- Heb jij 'last' van dwangmatige handelingen? Zo ja, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nosam, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    #1 Nosam, 5 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
    Ik ben wel eens benieuwd of we hier ook
    allemaal wel eens 'last' hebben van dwangmatige handelingen.
    Zoals bijvoorbeeld, altijd de traptreden tellen etc.

Hier volgen die van mij: :)

- Bij mij moeten vaak dingen 'recht' liggen. Of het nou
    stapeltjes papieren zijn of de onderzetters op tafel.
    Het moet recht. Alleen het gekke is, ik heb dat niet dagelijks
    maar soms.

- We hebben beneden 2 dimmers (voor de lampen) Als we naar
    bed gaan moet ik ze altijd als ik ze uit doe nog even weer aan
    en weer uit doen. Puur om te checken. Dit doe ik wel elke
    avond. Als mijn man de lampen uit doet. Doe ik het geheid opnieuw.

En jij? :)

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha!!

Uhhh ff denken..
    Wanneer ik kleren opruim en het het ligt een millemetertje verkeerd dan haal ik alles er weer uit en leg ik het er weer opnieuw in..

Ik ben op mijn manier altijd vergeten dat ik de achterdeur op slot heb gedaan dus al zit ik al half in de auto, ik ga terug om dat te checken.. Daar heb ik niet altijd last van gelukkig, want die is irritant!

3. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Oh kijk, daar ga ik al.
    :D:D
    Dat doe ik ook!

4. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Telt "het volume van de autoradio altijd op een veelvoud van 5 zetten" ook? Dan: ja :D

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Haha grappig topic.

Ik heb me laten vertellen dat dit gewoon normaal is en dat bijna iedereen wel iets van een handeling heeft. Pas als het doorslaat en het je leven gaat beheersen dan wordt het een stoornis.

Ik heb altijd een leave in conditioner spray. Weet niet waarom maar ik moet dan 7 keer sprayen.. raar he..
    Als ik groente of fruit pak bij de supermarkt wil ik altijd een even aantal in het zakje doen.
    Anders voelt het niet goed hahaha

Ik schaam me rot als ik het typ.

6. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Oh, wat ik ook heb is dat ik de autoradio en de volumestand
    van de televisie altijd op een even getal zet.

Zelfs mijn man doet het nu al omdat hij weet dat ik het anders zeg. :p

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ja ik heb ook wel kleine dingetjes die 'moeten'

- De afstandsbedeiningen (3) moeten altijd netjes naast elkaar op de hoek van de tafel liggen

- De versnellingspook in de auto ALTIJD een keer extra in z'n 1 zetten als ik stilsta bij een stoplicht, gewoon voor de zekerheid :)

- Wij hebben een spiegelverwarmer in de badkamer en elke avond als ik de pil inneem, druk ik m'n hand op de spiegel om te kijken of deze niet warm is

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Oja dat heb ik ook! :D

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Van alles helaas maar goed, heb dan ook al jaren een dwangneurose, overgehouden aan mij depressiviteit :)

*De lichtschakelaars moeten altijd dezelfde kant opstaan (de lamp van de overloop kunnen we boven en beneden aan- en uitmaken).

*Alles moet recht staan, de salontafel bijvoorbeeld die moet op 1 bepaalde laminaatplank staan en kaarsrecht.

*De kussens op de bank moeten altijd aan 1 bepaalde kant liggen

*De afstandsbedieningen van de tv en radio moeten altijd op de vaste plek op de salontafel liggen

*Er 'mogen' niet teveel schoenen in de hal staan, alleen die gedragen worden en de rest moet gewoon boven staan

*In de koelkast beneden (we hebben er nog 1 op zolder voor de voorraad frisdrank en daar zit een diepvriezer onder) moeten altijd 2 flessen cola zero op voorraad liggen naast de fles die geopend is

*De jassen hebben een vaste plek op de kapstok, als 1 jas anders hangt dan hang ik die direct terug zoals ik dat wil

*Elke keer dat ik op zolder kom dan controleer ik 3 keren of de wasmachine en droger uitstaan en of de strijkbout niet ingestoken is

*Voor we ergens naartoe gaan dan controleer ik alle deuren en ramen of alles wel gesloten is, meestal ook 3 keren

*Alles wordt hier op vaste dagen gepoetst, heb dat nu een beetje los kunnen laten door de laatste zware weken van de zwangerschap maar in principe gebeurd vrijwel alles nog op de vaste dagen, mijn man weet ook dat ik er niks aan kan doen maar dat het gewoon zo moet in mijn hoofd

*Het volume van de afstandsbediening van de tv moet altijd op hetzelfde blijven staan en sowieso op een even nummer

Ik geloof dat dat de meeste dingen wel zijn, zullen nog wel meer kleine dingetjes zijn maar dat schiet me zo niet te binnen :D

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier de de autoradio altijd op volume twaalf, de tv boven op 6.

En nog twintigduizend andere dingen die teveel zijn om uit te leggen hier. Heb vroeger een stoornis gehad net zoals op televisie met dat programma, een leven lang met dwang maar ben er gelukkig goed vanaf gekomen en kan nu alweer een heel wat jaren gewoon leven ipv in de overlevings stand leven.

Het is iets wat Bin me hoort en nooit helemaal zal verdwijnen zolang het maar leefbaar is is het prima. En sommige dingen zijn gewoon automatische geworden en daardoor heb ík er weinig last van

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vroeger heb ik er veel last van gehad, gelukkig ben ik er op eigen houtje vanaf gekomen want ik werd er echt gek van op een gegeven moment. Ben blij dat ik niet meer 'moet'.

12. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Haha, grappig topic!
    Ik telde vroeger altijd de traptreden, maar sinds ik ben verhuisd doe ik dit niet meer! Apart he!
    Ik heb aan elke kant van de bank vier verschillende kussens, die moeten op een bepaalde volgorde liggen. savonds liggen ze altijd rommelig omdat we er dan lekker tegen aan zitten enz, maar elke ochtend ga ik langs de bank om de kussens op volgorde te leggen :p

Mijn man kan er niet tegen als het volume van de radio op een oneven getal staat. Hij word helemaal gek, haha! Ondertussen houd ik er rekening mee en zet ik zelfs als hij niet thuis is het volume op een even getal :p

13. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Als ik over de stoep loop mag ik niet op de voegen staan. Heb ik altijd al gehad als kind, geen idee waar het vandaan komt maar ik doe het nog steeds :D

14. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dat lijkt mij best een intensieve wandeling:)

15. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

- De televisie volume op een even getal
    - Snoep in even getal
    - Spullen op vaste plaats
    - handen wassen

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb een matige teldwang.
    Handelingen zoals mijn haren wassen doe ik altijd in een veelvoud van 15 sec tot max 60 sec.

Dat doe ik ook met bepaalde andere dingen zoals het water laten lopen om een sopje te maken.

Als ik fiets zit ik ook vaak gedachteloos te tellen en wissel van versnelling het liefst ook op 15,30,45 of 60.

Dat is eigenlijk het enige :D

Kan er niet wakker van liggen als dingen scheef liggen of mijn handdoeken niet op kleur in de kast liggen.
    En daar ben ik best blij mee, aangezien mijn moeder vroeger een behoorlijke dwangstoornis had. Nu wel minder gelukkig voor haar.

17. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik ben even aan het denken maar ik geloof niet dat ik ze heb... Misschien vergeet ik wel een stiekeme hoor. ;)

18. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Gelukkig heb ik er geen last van

19. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    5, neeee! Hier moet de TV altijd op volume 20, en de (auto)radio op een even getal. Als mijn man aan de knop draait en hij staat dan op 5 of 7, dan zet ik 'm op 6.. zolang het maar niet oneven is.

20. alanopra

alanopra Lid

28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja voornamelijk het handen wassen zodra ik iets vastgehouden heb wat niet van mij is (buiten, spullen van iemand anders oid).

Ook poetsen op vaste dagen (ik wijk ook echt niet van 'mijn rooster') en dat spullen altijd recht moeten liggen.

Verder ben ik heel normaal :D

Deel Deze Pagina