foute" dingen te eten of te drinken. ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om geen koffie/cola meer te drinken. je mag gewoon 4 kopjes koffie per dag. of 2 kopjes koffie en 2 cola en 2 thee bijvoorbeeld. je baby kan van meer cafeine onrustig worden maar verder is het niet schadelijk hoor. ik blijf er altijd onder maar daar maak ik me totaal niet druk om. om antwoord te geven op je vraag: ik heb weleens spiegelei gegeten, dit "mocht" ook gewoon tijdens mijn eerste zwangerschap. Toen ik savonds misselijk werd kreeg ik er spijt van. maar uiteindelijk na wat speuren erachter gekomen dat alleen jij/ik er ziek van kan worden en de baby niet. dus ik eet nu nog regelmatig spiegelei Ik heb één keer een paar plakken leverworst op en toen voelde ik me wel even schuldig. waarom kon ik er niet gewoon eentje pakken. filet american zou ik nooit doen. er zal maar net die parasiet inzitten.