Heb jij leuke buren?

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#61 Whysteria, 5 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2016
    Paddoplantage dan wellicht? Die groeien graag in het duister... :D

On topic: ja, wij hebben heel leuke buren. We wonen aan de rand van een klein dorpje met 4 huizen aan een doodlopend weggetje, en met alledrie de buren (2 Frans en 1 Engels) kunnen we het prima vinden...

2. Veera

Veera Niet meer actief

Aan 1 kant leuk gezinnetje, af en toe een praatje en zal straks vast meer worden (onze kinderen schelen 5 maanden).
    Aan de andere kant woont een vrouw die ik verder nooit zie of spreek. Ze kan bij wijze van al een jaar dood in huis liggen, zou t niet opmerken.

3. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ik woon momenteel in een rijtjeshuis. Ik heb aan 1 stel buren echt een gruwelijke hekel. Veel geluidsoverlast, jointjes wat bij ons in de tuin word gegooid. En alleen die stank al van die joints bleeh. Aan de andere kant hebben we wel een leuk stel met een kindje van dezelfde leeftijd. Maar ik ben zo blij dat we gaan verhuizen over een aantal weken. Maar ja wat voor buren je dan krijgt is ook maar weer de vraag.

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nee, een chagerijnig mens. Uit beleefdheid is het alleen buongiorno/buonasera.
    Maar ga over 2 maanden verhuizen dus kan me er niet druk om maken.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb aan de linkerkant leuke buren. Marokkaans gezin, heel hartelijk en gezellig.

Rechterkant wonen Bulgaren. Is onderverhuurd door de eigenaar. Ze schreeuwen soms wel en hebben vaak de barbecue aan (staat onder een afdakje dus bij weer en wind). Verder weinig last van, maar geen enkel contact mee.

6. Diyaa

Diyaa Niet meer actief

NEE!!! 1 buurvrouw is boven de 80 en de andere MAG mij abslouut niet. ik vind het erg jammer soms mis ik de buren contact.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik kan niks anders verzinnen dan een criminele activiteit? Hier verderop in de straat was ook zo'n huis. Dat is laatst door de politie leeg gehaald. Er was nooit wat bijzonders te zien, behalve dan dat het inderdaad altijd leeg was.

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Aan ene kant niet zoveel contact mee, maar als we ze zien (gebeurd niet zo veel, we wonen 'vrij' en hebben de opritten niet aan elkaar.

Aan de andere kant wel regelmatig een praatje, bij verjaardagen doen we een bakkie en af en toe zetten we even de babyfoon bij hen neer.
    Ze passen regelmatig op hun klein kinderen, ook in de leeftijd van onze dochter, dus hopelijk kunnen ze straks lekker samen spelen.

Voor ons is het prima zo!

9. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Ja, wij hebben leuke buren, aan de ene kant een stel van rond de 65, maken vaak een praatje, hebben op 2 punten een gaasscherm als onderbreking van de schutting, kletsen we vaak doorheen, zij hebben veel aanloop van hun 3 kinderen en kleinkinderen. Waar we ook vaak even mee kletsen.

De andere kant woont sinds 2 jaar een jong stel, zijn ook vriendelijk, maken weleens een praatje (vooral de mannen), maar dat is het.

Vind het zo wel prettig, we lopen de deur niet bij elkaar plat, gewoon regelmatig een gezellig praatje en bieden over en weer hulp als het nodig is. Maar hebben ook zeker geen last van beide kanten.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Betere buren bestaan niet! We hebben heel fijn contact. Dochter logeert er geregeld, ze brengen haar naar school als we niet kunnen. Samen bbq, poffertjes eten etc....

11. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ze poepen veel en loeien hard, maar dat doen wij dan lekker terug. Verder zijn het fijne buren. Ze zeuren nooit.

12. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wij wonen in een twee-onder-een-kapper. Onze buurman is doof 😁. Dus dat is wel makkelijk met de kinderen. Zien hem
    eigenlijk nooit. Man heeft een keer met hem staan praten toen we er net woonden, maar dat ging moeizaam. Hebben z'n mail voor als er iets is, maar nog nooit wat mee gedaan.

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij wonen op de hoek. Onze directe buren "gewoon" contact. Helpen als er iets is, praatje in de zomer ed. Maar daar blijft het bij.

Verder hebben we tegenover ons met veel buren contact. Wonen 4 gezinnen met kinderen tussen de 2 en 7 jaar. En 1 met wat oudere kinderen.
    Met 1 buurvrouw sport ik 2x per week.
    Verder met 1 buurvrouw minimaal 1x per week koffie. 'S zomers meerdere keren per week. Uitstapjes met kids, kleren doorgeven enz.
    Stel met oudere kinderen helpen vaak met klussen.

'S zomers zijn we vaak buiten bezig met bbq aan en dan lopen er veel buurkinderen en komen er weleens buren aanwaaien. Lekker gezellig!
    'S winters is het wat rustiger en stiller. Al zijn we er dan ook voor elkaar maar je loopt bij sommigen minder snel naar binnen.

Zal blij zijn als het weer zomer is :D

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Leuk om over al die verschillende buren te lezen.. Je kiest ze inderdaad niet zelf uit.

Wekelijkse bakkies koffie enzo hoeft van mij dan ook weer niet maar hoe t nu is, is wel weer t andere uiterste.
    Morgen lopen we even naar de buren van onze buren ;) Vragen of zij het leuk vinden een bakkie samen te doen.
    Oudere mensen met een hondje. Geven ons zoontje vaak iets lekkers en doen altijd een kaartje door de bus als hij jarig is.
    Zie mn zoontje ook over een paar jaar echt hun hondje uitlaten. (Deed ik vroeger ook voor de buurvrouw)
    Rest vd buurt ken ik niet echt. Hoeft ook niet. Elkaar begroeten vind ik genoeg.

15. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Links alleen een buurman. Deze is net voor 3 maanden uit huis gezet, omdat z'n zolder vol stond met planten, en hij dealt. Heb ook alleen maar overlast van hem, nu al 2 jaar lang.

Aan de andere kant een man en vrouw zonder kinderen. Deze mensen heb ik niets mee, en dat is wederzijds (er zijn wat dingen voorgevallen).

Schuine overburen wel hele lieve mensen, we passen op elkaars huis bij vakantie. En een andere overbuurvrouw is de oppas voor de oudste. Andersom pas ik met regelmaat op haar zoontjes.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kut zo voor de winter, scheelt stookkosten.

17. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stookkosten zijn nu niet belangrijk. In de slaapkamers hebben we schimmel door de plantage, om van het brandgevaar en de criminelen rondom het huis nog maar te zwijgen...

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

geen idee

19. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Geen contact eigenlijk

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze buren zijn wel oké.
    Aan de ene kant een jong stelletje met een kindje.
    Ik vind ze een beetje mutserig.
    Haar ouders zijn er eigenlijk altijd en regelen en bepalen alles.
    We maken af en toe een praatje en daar houdt het mee op.

Aan de andere kant van de oprit buren zonder kinderen.
    Onze kinderen lopen er graag even binnen, ze passen wel eens op.
    Prima buren.
    We komen op elkaars verjaardag.

Meer contact hoeft van mij niet.
    Ik ben niet zo van het wekelijkse koffie-moment.

Deel Deze Pagina