Ja, omdat toen ik naar huis liep een vent mij vastgreep. Ik wist weg te komen, maar zat toen 'vast' op de parkeerplaats, omdat die engerd tussen mij en mijn huis was. Ik kwam er niet door, kreeg geen verbinding. Na een paar minuten een sprintje getrokken naar de voordeur, keihard op de ramen staan bonken... en vervolgens op mijn flikker gekregen van mijn moeder.
Half jaartje terug denk ik ofzo. Er zijn hier wel vaker burenruzies, maar die keer was het bij de overburen. Het ging van een opmerking naar schelden naar schoppen en voor ik het wist lagen ze op de grond elkaar in elkaar te meppen. Het ging om een oudere, vrij zwakke man (zijn vrouw was compleet in paniek) en een jonge vrouw. Ik heb 112 gebeld, maar toen het verder uit de hand leek te lopen en de politie er nog niet was, is mijn man tussenbeide gekomen en heeft iedereen naar huis gestuurd. De politie kwam later getuigenverklaringen vragen, maar wat ben ik bang geweest zeg.
ja toen ik mn zoontje bijna voor mn ogen zag stikken. god zij dank zit de ambulance tegenover ons. waren ze er, en binnen 1 minuut bij ons anders had hij het niet gered
Jeetje wat een verhalen hier Ik heb de laatste tijd geen 112 gebeld, wel misdaad anoniem. Er was iemand opgepakt uit onze familie voor iets wat hij niet had gedaan en ik wist wie het wel was (geen bekend van ons, wel een bekend "crimineel" uit de stad)
1x 5 jaar geleden, toen we tijdens het varen onze dochter levenloos aantroffen in haar bedje. Helaas heeft ze het niet gered (wiegendood). Sandy
Jeetje wat een verhalen! Ik heb een paar keer 112 moeten bellen. Wat me altijd bij zal blijven is de keer dat een van mijn oudste dochters mijn zoontje (2009) van toen 4 maandn grijs en slap in zijn bedje vond, hij had zichzelf zo kwaad gemaakt dat hij zich helemaal vast had gewikkeld in zijn ledikant deken (ja zo'n "veilige" deken, dus geen dekbed). Mijn beste vriendin was toevallig bij ons en zij had net een ehbo cursus gehad voor haar werk, zij heeft hem mond op mond gegeven terwijl ik hysterisch 112 belde. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als mijn dochter niet toevallig langs zijn kamertje liep en naar binnen gluurde. Zij heeft ook heel lang een trauma er van gehad.
1x. Client thuiszorg. Had hem net gewassen en was al beneden. Meneer riep me en toen ik de gang in kwam, kwam hij naar beneden zeilen. Hoofd tegen de muur, niet aanspreekbaar. Meneer samen met de huishoudenlijke hulp op de grond gelegd en ambu gebeld. Toen die meneer zagen werd er meteen een 2e ambu besteld. 1 broeder Deed de testen, de ander het zuurstof en mijn handen werden op meneer zn borst gelegd. Ik moest hartmassage doen op hun aanwijzingen...... Gelukkig was de 2e wagen er snel. Wat was ik bang. Ik wilde wegrennen maar dst kon niet omdat hun in de gang bezig waren. Na een half uur gaven ze het op. Meneer lag dood in de gang. Niet zo'n lekker beeld. Moest over hem heen stappen om weg te kunnen.
Hier precies hetzelfde gehad. Op zijn rug geslagen, op zijn kop gehouden. Wat was ik blij toen dat kreng terug schoot zeg en ik mijn man kon roepen dat de ambu niet meer hoefde. Wij huilen, en mijn zoon na een minuutje of wat; 'tappie inne keel'. Juist.. Verder een keer gebeld voor de buren 2 huizen verder op. Een gezin met 4 kinderen waar altijd ruzie is. Nu ging het zo ver dat we de vrouw hoorde krijsen en de oudste tegen zijn vader roepen 'stoppen, je doet mama pijn'. Al vaker melding moeten maken, meestal via het 0800 nummer. Vreselijke situatie daar..
Wat heftig zeg... Heel veel sterkte.... Ik een paar weken geleden. Lag een boom op de linkerrijbaan van de snelweg, in een bocht. Meestal rijdt manlief ook op die baan, maar hij kon gelukkig optijd uitwijken naar rechts. We zaten met zn drieen in de auto. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd en is rijkswaterstaat en na de melding gelijk op af gegaan en is de weg natuurlijk gelijk afgesloten.
1 keer toen onze jongste 5 weken was. We hadden al een hele serie ziekenhuisopnames achter de rug omdat ze een hartritmestoornis bleek te hebben, maar met 5 weken kreeg ze ineens stuipen, bleek achteraf, en zijn we ons werkelijk helemaal naar geschrokken. Stuipen bleken op zichzelf onschuldig, maar jemig, wat ziet dat er naar uit
Ik heb 1 keer 112 gebeld omdat een onbekend meisje onder invloed van mijn dakterras af wilde springen. Ik lag te slapen en hoorde ineens geschreeuw buiten. "ik ga springen" enzo.
hier 1x gebeld omdat de auto van de buren onder de carport in de fik stond. een keer is er voor mij gebeld toen ik werd aangereden door een auto terwijl ik op de scooter zat.
Wat een heftige verhalen . Ik droom heel vaak dat ik 112 bel en dat ik dan niemand aan de lijn krijg, heel naar. Maar gelukkig heb ik nog nooit hoeven bellen en ik hoop dat dat ook nooit gebeurt...
Ik heb wel vaker gebeld dan de meesten hier in het topic. De eerste keer ging het om mijn zus haar huis - dat stond in brand en ze was zo slim om eerst mijn ouders/mij te bellen voordat ze de brandweer belde. De tweede keer omdat er een bebloede zwerver in de stad op de grond lag te bloeden. Niemand deed wat, dus ik dacht: nja, laat ik maar even bellen dan - hij heeft het overleefd, bleek neergestoken te zijn. De derde keer omdat er een jongen een meisje bedreigde en in elkaar wilde slaan. Een keertje voor mezelf omdat mijn ex-vriend gewelddadig werd (hij is nu niet voor niks mijn ex ). Verder heb ik 112 gebeld wegens de rotherrie zomers voor de Artis-actie; om 23:10 was het nog niet rustig en ik ergerde mij er rot aan dus heb gevraagd of het nou EINDELIJK eens klaar was (oké, dat verdiend geen schoonheidsprijs voor de gehandicapte kinders, maar ze hadden dat ook wel om 20:00 kunnen doen). Mijn vader was ernstig ziek en daar heb ik vaak genoeg met 112 aan de telefoon gezeten - mijn moeder had dan gebeld en er moest iemand aan de lijn blijven. Verder een keer vanwege een inbraak in mijn eigen huis, tot 2x toe zelfs. Nja, allemaal van dat soort zaken. Niks schokkends als in dat er ter plekke iemand dood ging of iets dergelijks. Gelukkig niet.
1x.. Op een braderi viel een man in eens neer. Kwam omhoog, scheef gezicht etc..en herkende het meteen! (Zelf een infarct gehad) en viel daarna weer weg. Ik ben 112 gaan bellen en mijn vader is de ehbo gaan zoeken. Naderhand toch een huilbui gehad! Phoe maar op dat moment alles op de automatische piloot.. Bleek de man bij ons op de camping te staan. Vorige week kwam hij nog ff een biertje drinken
1 keer bij een dodelijk auto ongeluk. Ik was 3e bestuurder en heb beiden auto's kunnen ontwijken, alleen over een band heengereden en tegen de stoeprand. Ik belde maar gaf al onmiddelijk mn gsm aan een getuige want ik kreeg er geen woord uit. Degene die in fout was had geen schrammetje en die andere jonge gast wat gewoon rustig reed was op slag dood, hij had een jong kindje en was klaar met werken in de nachtpost. Ik wist onmiddellijk dat hij dood was, de boom stond in de auto Ik ben slecht in namen onthouden, ik heb zijn naam 1 keer gehoord maar die naam zal ik nooit vergeten