Klopt wel hoor. Ik vind het van mezelf ook niet dwangmatig. Dan zie ik pas als zodanig wanneer het echt je hele leven zou beheersen of wanneer het jezelf of een ander tot last is.
Haha dat heb ik ook, maar dan ook als ik onder de douche sta, weet inmiddels de samenstelling van douchegel en shampoo wel uit het hoofd...ook op de wc van de handzeep enzo
Ochja dat doe ik ook! gisteren op het werk viel het iemand op dat ik ook altijd op de kleuren let. Zo gaat roze echt niet boven op rood maar bijv op groen. Werk met voedingswaren en de verpakkingskleuren moeten wel mooi bovenop elkaar staan. Anders erger ik me dood aan het feit dat 2 kleuren helemaal niet bij elkaar passen.
Ik begin een activiteit het liefst op een heel of een half uur. Nu heb ik bv nog 1 minuut en dan ga ik een uur keihard schoonmaken. Maar als ik het vergeet en het is 12:01 dan wacht ik tot 12:30 Ik wip met mijn tenen in de auto over bomen heen of over die witte strepen op de weg. Soms moet ik dan heel hard gaan haha Soms type ik met mijn tenen woorden uit in mijn hoofd die ik niet zeker weet hoe te schrijven... Wij hebben ook zo'n lamp die je uitschuift en die doe ik ook eerst feller aan en dan pas uit.
* Gekleurde snoepjes sorteren en zo opeten dat de aantallen gelijk blijven. * Eerst de gebroken chippies eten, en dan eerst de kleinste. Dus de grote tot het laatst bewaren. * Stroopwafels met de print mee eten. Dus in rechte lijnen.
Dochter is 2 jaar geleden door haar moeder zonder toestemming mee genomen maar haar moeder's land. Echt vreselijk. Sindsdien moet ik elke avond een keer of 2 á 3 kijken of beide kinderen wel écht in hun bed liggen. Op hun vrije dagen controleer ik ook altijd meerdere malen of ze er wel echt zijn. Als ze uit logeren zijn dan brand het zo om te bellen zodat ik zeker weet dat ze oke zijn. Van het zomer zonder hun een week weg geweest. Wat een ellende! Dikke telefoon rekening want ik kon et niet laten om 2 keer per dag te bellen. En mama moet natuurlijk dan wel een dag verslag hebben. Ook controleer ik de deuren meerdere keren per avond, normaal zet ik s'avond altijd de pony en schaap op stal. Als iemand anders dit doet kan ik het niet laten om te kijken en alles na te kijken. Als we een weekend weg zijn moet ik ook dagelijks bellen om Te vragen hoe het met de pony/schaap/poes/hond/leguaan gaat. Elke avond moet ik ook extra kijken of de auto's wel binnen staan en op slot en garage deur op slot. Vorige auto, 2 maanden oud is S'nacht uit onze garage gestolen. Ben daar nu ook echt bang voor. Man is zzp'er meer dan genoeg werk, maar toch kan ik het soms niet laten om hem naar de planning te vragen of hij wel genoeg werk heeft. En herinneren hem er regelmatig aan dat hij vandaag daar en daar moet werken terwijl hij dit zelf ook netjes bij houdt. Kan het niet helpen maar soms moet ik mij daar even mee bemoeien.
Volume van de radio moet een even getal zijn of deelbaar door 5. Voor ik van huis ga of naar bed controleer ik het gas, wasmachine enzo. De wasknijpers op het wasgoed moeten van dezelfde kleur. Twee gele, twee rode bijvoorbeeld.
Oja, de tijd van de wekker inderdaad een aantal keer controleren voordat je gaat slapen en checken of dat seintje die brandt als je de wekker heb ingesteld wel brandt en dat ook midden in de nacht. Dan denk ik er ineens aan, draai me om, zie het branden en slaap gewoon weer verder. Net was ik de vaatwasser aan het leegruimen. En kwam tot de ontdekking dat ik ook een tik heb met het bestek. De theelepeltjes liggen allemaal met het steeltje dezelfde kant op, de messen met de snijkant dezelfde kant op. we hebben 2 soorten eetlepels, ze liggen wel in het zelfde vakje, maar de grote lepels in een rijtje op elkaar en de kleinere lepels ook in een rijtje op elkaar en zo liggen de vorken ook in hun vakje. En wanneer m'n man de vaatwasser uitruimt, dan doet hij dit niet zo. Maar kan het al wel uitstaan, om dit dan zo te laten liggen.
Ik bedenk me er nog twee tijdens mijn lunch Mijn brood eet ik altijd van buiten naar binnen. En van een broodje spiegelei eet ik de 'blob' oftewel de dooier altijd als laatste hap
Hahah ja al probeer ik het nu te laten omdat het anderen ook gaat opvallen. - drie x kijken /voelen of de achterdeur wel echt op slot is. - drie keer kijken of het gas uit staat. Toen ik nog rookte moest ik ook 3 keer kijken of de as wel echt uit is. Alles moet in drie keer waar ik dwang bij hebt dus das gelukkig niet zo vaak al irriteer ik me er soms wel aan