ik weet eigenlijk niet waar ik het moet plaatsen, maar mijn zoontje is vorige week licht grieperig geweest, een klein beetje verhoging,voelde klam/koud aan,erg onrustig, arts gaf aan dat hij licht grieperig was.... maar goed overmorgen wordt hij ingeënt, is dit verantwoord?
Misschien kan je het een weekje uitstellen. Zo dat je zeker weet dat hij op geknapt is. En vertel het op het cb. Misschien willen ze dan ook wel wat langer wachten. Aan de andere kant als hij nu al op geknapt lijkt! Moet je het dinsdag misschien doen.
Volgens mij moeten ze een aantal dagen koortsvrij zijn en dan is het goed. Mijn dochter was bij haar 2 maanden inenting stront verkouden. Ik wilde het ook niet doen, maar het CB zei dat ik het beter wel kon doen, omdat je ook niet wil dat ze bijv. kinkhoest krijgen. Ze heeft hem toch gekregen en er totaal geen last van gehad. Van bijna geen enkele enting tot nu toe trouwens. Dus gewoon even navragen en gewoon doen. Spannend he, de eerste keer!
het is idd erg spannend zeg,vooral de vraag speelt: wat gebeurt er na de prik?? ben daar zo bang voor...
Onze dochter is erg ziek geweest van de 'pneu' prik. Ik heb eerst dktp-hib laten zetten en een week erna pas de pneu. Ze heeft bijna 40° koorts gehad en is 2 dagen zo slap als een vaatdoek geweest. Ik zou als ik jou was nog 1, 2 of zelfs 3 weken wachten voordat je hem laat vaccineren. Ik heb ben pas met 6 mnd gestart. Dan hebben ze al wat weerstand ook
Als je het bij het cb uitlegd, kunnen ze het misschien ook wel wat uitstellen. Ons meisje was tijdje terug niet ziek maar had wel steeds een schommelende temp van 36.8 tot 38.3. Toen heeft cb ook gezegd dat het beter was om even te wachten omdat je dan niet kan zeggen of de koorts van de prikken komt of niet.
als je kindje nu weer fit is - zou ik gewoon laten prikken. Tenzij je het helemaal wil uitstellen. Maar nu het najaar er weer aankomt, heb je kans dat je kindje wel vaker 'wat' heeft. Natuurlijk wel de situatie uitleggen, maar toch in deze uitgaan van het advies van de cb-arts- dat zou ik doen .
koorts is tegenwoordig ook geen contra indicatie meer. er wordt soms gewoon gevaccineerd tijdens koorts. maar dat verschilt ook hoor per verpleegkundige. Dus wanneer er geen koorts is zou ik gewoon vaccineren. en anders overleggen met het CB
Meen je dat nou? Een kind met koorts vaccineren? dat is ethisch gezien, hoe zal ik het netjes zeggen, opmerkelijk? Knappe verpleegkundige die dat probeert bij mijn kinderen. Ts volg je gevoel. Als ze paar dagen koorts vrij zijn kan het geen kwaad, maar als je liever wacht..je bent heus niet de enige die de prik een week later laat geven.