Mijn broertje is lichamelijk gehandicapt, woont in een woonvorm... verder is hij goed bij dus ik zelf heb een ongeluk gehad 10 jaar geleden, mijn knie is hierdoor beschadigd en door de knieën gaan is voor mij erg moeilijk maar ik red me er prima mee!
Ik ben hypermobiel. Maar 1 op de 10 heeft daar pijn van de rest hebben er geen last van, maar ik helaas wel. Met een oog zie ik erg slecht. Verder zijn we allemaal gezond.
Goh, die van mij hebben het precies omgedraaid. Zoonlief een enkelzijdige, meervoudige schisis en dochterlief een heupdysplasie/heupluxatie.
Ik heb de ziekte van crohn, een stofje tekort in mijn immuunsysteem, lactose intolerant. Zoontje lactose intolerant en dochter hypermobile Man niks vrij normaal gezin dus als ik het hier zo lees iedereen heeft wat en dat maakt ons allemaal uniek maar toch gelijk
respect allemaal hoor! Hier helemaal niks. En dankzij dit topic wordt ik weer even met de neus op de feiten gedrukt. Ik ben dankbaar voor onze gezondheid (tot nu toe)
ik heb heb het hypermobiliteitssyndroom (HMS), op dit moment vrij veel pijn omdat ik veel moet tillen, veel speling in het schoudergewricht. Daarnaast heb ik factor v leiden (stollingsafwijking) en sinds mijn zwangerschap een hoge bloeddruk. mijn man is aan een kant bijna geheel doof door een beschadigd slakkenhuis. Eef is geboren met een knieluxatie.. maar is nu niets meer van te zien... ik ga er zelf van uit dat zij ook hypermobiel is..
Mijn man heeft galactosemie. ( stofwisselingsziekte) Broertje ( kleurenblind) Verder weet ik het niet, zo ver nog niets bekend.
mijn dochter is geboren zonder heupkop en heupkom maar door een heel traject is dat goedgekomen mijn man heeft jicht ikzelf heb hyperfentilatie met soms flinke paniekaanvallen (maar ik kan er gelukkig nu goed mee omgaan)
aangeboren voetafwijking en aangeboren afwijking aan beide handen. Hierdoor draag ik aangepaste schoeisel. Handen kan ik redelijk veel dingen mee doen. Links minder dan rechts. Maar ach het hoort bij me. En ik zeg ook zo: ieder gek heeft zijn gebrek
Een handicap of afwijking wil ik het niet echt noemen maar het brengt wel beperkingen met zich mee; mijn man geeft ADHD en scoort hierin hoog. Ook onze dichter heeft hiervan flinke trekken maar is nog niet getest. Onze zoon heeft boven zijn stuitje een klein gaatje (overblijfsel openruggetje) en zelf ik een ongeluk gehad waardoor ik een whiplash heb en beperkt ben is sommige dingen.
Ik heb astma en een aantal vitamine te korten en bloedstolling klopt niet. Mijn zoontje heeft een ernstige koemelk- en soja-allergie, een iga tekort, een verhoogde kans op een ernstige oogonsteking, is hypermobiel en heeft jeugdreuma. Een bouwpakketje dus Liefs Suzanne
Manlief heeft reuma en ADHD. Met medicijnen kan hij hier redelijk goed mee leven, en wij dus ook! Zoonlief heeft een zwakke overgang van slokdarm naar maag en spuugt hierdoor veel, ook heeft hij alle verschijnselen van ADHD, over twee jaar kan hij pas getest worden. Zelf ben ik gehandicapt geraakt bij de bevalling van zoonlief, na een dynamische graciloplastie en het plaatsen van een neurostimulator kan ik hier redelijk mee leven....
Ik en mijn man is doofheid vanwege geboren. Maar geen erfelijk! Ik draag 'n cochleaire implantatie en mijn man digitale hoorapparaat.