Heb jij je wel eens schuldig gemaakt om iets te eten wat eigenlijk niet mag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelyroses, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ik hou me eigenlijk wel aan de regels, het enige dat ik wel eet is drop maar mijn bloeddruk is juist enorm laag dus de verloskundige zegt dat het geen kwaad kan.

Verder is mijn suiker te laag en daarvoor adviseerde de verloskundige juist energiedrankjes als AA en Extran terwijl ik hier zie dat jullie geen energiedrankjes drinken... ik snap het niet. Mag je nu wel of geen AA en Extran drinken??

Verder drink ik meestal 2 kopjes koffie per dag maar ik dacht dat dit ook gewoon mocht?!

Ik hou niet van cola dus ik drink dit niet maar waarom mag dit niet dan? Wat zit erin dat niet mag of hebben jullie het dan over de caffeine die erin zit?

2. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    #82 Lieke23, 3 jul 2011
    Laatst bewerkt: 3 jul 2011

Waar het hier om gaat is die blikjes energydrink, dat is gebaseerd op energie door cafeine. Maar AA en extran is gebaseerd op druivensuiker, dat kun je prima gebruiken voor extra energie.

Wb cola gaat het ook om de cafeine ja.
    Waar ik me aan hou is de richtlijn van het voedingscentrum, nml max 3 kopjes koffie/cola per dag.
    Soms drink ik helemaal niets, soms op een warme dag 2 glazen cola en soms wel 3 kopjes koffie of een combi.
    Maar maak me echt niet druk als ik een keer aan de 4 kom hoor.
    Wel drink ik alleen cafeinevrije thee( want in de meeste thee zit ook cafeine) Ik drink alleen rooibosthee.

Miss is dit lijstje handig?

Hoeveel cafeïne mag je hebben als je zwanger bent?
    We adviseren om niet meer dan 300-milligram cafeïne per dag te drinken.
    Hieronder staat hoeveel cafeïne er in koffie en andere producten zit. Je kunt dan zelf kijken wat je per dag kunt nemen.

Als je 750 milligram cafeïne of meer gebruikt, stapelt dat zich op in het lichaam van je kindje. Je kindje heeft 2 tot 5 dagen nodig om de helft van de cafeïne kwijt te raken.

- Filterkoffie: 80 milligram
    - Koffie uit de automaat: 80 milligram
    - Oploskoffie of instantkoffie: 65 milligram
    - Cafeïnevrije koffie of Décafé: 5 milligram
    - Espresso (50 milliliter): 65 milligram

- Kopje thee: 50 milligram
    - Glas cola: 40 milligram
    - Glas energiedrank: 80 milligram
    - Reep chocola (100-gram): 50 milligram

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

bedankt voor je reactie! voor wat betreft koffie drink ik echt max 3 per dag maar meestal maar 1 of 2 dus dat gaat goed. Ben blij dat met de energiedrankjes vooral de red bull e.d. bedoelt word! Deze heb ik namelijk nooit gedronken maar in het begin wel redelijk veel AA. Nu mijn suiker precies op de ondergrens zit gaat het goed en drink ik geen AA meer. (mierzoet namelijk!)

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Te veel is niet goed natuurlijk maar zolang je onder de max blijft (zie lijstje norah) is er niets aan de hand.sommige hebben het over helemaal geen cola,koffie of het moeten beperken tot 1 ofzo.en dat hoeft helemaal niet.trouwens,de eerste 3 maanden walgde ik van koffie,de risicovolle periode dus.nu lust ik het wel weer,maar nooit meer dan 3 per dag.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb wel eens wat gegeten wat 'niet mag' maar schuldig heb ik me er nooit om gevoeld!

6. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Het enige wat ik echt vermijd is rood vlees. Ik drink sowieso al bijna nooit, maar een klein glaasje af en toe doe ik wel. Niet een heel glas haha, dat durf ik dan weer net niet aan.

Koffie drink ik ook gewoon hoor, maar drink toch nooit meer dan 2 en ook cola drink ik gewoon (werkt ook goed tegen misselijkheid).

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nee, nooit schuldig aan iets gemaakt wat niet mag, maar ik was er ook wel erg obsessief mee bezig (met gezond eten).

ook nooit geen alcohol o.i.d gehad (hoewel ik altijd wel van een glaasje hield). Vooral met het oog op FAS.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ok, maar omdat jij dit schreef;

je baby kan van meer cafeine onrustig worden maar verder is het niet schadelijk hoor

Dacht ik, ik meld het even ;)

9. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Ik heb me de hele zwangerschap gehouden aan de richtlijnen van het voedingscentrum. Vond dat ook echt geen enkel probleem.

Bovendien, iedere moeder wil toch het allerbeste voor haar kind? Ik zaag iig liever mn eigen arm er af dan dat ik willens en wetens risico loop met de gezondheid van mijn kindje. Dat geldt in mijn optiek dus ook voor dat 'ene onschuldige glaasje rose' of die 'paar sigaretten per dag'.

Je zult toch offers moeten gaan brengen wanneer je kinderen krijgt (slaap, geld, je buikwand, ongeplande tripjes naar Londen). Dan kun je daar maar beter in die 9 maanden aan wennen toch? :)

Deel Deze Pagina