Nu komt het ineens in me op om een groentetuintje te beginnen voor/met mijn zoontjes. Ben ik daar te laat mee om nu nog te beginnen of kan het nog eind juni? Er is een stukje tuin van zo'n 2 vierkante meter over, dus maar een klein stukje. Wat is makkelijk en leuk voor de jongens (de oudste is 5 dus kan goed helpen) om zelf te doen? Welke groente/fruit kan niet mislukken? Ik kan eventueel het tuintje groter maken door een paar tegels eruit te halen. Of is zo'n klein stukje prima?
tomatenplant kan nog wel. aardbeienplant misschien ook wel Pompoen neemt wel veel ruimte in maar de uitlopers kunnnen ook op de tegels liggen. bovenstaande dingen zijn leuk voor kinderen omdat ze dat goed kunnen zienen zien hoe het groeit en rijp wordt
radijsjes en sla kun je ook nog wel doen. Wel even op de achterkant van de zakjes kijken tot wanneer je ze kunt zaaien, want er zijn vroege en late soorten.
Aardbeien doen het altijd wel goed, als in, daar kom je zelfs moeilijk van af.. En 2 vierkante meter is prima, het ligt er maar net aan hoeveel je wilt verbouwen
Je zou ook nog al iets grotere plantjes kunnen kopen bij bijv tuinzaak of bouwmarkt. Dan sla je een deel van zaadjes planten en groeien over en gaat het wat sneller. Of anders combineren? Wij hebben zo bijv twee aarbeienplanten gekocht en doen het perfect. Tomatenplant zelf gezaaid en groeit hard, maar nog geen tomaten. Worteltjes al geoogst en radijsjes gingen ook heel hard. We wachten nu nog op onze paprikaplantjes en aardappelen Gewoon ook even kijken ook hoe snel sommige dingen groeien etc..
de snackkomkommer is ook erg leuk! even een stok erbij, momenteel heeft C1000 ze ook. van veel dingen kun je plantjes kopen, sla is makkelijk. Uien kan ook, worteltjes, kan hij ook nog zelf opeten Volgens mij is erwtjes ook niet moeilijk maar zelf geen ervaring mee. rabarber en radijs is ook makkelijk trouwens maar moet je van houden.