Heb jij leuke buren?

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zeg trouwens wel geen idee, maar om helemaal correct te zijn: ik heb eigenlijk geen buren. Het huis naast ons wordt niet als woonhuis gebruikt, maar als atelier, het pand aan de andere kant, dat grenst aan de tuin is toevallig vandaag tegen de vlakte gegaan, dus ja, daar had ik even burenoverlast van ;) Ik zat letterlijk te schudden op de bank :$

De buren aan de overkant zijn geen buren, want dat is een medisch centrum, en dan heb ik buren om de hoek wonen. Dat zijn eigenlijk mijn dichtstbijzijnde buren, maar heb ik nauwelijks contact mee. daar zeg ik hooguit een keer gedag tegen.

2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Wij hebben aan de ene kant een wat oudere dame die graag en veel op haar kleinkinderen past :) Gewoon vriendelijk contact en we helpen elkaar wanneer nodig.

Aan de andere kant een huis wat de eigenaren maar niet verkocht kregen toen ze verhuisden. Dus dat werd heel lang verhuurd.

Eerst zaten er Portugezen in die heel erg veel wiet rookten en nogal van 's nachts feesten hielden.

Een groep Poolse werklui heeft ook nog de revue gepasseerd. Dat was een soortgelijk verhaal, maar dan zonder de wiet.

Het Marokkaanse stel wat er een poosje gewoond heeft was wel heel fijn. Hielden alles heel netjes en waren hele vriendelijke mensen. Ze spraken helaas geen Nederlands en gebrekkig Engels, dus een echte band is er nooit geweest.

Oh en er heeft ook nog een heel apart gezin in gewoond, met tig honden en een kat. Die arme dieren werden hele dagen buiten in de achtertuin gedumpt, terwijl dat gezin het hele huis bij elkaar ruziede. Uiteindelijk stond de politie (en schuldeisers) keer op keer bij hen voor de deur (zelfs een keer 's nachts met schijnwerpers), omdat ze de huur niet bleken te betalen. Ze waren toen al gevlucht :$

Nu is het gekocht door een jong stel. Ik heb diverse keren geprobeerd om leuk contact te leggen, maar ze lijken liever op zichzelf te zijn :(

Heerlijk om m'n frustratie even kwijt te kunnen! Bedankt voor dit topic! :D

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Jaaaaa superburen!! Sterker nog, buurvrouw was hier wijntjes drinken en is net pas vertrokken 😉 Zegt genoeg denk ik, haha!

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Helaas niet...probeert ons al 3 jaar weg te treiteren en waarom weet niemand. .kwamen eerst op verjaardag en al en zo ineens gloor.over de was.kindjes aan proberen te rijden me auto in mekaar proberen te rijden. .Ons filmen als we in tuin zitten hele dagen op de muren timmeren en zo ongeveer de kozijnen eruit gooien ..

Maar goed

5. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee absoluut niet. beetje een achterstandswijk waar we nu wonen. We hebben redelijk wat last van de buren die heel veel herrie maken en de kinderen om 12 uur 's nachts nog laten rondrennen op de gang. en er wordt redelijk veel gerookt en ook op de gang wat lekker het hele pand doortrekt.

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Prima buren, af een toe een bakkie doen. En mocht een van ons ziek worden, wij of buren dat neemt de ander zo een boodschapje mee. Eenmaal in weekend naar eerste hulp gemoeten. Toen konden onze kinderen naar de buren, heel fijn. Met meerdere buren goed contact. Wonen op een hoek maar naast ons en daarnaast goed contact. Op 2 na met hele blok prima contact. En buren tegenover ons borrelen we wel eens mee.

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Aan de ene kant een eenzame man. We maken soms een praatje. Aan de andere kant een wat ouder stel, lieve mensen waarmee we ook weleens een praatje maken. Aan de overkant wonen onze beste vrienden dus dat is super! Dagelijks bij elkaar over de vloer. Ook s avonds als kids op bed liggen, babyfoon mee en lekker samen aan de wijn :) Onze zoontjes schelen een paar weken.

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Precies zo was het bij ons in de straat! Er bleek een gigantische wietplantage boven te zitten!

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja dat zei ik dus ook al. Je ziet daar niks aan hoor. Bovenverdieping word professioneel dicht gemaakt en nette gordijntjes. Ze kunnen dat goed verstoppen tegenwoordig.

10. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar ik heb hele lieve buren. De ene kant zijn een ouder echtpaar die altijd lief zijn voor dochter en nooit klagen (dochter en vooral mijn 2 honden kunnen best voor overlast zorgen).

De andere kant had 2 kippen toen ik hier kwam wonen. Mijn hond had blijkbaar niets met kippen, want ze zijn dood. En echt, ik was als de dood voor haar reactie. Ze is alleen en haar dieren zijn haar alles. Echter zag ze zelf ook hoe vreselijk ik het vond. Hebben daarna nog meerdere keren staan kletsen, en toen ze merkte dat ik de voortuin niet bij kon houden heeft ze het zelf gedaan, super lief! Werkte toen 6 dagen in de week en kwam thuis was ineens de hele tuin gedaan.

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Wij hebben alleen links van ons buren en wij irriteren ons mateloos aan hun. Wij wonen in een galerijwoning en ze gooien altijd vuilniszakken voor hun deur en allerlei spullen. Vaak waait het en komt het allemaal voor onze deur. Andere bewoners op de galerij zijn wel oke, hallo en dat was het :)

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    We groeten elkaar en dat is het. Geen koffie,borrels of wat dan ook, ik vind het prima zo.

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wij hebben goed contact met de tegenoverburen we borrelen zeker 1x in de 2 maanden erg gezellig en met de zomer eens een barbecue of dat soort dingetjes. Lopen de deur niet plat maar is gewoon erg gezellig. Met ons naaste buren hoi en doei en in nood kunnen we ook dingen aan ze vragen maar verder niet zijn ook een stuk ouder ;)

14. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ja. :)

Naast ons goed contact mee, leuke, behulpzame mensen! We spreken elkaar regelmatig even, spreken nu en dan een avondje af om te klaverjassen en laatst toen we omhoog zaten hebben ze ook een paar uurtjes op ons zoontje gepast.
    Tegenover ons ook lieve, behulpzame mensen die we regelmatig spreken. Verder hebben we in de straat meer neutraal contact, groeten, een enkele keer een praatje.

Ik ben hier erg blij mee. Heb eerder naast een heel nare buurman gewoond en weet hoe vervelend dat is. Ik woonde er echt niet meer prettig destijds en was blij dat ik verhuisde.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.163
    113
    Wonen hier nog maar net. Aan de ene kant echtpaar met 6 kinderen, aardige mensen maar gaan verhuizen begin mei. Andere kant volgens de papieren het dorpshuis maar er zit een dwarsstraat en een bungalow met een oude man tussen, geen contact mee. Tegenover ons leuk stel met 2 kindjes (3e op komst)

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ja wij hebben wel leuke buren! Niet dat we bij elkaar op de koffie gaan maar wel regelmatig n praatje en als er iets is kunnen we altijd aankloppen.:)

17. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Wonen in een straat met allemaal jonge gezinnen, aan de ene kant een gezin met drie kinderen en als er iets is staan we voor elkaar klaar. Afentoe een praatje en een kopje thee. Vind ik prima zo.

Aan de andere kant een stel zonder kinderen. We helpen elkaar als er iets gedaan moet worden of als iemand op vakantie is, planten water geven, bakken buiten zetten. Maar daar verder niet op de koffie. Met oud en nieuw zijn ze een borrel komen drinken en heeft zij nog eens haarfijn uitgelegd waarom ze geen kinderen wilde en wat kinderen volgens haar zijn takkejong, strondverwend en zeker niet aan haar besteed. Je kan beter een hond hebben. Nou die hoeft voor mij niet meer langs te komen.

Buren aan de overkant, hun dochter is het beste vriendinnetje van mijn oudste dochter. Dus die zie ik regelmatig. De rest van de straat groeten we, en sommige een praatje op het schoolplein. En verder rest niet. Gewoon een rustige straat.

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.632
    5.657
    113
    Bij ons oude appartement ook. Vertrouwde het voor geen meter zag allemaal rare figuren, was nooit iemand thuis en 1 keer in de zoveel tijd kwamen die figuren met grote sporttassen en rook de gezamenlijke trap naar wiet... ;) Tot op een dag ik uit het raam keek en er eens stuk of 10 politie agenten beneden stonden en de boel open ging breken daar. Bleek de hele wietplantage naar beneden te zijn gedonderd in de juwelier er onder :D maar goed durfde er nooit wat van te zeggen want wij waren de enige die het konden weten. Was wel lekker rustig, daarna kwamen er nieuwe bewoners en weg was de rust.

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hebben hele leuke buren! Naast/onder ons iemand van 28, woont daar alleen met haar kat. Weinig last van, komt wel eens even borrelen, hier hebben wij zelf voor gekozen en haar zelf uitgenodigd de eerste keer, omdat ze best last van ons kan hebben (erg dunne vloer en kind dus tsja).
    Andere kant buurvrouw, ook alleen, altijd aardig, heeft ook meegeborreld een keer maar hebben er verder geen klik mee ouzo.
    Deur verderop een stel van een jaar of 60, super toffe mensen, echte hippies nog die naar lowlands gaan enz. zij hebben onze sleutel, wij die van hen, doen de post en planten als wij weg zijn. Wij mogen heerlijk van hun tuin gebruik maken als zij op vakantie zijn (zelf geen tuin), ideaal!
    Daarnaast ook een stel van onze leeftijd met meisje van 2 maanden jonger dan onze zoon. Daarmee borrelen we regelmatig met meerdere stellen van onze kinderopvang erbij, die ook in de buurt wonen. Erg leuk! Ook kunnen we altijd de babyfoon droppen of zij die van hun, of we passen even een uurtje op.

Echt heerlijk zulke goede buren, zou niets anders willen.

20. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Links is verhuist en rechts praat ik sinds kort niet meer mee omdat zn vriendin 2 x zat te spieken na binnen

Deel Deze Pagina