Zondag gingen wij in de tuin zitten want we waren aan het bbqen we zijn van narigheid naar binnen gegaan werden echt aangevallen door stuk of wat wespen ( Lelystad)
Hier (omg Rotterdam ) weinig wespen. Gister dagje naar toverland geweest en daar waren er echt heel veel . Even normaal wat eten was niet te doen .
Hier toch aardig wat wespen binnen telkens, maar geen nest in de buurt. Van de week bij gaia zoo waren er vooral wespen rond de terrassen.
Bij huis aan de voorkant ( schildluizen in de vuurdoorn dus zoetigheid) en zie ze veel rond het dak zwermen. Ik ga de zolder maar niet op. Had al een oud nest ontdekt die compleet door het glaswol heen zat ( was een oude,vast van de toen vorige eigenaar er nog in zat) Maar als we gewoon buiten zitten soms 1 a 2 zie ik er.
Vorige week een wesp op het terras die heel irritant was. Ik sloot hem op in een leeg glas met filtje erop. Mensen aan andere tafel vonden het maar niks, dierenmishandeling zeiden ze Ik zei ja klopt, als het om wespen of muggen gaat doe ik heel graag aan dierenmishandeling.
Had er vorige week 1 in de auto. Vroeg mijn dochter ineens of die vlieg aan de binnen of buitenkant zat Gelukkig reed ik niet op de snelweg....
In Avonturenpark Hellendoorn stikte het gisteren van de wespen. Echt niet normaal. Personeel probeert ze te bestrijden met azijn waardoor het park naar azijn ruikt.
Ik als vegetariër die ooit veganist wil worden ben een sadist bij wespen. Of tja sadist kan je het niet noemen want ik ren alle kanten op maar als ik het lef had,... Tja 1 steek doet 2 a 3 weken pijn bij mij dus heb er de grootste schrik van. Vorig jaar hadden we een nest op zolder. Na de bestrijding lagen echt honderden wespen op de hele zolder verspreid. Omdat het waarschijnlijk een groot nest was wat we hebben laten zitten heb ik er dit jaar nog geen gezien in de tuin.
Hier Nijmegen en omgeving wel veel last als we buiten zijn. Op het strand ben ik gevlucht voor die rotbeesten en gisteren in burgers zoo zag je wel telkens iemand hysterisch wegrennen ook paar huilende kinderen tegen gekomen die gestoken waren Bij terugweg besloten er 2 met ons mee te rijden dus chaos in de auto om ze eruit te krijgen In onze tuin valt het wel mee, maar echt van een uitje genieten zit er blijkbaar niet echt in. Vandaag gaan we naar tivoli (hebben het de oudste beloofd). Duimen dat het mee zal vallen
Ik vind het ook totaal niet zielig. Bijen vliegen gewoon een beetje rond en doen niks, maar die *** wespen komen hysterisch om je heen vliegen en komen achter je aan als je wegloopt.
Vorig jaar hier in Friesland, aan het water, nergens last van. Maar nu echt best veel hier, ik ben zelfs voor het eerst in mijn leven gestoken door een wesp deed best zeer.
Hier tot nu toe 1 binnen gehad, dus dat valt erg mee in vergelijking met voorgaande jaren, maar volgens mij begon dat ook altijd wat later. In Groningen.
In attractiepark Slagharen viel het nog mee gisteren. Ik heb er wel wat gezien, maar niet heel veel. Mijn zus had er wel een paar in de wigwam zitten.
Hier wel noord Holland. Vorige week ook gevoeld.. Ik ging zitten op een stoel buiten zat ik blijkbaar op een wesp... Auw dat heb ik gevoeld..
Oh wij waren daar gister ook maar ik heb bijna geen wesp gezien. Ik heb ook geen azijn geroken Bij ons thuis @ drenthe wel een aantal wespen in de tuin gehad, maar niet extreem. Heb wel een wespen val neergezet maar daar zitten bijna alleen maar dikke stront vliegen in