Bij mijn vorige zwangerschap was ik gezond, maar ik liep wel bij de gyn. Ik heb met 30 weken een echo gehad om de bloedstromen in de baby te meten. Dit was om dat mijn zus heel kort daarvoor HELPP syndroom heeft gehad. Het was dus wel een medische reden om de echo te doen. Ook deed de gyn heel soms nog een korte echo of liet die door een co-assistent doen.
Hier nog genoeg echo's. rond 30 weken zoizo een groei echo, zit bij mijn vk er standaard bij. Maar ze maakt bij elke controle ook altijd een echo. Misschien geen uitgebreide, maar kan dan toch steeds weer even spieken.
Bij mijn verloskundige krijg je volgens mij ook standaard een groeiecho rond de 30 weken en een liggingsecho rond de 36 weken. Heb ik in ieder geval wel gehad en ik vond het zeker leuk om die kleine af en toe weer even te zien!
Leuk allemaal om te horen! Maar stel ik krijg geen echos meer.. hoe weten ze dan hoe de baby ligt en hoe de groei gaat?
Dat schijnen ze ook wel redelijk te kunnen voelen aan de buitenkant volgens mij. De ligging in ieder geval. Maar ik hoop dat je nog wat echo's krijgt, anders gewoon even navragen aan je vk?
Ja ik moet vrijdag naar de vk en zal het dan zeker even vragen.. maar heb een vk die t liefst zo min mogelijk echos geeft omdat zij van mening is dat het noet zo gezond is voor het kindje als je het te vaak doet.. Maja daar ben ik het totaal niet mee eens aangezien je meiden hebt die om de week een echo krijgen
Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel erg gebofd ( of pech gehad, is maar net hoe je het bekijkt ) met veel echo's. Met 9 weken kreeg ik een termijn-echo, met 14 een extra echo omdat ik werd overgenomen door de gyn en de arts-assistent de groei extra wilde beoordelen ). Toen met 20 weken DE echo, 28 een echo ivm 'te groot zijn'. Toen met 32 weken weer een echo om de groei te beoordelen... en met 36 de liggingsecho. Toen met 40 weken, op de dag dat ik ging bevallen nog een snelle echo omdat ze toch dachten dat ze in stuit lag! Heel wat echo's dus... Heel blij mee, hoewel het wel een onzekere tijd was. Er werd heel wat heisa over de groei gemaakt... maakte me best ongerust. Maar uiteindelijk kreeg ik een gemiddeld kindje van 3400 gram bij 50 cm. Wel erg lange benen .
Ik heb tot week 14 wekelijks en echo gehad en toen om de week tot week 25. Daarna "helaas" wekelijks. Dit kwam uiteraard door meerdere miskramen waardoor ik weer medicijnen gebruikte. En ik de kans had op een mindere doorbloeding en het kindje een groeiachterstand. Ik ben daardoor ook eerder ingeleid.
ik helaas niet, omdat ik bij de vk loop en ze erg moeilijk doen om een echo!! Ik krijg ook geen groeiecho, dus het is echt wachten op de liggingsecho en tot dat die geboren is haha
Ik loop bij de gynaecoloog ivm medicatie die ik niet mag stoppen. Maar ik heb het geluk dat mijn gyn het leuk vind om echo's te maken en elke keer als we daar zijn maakt hij een echo. Puur geluk dus in mijn geval want elke keer een echo is niet nodig maar goed,hij vind het leuk om te doen en ik vind het ook helemaal niet erg om ons kindje weer even te zien :-D Heb ook echt veel echo foto's inmiddels haha. De gynaecoloog bij mij vorige zwangerschappen deed dit niet dus dit is wel heel leuk. Verder krijg ik rond de 30 weken gewoon een groei echo en waarschijnlijk rond de 36 weken een liggingsecho. Die heb ik ook gehad bij de vorige zwangerschappen. Verder willen we in Juni/Juli een pretecho laten maken,in 3d zodat we echt goed ons kleine meisje kunnen zien en gewoon extra haar kunnen bewonderen en lekker lang genieten van de echo. Plus het is leuk voor later!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap onder controle van een gyn gelopen, dus ik kreeg ieder bezoek/controle een echo. Ook draaide hij dan bij iedere echo een afdruk ( of meerdere ) voor ons af. Ik geloof dat ik wel 26 echo fotos heb haha. Super leuk dus, en later ook voor de kleine meid zelf.
Bij ons is het standaard om met 35 weken een groei/liggingsecho te krijgen. Bij deze zwangerschap krijg ik met 32, 35, 38 weken een groeiecho ivm macrosome kinderen.
Ik heb bij mijn jongste (die is nu al weer 3) nog een keer een echo gekregen. Ergens op het eind voelde ik minder leven. Werd ingestuurd naar het zkh voor een CTG, en na die meting keken ze met een echo nog even naar placenta en vruchtwater. Gelukkig was alles helemaal in orde, en heb ik rustig de spontane bevalling op 40+2 kunnen afwachten. Een echo op die termijn (35+ weken) is wel heel anders dan bij 20 weken; het kindje past helemaal niet meer in beeld. En omdat dit echt een medische echo was, hebben we ook niet uitgebreid gekeken.
hier ook de gehele zwangerschap om de 4 weken een echo vanaf 6 weken vanaf 32 weken om de 2 weken! zalig ... ps: ben wel van België
Ik heb een groeiecho gehad met 28 weken. Er was toen sprake van een kleine groeiachterstand. Daarom heb ik daarna nog extra groeiecho's gehad met 30 weken en 32 weken. Daarna nog een liggingsecho met 36 weken. Oow en omdat ik overtijd liep nog een controle echo met 41 weken en een controle echo met 41 weken en 4 dagen. En tijdens de bevalling ook nog een snelle echo om te kijken hoe de kleine lag.