We krijgen nieuwe buren. En die zijn al zeker 8 weken bezig om het huis compleet te verbouwen. Allerlei verschillende bedrijven zijn er mee bezig. En dit zorgt ervoor dat al zeker 8 weken minimaal 3x per week ons huis meetrilt van al het drilboren ... ik snap best dat het nodig is bij een verbouwing.. maar pffff... Iedere keer heb ik een kind dat overdag niet kan slapen door de herrie. En als ik dan ga vragen of ze misschien even een uurtje iets ander kunnen doen dan boren.. dan zeggen ze gewoon nee ... Ik zit alweer twee dagen smiddags met een doodvermoeid huilend kind aan tafel.. die als ze eindelijk stoppen om half 5 in slaap valt.. en dan de dus ook savonds weer compleet uit zijn ritme is :S :S pffff.. sorry .. moest er even over klagen..
Jeetje zeg... Dat is echt niet leuk nee!! En dat kan behoorlijk op je zenuwen werken. Lastig! Ik zou nogmaals langs gaan en uitleggen dat je zoontje echt nog moet slapen 's middags. Jeetje, hij is nog niet eens 1 jaar oud, die heeft echt z'n middagslaapje nog hard nodig! Sterkte!!
Op zich logisch dat de bedrijven niet stoppen met werken. Die krijgen ook maar gewoon betaald. Maar misschien de nieuwe bewoners eens aanspreken? Dat ze op deze manier niet echt vrienden worden met hun nieuwe buren.... (jullie dus)
Wees blij dat ze het uitbesteden... dan zit er een beetje tempo in... ik zit al sinds december 2011 af en aan in de herrie.. Het geld is nu op maar als er weer geld is dan moet de gang, huiskamer, en zolder gedaan worden... en nu worden de goedkope klusjes gedaan... Maar ik begrijp je helemaal.. je wordt horendol... ik had vlak voor de geboorte stereo verbouwen.. heerlijk
Oei da's lastig... Bij een verbouwing komt nou eenmaal herrie kijken maar misschien even met de nieuwe buren zelf praten of ze af en toe even een uurtje op de dag kunnen gaan schilderen of iets anders wat geen herrie maakt? Hoe lang denken ze nog bezig te zijn? Het zal niet eeuwig duren. Nog even de tanden op elkaar en maar even lekker met de kleine in de wagen wandelen, de meeste kinderen vallen dan vanzelf in slaap. Boekje mee bij droog weer en lekker in het park gaan zitten zolang hij slaapt. Heb je misschien lieve ouders in de buurt? Toen mijn oudste nog geen jaar was waren ze de flat waar ik destijds in woonde grootschalig aan het verbouwen (muren zandstralen, badkamers, kozijnen ed) en dat duurde 3 mnd, ik heb toen een campingbedje bij mijn moeder neergezet en zo kon ze een paar dagen per week daar haar slaapjes doen en verder ben ik vooral veel gaan wandelen.
Ja het is natuurlijk ontzettend vervelend voor jullie, maar aangezien ze het uit besteden zullen ze geen rekening met jullie gaan houden. Ieder uur dat deze mensen aan het werk zijn kost hun geld, dus zullen ze de hele dag door werken. Je zou misschien eens kunnen vragen iedere ochtend wat de bezigheden zijn die dag zodat jij de slaapjes er op aan kunt passen. Ook zou je eens kunnen vragen hoe lang ze nog bezig denken te zijn. Is het namelijk zo dat ze over 2 weken klaar zijn, dan heb je iig een eindpunt waar je naar toe kunt gaan leven.
vervelend voor jullie zeg, maar opzich ook wel logisch, tijd is geld. en zo te lezen besteden zei het allemaal uit. tsja dan kan je niet met alles en iedereen rekening houden. die mensen worden betaald, en dan kan je ze niet 1 a 2 uren laten niksen.
Bedankt voor alle tips mensen, Ik heb de nieuwe buren zelf nog nooit gezien. Het zijn volgens mij vrij oude mensen, ze komen bij hun kinderen in de buurt wonen, die wonen hier ook in de straat, dus misschien zou ik het eens met hen kunnen bespreken. Het ziet er verder nog lang niet uit alsof het bijna af is... maarja... Mijn ouders wonen inderdaad wel in de buurt, dus ik ben inderdaad af en toe daar heen gegaan, maarja, dan kom ik zelf ook thuis weer nergens aan toe.. dus dat kan ik ook niet elke dag doen. En slapen in de kinderwagen, dat doen meneer helaas al een tijdje niet meer. hij wordt nu weer wakker van t lawaai.. 20 minuten geslapen... naja.. ga er snel naartoe.
Ik kan begrijpen dat het voor jou erg frustrerend is met een klein kindje. Maar de buren willen er natuurlijk ook zo snel mogelijk gaan wonen en werken dan gewoon door, de bedrijven ook natuurlijk. Ik denk dat je gewoon door de zure appel moet bijten. Dat er gezegd wordt dat de buren zo geen vrienden maken vind ik onzin. Doordat ze hun huis verbouwen en het herrie geeft zouden jullie geen vrienden kunnen worden? Misschien zijn het wel super leuke mensen? Kunnen zij er iets aan doen dat het huis blijkbaar flink opgeknapt moet worden? Sterkte!
Mja kan je weinig aan doen denk.. Voor hun kost het geld als ze d'r werk stil moeten leggen plus het duurt alleen maar langer dan. Kan je je kindje overdag niet even een middagslaapje bij je ouders laten doen en dan zelf thuis effe aan de slag?
Toen wij in ons nieuwe huis kwamen wonen, zijn we ons eerst gaan voorstellen bij de buren. Hebben direct vertelt dat we nog wel de keuken gingen verbouwen, dus dat dit wat lawaai kon gaan geven, maar dat het maar 2 daagjes zou duren. Dát is (vind ik dan!) een normale gang van zaken. Daar hadden ze zeker wel iets aan kunnen doen... Iemand zomaar voor een voldongen feit zetten, jezelf niet voorstellen, totaal geen duidelijkheid geven aan de mensen die er overlast van hebben... dat vind ik inderdaad geen manier om vrienden te maken Sterkte Daantje!! Hoop voor je dat het snel over is!!
Verbouwende buren en zelf een klein kind hebben is inderdaad een erg vervelende combinatie. Heb het zelf ook gehad. Ik zou je zoontje dagelijks s'middags bij ouders laten slapen. Dat je daardoor dan zelf niet meer aan ander dingen valt wel op te lossen door dat dan op een ander tijdstip te doen. Tuurlijk het vergt een hoop aanpassingen die je me moet doen terwijl je zelf geen voordeel bij de verbouwing hebt, maar het is niet anders. Wellicht wordt het wat beter hanteerbaar als je contact met je nieuwe buren zoekt zodat je de planning weet en dus ook de verwachte einddatum. succes verder
Tja... Zelf hebben we ook een huis verbouwd. Was een oud huis en tja niks aan gebeurd jaren... Dus om het leefbaar te maken moesten we echt verbouwen. We hebben het uitbesteed (dat kost toch echt tienduizenden euro's kosten) om het zo snel mogelijk leefbaar te maken. Als we het zelf hadden moeten doen waren we er wel een half jaar minimaal mee bezig geweest, nu 2 maanden. Onze buurman is ook aan het verbouwen en dat duurt nog wel een half jaar tot een jaar maar hij gebruikt alleen de weekenden en de vakanties. Tja dan hebben we er wat last van, maarja wat moet je dan? Verwachten dat iemand niet gaat verbouwen omdat ik een baby heb? Lijkt me niet echt reeel....
Hier duurde het anderhalf jaar. Na een half jaar ongeveer was mijn oudste zo moe dat ze er gewoon door heen ging slapen.. En nu klagen ze als wij een keer klussen op zaterdag, want dan willen ze in de tuin zitten... Drama..
Natuurlijk niet, dat verwacht ik ook heus niet. Ik ben ook niet boos ofzo.. ik vind het gewoon alleen heel vervelend... vooral voor mijn ventje. Vanmiddag ga ik denk ik maar weer met hem bij mijn ouders zitten. Ik kan dan zelf niet naar huis om dingen te doen omdat mijn ouders allebei werken, dus helaas. Maargoed. ... Het is inderdaad niet anders...
Wij hebben ooit buren gehad die om 7.30 begonnen en om 23.00 pas stopte. Ook in de weekenden. Oke, op zondag was het vaak wat eerder rustig. Dit duurde maanden, zelfs bijna een jaar. Ik zat toen in mijn eindexamenperiode (woonde nog bij mijn ouders). Ik dacht op een gegeven momet echt dat ik gek werd! En toen dat klaar was, kregen ze 2 huilbaby's in 1,5 jaar tijd. (Kunnen zij ook niets aan doen uiteraard, maar ben heeeeel blij daar niet meer naast te wonen!!) Dus TS, ik kan je frustratie begrijpen.
Heel vervelend natuurlijk maar bedrijven kunnen niet even stoppen met werken omdat het buurkindje moet slapen. Ik denk dat je even door moet zetten. En geloof mij, ik weet hoe het is ! Ik woon zelf in een appartement en ik hoor hier dagelijks werkzaamheden en ook altijd op de tijden dat mijn dochter slaapt of moet slapen. Ik hoop dat de verbouwing snel klaar is en dat je snel weer de rust hebt.
Wij hebben ook heel heftig een huis laten verbouwen door een aannemer. De buurjongen zat tijdens die verbouwing midden in zijn examens en daar hebben we rekening mee gehouden. We hebben afgesproken dat de aannemer met de buurjongen ging overleggen wat ze wel en niet konden en ze hebben die weken zo veel mogelijk binnenwerk gedaan zonder te slopen en veel geluid te maken. In die weken is onze binnen installatie (leidingen en dergelijke) aangelegd. In ons geval ding het om een week of 2/3 dus om daar rekening mee te houden vonden we geen probleem. Als het elke dag zou zijn met een baby dan wordt het toch lastiger denk ik. Terwijl ik je wel heel goed kan snappen omdat ik ook een dreumes heb van 15 maanden die nog heel graag 's middags slaapt.