Welke kortlopende reisverzekering en waarom?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ImAmommy, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi meiden,

Wij zijn tijdens het boeken vergeten reisverzekering aan te vinken en willen nu dus een losse kortdurende reisverzekering erbij nemen.

Welke raden jullie aan en waarom?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Poeh weet miet meer welke ik laatst had, maar ik had een vergelijkingssite ingevuld en toen van de nummer 1 de voorwaarden bekeken. Was prima en toen ik de verzekering nodig had keerden ze ook uit.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben bij fbto gedaan. Scheelde behoorlijk met overige aanbieders en ik kon niets vreemds aan de voorwaarden ontdekken.

4. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Kan je het alsnog niet activeren via de partij waar je de reis hebt geboekt ?

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik zou 'm gewoon bij je bank waar je bankiert afsluiten.
    Of bij de verzekeringsmaatschappij waar je je andere verzekeringen hebt lopen.

Ik heb een doorlopende omdat we best vaak weggaan in een jaar en met pakketkorting in mijn verzekeringenpakket betaal ik zo weinig. Daar kun je ook nog naar kijken.

6. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Een Doorlopende reisverzekering is altijd goedkoper, ook al ga je maar weinig weg. Ik heb zelf via Allianz global assistance een verzekering en dit is prima. Kijk even op vergelijkingswebsites.

7. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zou inderdaad ook voor een doorlopende gaan. Dat kost echt bijna niets. Ik betaal (geloof ik) 48 euro per jaar inclusief doorlopende annuleringsverzekering. Dan hoef je niet aan dit soort dingen te denken als je boekt.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Omdat je al geboekt hebt zou ik vooral goed naar de voorwaarden kijken.
    Daar kunnen andere voorwaarden voor gelden.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben ook een doorlopende reisverzekering met annuleringsverzekering in ons verzekeringspakket.

We hadden eerst alleen een reis. Maar na het boeken van onze vliegreis toch ook maar een doorlopende annuleer afgesloten en maar goed ook. Want die hebben we al nodig gehad in de herfstvakantie toen we onze vakantie vroegtijdig moesten beƫindigen vanwege het ziek worden van onze jongste. Toch een redelijk bedrag teruggekregen nog.

Om de een of andere reden worden onze kinderen altijd ziek tijdens vakanties:(

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Dat maakt bij reisverzekeringen niet veel uit. Daar heb je meer mee te maken bij Annuleringsverzekeringen.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij onze verzekering kon je binnen 7 dagen na boeking nog een (doorlopende) annuleringsverzekering afsluiten.

Dit zal per verzekeraar nog verschillen denk ik.

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat is idd bij een annuleringsverzekering per maatschappij verschillend, maar hier gaat het om een reisverzekering en die kun je zelfs nog afsluiten als je al onderweg bent (dus nog niet aangekomen op je vakantiebestemming).

Ik heb 'm zelf doorlopend bij Interpolis. Gelukkig nog maar een keertje nodig gehad.

13. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ligt aan de dekkingen
    Hier gaan vaak ipads en iphones mee. Een reisverzekering heeft maar bepaalde dekkingen voor zulke items...

14. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Klopt, je mag een week na boeking nog een annuleringsverzekering afsluiten, daarna ook, maar dan gelden gebeurtenissen die dus tussen boekingsdatum en afsluitingsdatum annuleringsverzekering gebeurd zijn niet mee in de evt annulering.

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb hem bij de rabo afgesloten omsat ik daar alle verzekeringen heb

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hadden een kortlopende annuleringsverzekering via hun, helaas moeten gebruiken. Maar niks meer dan lof, echt topservice gehad! Zou xe dus zeker aan kunnen raden.

Wij hebben doorlopend via anwb

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij sluiten altijd de reis-en annuleringsverzekering af bij Centraal Beheer. Goede ervaringen toen we er helaas gebruik van moesten maken. Makkelijk online te regelen en niet de duurste.

De reisverzekering kun je een paar dagen voor aanvang van de vakantie nog wel afsluiten. De annuleringsverzekering moet binnen zoveel dagen/weken na het boeken.

18. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Bedankt meiden,

Allianz lijkt ons een fijne verzekering. In vergelijking met andere ook zeer goed, wat betreft geld & bagage meeverzekeren. :)

Wij hebben voor een kortdurende bij Allianz gekozen. Blij om te horen dat er goede ervaringen mee zijn.

Deel Deze Pagina