Heb jij of een anders gezinslid een handicap/afwijking?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn man heeft diabetes type 1. En verder zijn we allemaal blakend gezond!! Kan echt niks bedenken wat ik heb... Gelukkig maar!!

2. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Mijn galblaas is eruit, zoals bij vrijwel alle vrouwen in mijn familie, is erfelijk...
    Verder bronchitis en heb ik hoogstwaarschijnlijk add, zijn ze recent achter gekomen en moet nog de medische molen in om te testen.
    Het zou in ieder geval een heleboel dingen verklaren!
    Misschien dat ik nu na 35 jaar mijn leven eens op de rails krijg....

Manlief heeft een rugafwijking(incomplete wervels)
    is dyslectisch.

Verder is mijn broertje lichamelijk/geestelijk gehandicapt

En heeft mijn vader een erfelijke oogafwijking

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik; bloedstollings afwijkingen en in het verleden 4 jaar lang posttraumatische dystrofie gehad.

Zoontje; Geboren met een klompvoetje, maar daar zie je niets meervan!

Manlief; Chronisch verkouden en dyslectisch.

Moeders; heupdysplasie, stollingsafwijkingen, fybromyalgie.

Vaders; Astma

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn opa en oma van moeders kant waren beide slecht ziend.
    Mijn opa had een erfelijk overdraagbare oogafwijking wat mijn 2 tantes ook hebben en dus ook slecht zien.
    De oudste zus van mijn moeder heeft 3 kids en de jongste is ook slecht ziend.

Onze kinderen en kleinkinderen enz kunnen dus ook slecht ziend geboren worden

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    DCD mag wel een aparte diagnose zijn, alleen komt daarnaast vaak ook iets anders voor. Bij jouw zoon bijv autisme. Als je het goed wil laten onderzoeken moet je naar een revalidatiekliniek (althans, dat moest hier)

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik heb AIH oftewel auto immuun hepatitis... Wat houdt het in een chronische ontsteking van mijn lever...

Man en dochter Hebben niks

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Mijn schildklier is chronisch de kluts kwijt. Ook heb ik in de onderrug een paar dieperliggende wervels, waardoor ik snel last heb van mijn rug.

Mijn vriend heeft Osgood-Schlatter gehad in zijn tienerjaren. Hij heeft hier geen last meer van, maar wel twee harde 'knobbels' ter grootte van een golfbal onder iedere knie.

Mijn moeder heeft spierdystrofie en fibromyalgie. Inmiddels is de pijn die ze heeft verminderd door een apparaatje wat ze hebben ingebouwd in haar wervelkolom, die pijnprikkels neutraliseert. Heel gedoe geweest altijd, maar we zijn er een beetje aan gewend inmiddels... ;)

Verder heeft mijn zusje een dysthyme stoornis...

Beperkingen/afwijkingen waar we allemaal eigenlijk prima mee om kunnen gaan en die ons over het algemeen in het leven van dag tot dag niet belemmeren. Op de ziekte van moeders na dan...

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb vitiligo (gedeeltelijk geen pigment meer in mijn huid). Mijn zoon heeft een hartritmestoornis svt, waardoor soms zij hart spontaan veel te snel klopt.

Mijn moeder heeft Colitus Ulcerosa en mijn zus diabetes sinds haar 17e. Verder zijn we allemaal goed gezond.

9. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Mijn linker enkel is chronisch instabiel, daardoor zit ik de rest van mijn leven vast aan een brace.
    Heb het stempeltje chronisch rugpatient gekregen een paar jaar geleden
    En heb sinds begin dit jaar te maken met ACNES ( Anterior Cutaneous Nerve Entrapment Syndrome )

Mij man is chronisch rugpatient en heeft het Borderline Syndrome.

Onze oudste heeft net als ik eczeem.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Chronische opstipatie hebben de kids en ik allemaal.
    Mijn zoontje heeft een syndroom
    Ik ben slechtziend.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn oudste heeft ADD, Dyslexie, hypermobiel en DCD (Developmental coördination Disorder) dat laatste is zegmaar een ontwikkelingsstoornis in de motoriek. Als kleintje zat ie altijd onder de blauwe plekken omdat ie zo'n stuntel was, heeft nooit gekropen, heeft tot ie 3 was altijd in de foetushouding gelegen (op zn rug knien opgetrokken). als hij rende gingen zijn armen niet mee in de beweging. Toen ie op zwemles ging nam ie 1 been gewoon niet mee in de beweging. Nu merk je het vooral met schrijven, t is niet te lezen.
    Ondanks dit alles zit hij inmiddels toch op het VWO (heeft wel een hoog IQ) ben dus supertrots op hem! (al verwacht ik dat het uiteindelijk havo wordt).

mijn oudste dochter is hypermobiel maar heeft hier tot nu toe geen last van, alleen voordeel (ze heeft hoog geturnd bijv) en last van broekpoepen.

Mijn tweede dochter is hypermobiel en verder heeft ze officieel nog niks maar wij denken omdat ze net haar grote broer is dat ze ook add heeft en dcd. Ze is net vier maar zijn vorig jaar al in onderzoek geweest voor add, maar dat kon toen nog niet vastgesteld worden (omdat het verhaal van de creche niet overeen kwam met ons verhaal) dus we wachten nu af hoe het op school gaat. Ze is lactose-intolerant geweest maar er nu zga overheen.

De 4e heeft niks bijzonders, ja een aardbeienvlek maar das geen handicap, en is ook hypermobiel. heeft kma gehad.
    oh wacht: ze heeft altijd dunne ontlasting dat enorm stinkt. artsen kunnen alleen niks bijzonders vinden (maar omdat je elke keer een andere ziet kom je niet heel veel verder)

De 5e is waarschijnlijk ook hypermobiel.

Mijn man heeft een verdwijnbal, vroeger zat ie in zn lies. Die bal is ook een stuk kleiner. Hij hangt er nu meestal gewoon onder maar als ie ligt kan ie zo weer verdwijnen. Denk dat dat de bal is die jongetjeszaadjes maakt aangezien hij alleen meisjes maakt :p. Verder heeft hij last van winterdepressie en hij heeft een allergie voor schelp en weekdieren. Als kind mocht hij ook geen melk en is zelfs bijna doodgegaan daardoor.

Zelf ben ik hypermobiel en heb me/cvs. Kwam onlangs tot de ontdekking dan veel van mijn andere klachten daarbij passen. Daarnaast ben ik hoogbegaafd.

in de familie komen veel vaatziekten voor aan mijn vaders kant (bij mijn man idemdito) mijn vader is ook hypermobiel en zijn zussen ook, 2 daarvan hebben fibromyalgie. Mijn opa was waarschijnlijk ook hypermobiel aangezien ie op zn 80e nog rustig 2 benen in zn nek kon leggen... Er is een link tussen vaatziekten en hypermobiliteit.
    Zelf ben ik onlangs aan spataders in mijn buik geopereerd en ze zeiden dat ik ook daar gevoelig voor ben.

mijn moeder had psoriasis

12. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn man heeft de dominant overervende aandoening Hereditaire Multiple Exostosen (HME), wat inhoudt dat hij veel goedaardige kraakbeen tumoren heeft (gehad). Die zaten met name in zijn groeischijven en moest dus al jong veel geopereerd worden om vergroeiingen te voorkomen. Ook werden ze nogal eens weggehaald vanwege ingroei in zenuwen (pijn!). Onze dochter heeft er gelukkig tot noch toe geen tekenen van, maar ik houd mijn hart vast voor telgje nr 2. Zouden wij zoveel mazzel hebben dat beiden dochters de ziekte niet hebben?

ik heb, voor zover ik weet, nergens last van.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn vader is op 38jarige leeftijd rechtzijdig verlamd geraakt door 2 herseninfarcten (lange periode van ziekenhuis en revalidatie centrum in Utrecht wij wonen zelf in Zeeland) mijn moeder heeft toen een hele heftige periode doorgemaakt 3 kleine kinderen en je man op de rand van de dood...
    Gelukkig kan mijn vader weer praten enz zit wel sinds die tijd in een rolstoel en loopt alleen in huis. Hij is volledig afgekeurd maar gaat wel elke dag in de supermarkt werken (werkt hij al vanaf zijn 16de jaar) Gewoon vrijwillig om lekker bezig te zijn.

Mijn moeder heeft MS en gaat best achteruit de laatste 2 jaar...

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Onze dochter heeft linkszijdig minder functie vanwege een herseninfarct. Ze heeft dit infarct gekregen door een behandeling door een virus op haar hart. We mogen van geluk spreken dat ze er nog is.
    Ze was 10 maanden toen dit gebeurde en ze is nu bijna 6 en ze doet het prima. Ze laat zich niet op der kop zitten door haar beperking!
    We zijn natuurlijk super trots op haar! Ze is altijd vrolijk.

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik heb een slaap/waakziekte en mis een stukje bot in mijn rechterarm waardoor die bijna niet te belasten is. Mijn man heeft add en is dyslectisch. Over de rest van mijn familie zal ik maar niet beginnen, dat wordt een boekwerk! ;)

Ieder huisje heeft zijn kruisje...

16. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hier een zoontje met een aangeboren nierafwijking, momenteel dialyseren wij hem elke nacht via PD dialyse, de rest gelukkig goed gezond :) en dat willen we heel lang zo houden...

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry, maar ik snap hem niet. :)

Deel Deze Pagina