heb jij ooit 112 gebeld? Zo ja.... waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Buitenom dat ik vaak de telefoontjes heb aangenomen hiervoor ook een flink aantal keren zelf moeten bellen...

Toen m'n dochter met anderhalf van bovenaan de trap naar beneden kukelde.. Zie het nog voor me, ze zat op haar kamer met traphekje terwijl ik met de was bezig was in de kamer ernaast.. Ik hoorde haar, keek om en zag net hoe ze bovenaan de trap naar beneden stapte, wou d'r als in slow motion bij d'r truitje pakken maar greep net mis en zag het zo gebeuren. Beeld vergeet je nooit! Gelukkig liep het goed af!

Ook een keer voor een scooter ongeval, jongen ging loeihard onderuit en heb EHBO uitgevoerd tot de ambulance er was
    Een buuf die op een verfkrabber was gevallen waardoor d'r knieschijf eruit hing
    Toen ik aangerand werd op straat en later nog een keer toen ik de dader zag lopen
    Een man die onwel werd in het winkelcentrum
    Toen ik een klein kindje zag liggen slapen in de auto met ramen dicht en het snikheet was, moeder was even snel de ah binnen
    In relationele sfeer een aantal keer de politie

Ze herkenden nog net m'n nummer niet ;)

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    1 keer voor mezelf...
    ik had mn miskraam opgewekt met cytotec pillen van het zknhuis.
    ik bloedde al een paar uur heel erg. had het zknhuis gebeld. ze zeiden dat ik het nog maar een uur aan moest kijken. vervolgens begon ik steeds erger te bloeden, en voelde me heel slap. kon niet meer lopen en zag wazig.
    ik was echt zpooo bang dat ik dood zou gaan. ik woon ook nog eens 4 hoog zonder lift.
    mn vriend was zo in paniek, die wist niet meer hoe zn telefoon werkte....
    heb ik zelf maar gebeld. ben toen door de brandweer uit het raam getakeld en met de ambulance naar het zknhuis gebracht.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja 2x. Eerste keer toen ik 14 was en naar school fietste, er werd een wielrenner omver gereden door een scooter.

Tweede keer was ik 19 en ik woonde samen. Mijn vriend (nu ex) deed een zelfmoordpoging door een enorme lading aan pillen te slikken. Het kostte trouwens nogal wat moeite om hulp te krijgen, werd niet erg serieus genomen. Heb toen (al bellend) mijn vinger maar in zijn keel gestoken zodat alles eruit kwam. Toen werd toch maar de politie gestuurd en GGZ crisisdienst. (Maar geen ambulance)

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Hier een tijdje terug..
    Werd hier inde portiek iemand mishandeld door haar echtgenoot en twee kleine kindjes in het spel dus geen risico genomen

5. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ja een paar weken en maanden geleden nog... lang verhaal maar we hebben vanaf het begin dat ze hier wonen al problemen met onze buren. Paar maanden geleden is mijn man hier achter in de brandgang door de buurman in zijn gezicht geslagen, kapotte lip deze moest gehecht worden. Tegen de tijd dat de politie er was was de vogel gevlogen en had volgens zijn vrouw niets gedaan omdat hij al die tijd bij zijn zus zat.

Paar weken geleden nog, was ik met mijn dochter aan het wandelen, kwam ik de buurvrouw tegen, gaf me een grote mond, dat ze gezegd had dat ze me nog wel een keer tegen zou komen en toen ik vroeg wat ze nu eigenlijk wilde dreigde ze mijn dochter het water in te gooien. (wonen vlakbij water)
    Heb gezegd dat ik haar persoonlijk af zou maken als ze dat zou doen (kom niet aan mijn dochter!). Heb daarna 112 gebeld...

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Voor overlast kun je beter 0900-8844 bellen, 112 is voor noodsituaties.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Paar maanden geleden, de gaskraan lekte en ik had teveel gas binnen gekregen waardoor ik niet goed werd.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Thanks captain obvious :D ?

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Alle voorbeelden die zij zojuist noemde waren absoluut 112 zaken. Je wil niet weten hoeveel mensen 0900 bellen terwijl ze 112 moeten hebben. Bij twijfel ALTIJD 112 bellen!

Edit; zie nu de Artis actie pas staan.. Idd geen 112 actie :)

10. knap

knap Niet meer actief

Een keer heb ik 112 gebeld dat was toen mijn 2.5 jarige zoon een koortsstuip had/kreeg en na mijn gevoel ze niet snel genoeg op namen. Via mijn vader ect is de ha als nog gekomen en zijn we in het ziekenhuis terecht gekomen. Was wel even heftig. Dacht dat die dood ging. Brrr.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    toen ik een jaar f 16 was en er een vrouw onder een vrachtwagen kwam. dr hele been was open. belde toen meer mensen want wass midden op een kruispunt ze heeft dr kindjetoen nog uit zijn stoeltje gegooid tijdens ongeval want die was anders miss onder het wiel gekomen. die mankeerde gelukkig niks.

hier 2x voor mijn dochter die een heftige koortsstuip kreeg die te lang duurde.

en vorig jaar toen hier een man over de rotonde denderde en zo bij buren in de tuin te recht kwam met auto op de kop. man is waarschijnlijk verblind geweest door de zon oid. man heeft geholpen hem uit de auto te krijgen samen met e buren. terwijl ik dus belde.

12. Humava

Humava Niet meer actief

Een aantal jaar geleden toen ik met mijn beste vriendin uit was geweest en zij van haar fiets viel en bewusteloos op de grond lag.

13. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    1x voor mn oudste dochter, kreeg haar niet meer wakker na haar middag slaapje. Bleek een zware hypo te hebben en daardoor buiten bewustzijn. Na nacht zkh gelukkig weer thuis.

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger woonde ik in een flat. Boven woonde een stelletje, met nog een vriend van hun die erbij in woonde en ze hadden een grote herder. Die vrouw werd regelmatig door haar vriend in elkaar getimmerd. Mijn man was al een paar keer naar boven geweest. Toen we ineens s ochtends vroeg wakker werden van een ijselijk gegil, en haar duidelijk hoorde gillen 'help, stop, ik stik!', hebben we toch maar 112 gebeld. Maar ja, zo frustrerend. Ze wilde geen aangifte doen. Paar weken daarna zijn ze verhuisd.

15. Avsuma

Avsuma Niet meer actief

Meerdere malen, helaas.

2x voor ernstige ongelukken.
    1x voor een suicidaal persoon.
    1x brand bij de overburen van een client.
    1x voor mijn neefje die een hele ernstige vorm van epilepsie heeft.

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ja ik heb ook een keer gebeld voor een feestjuh van andere flatbewoners dat om 3 uur s nachts nog niet klaar was. En toen er bij ons was ingebroken. Maar toen heb k beide keren naar het normale politienummer gebeld, en niet naar 112.

17. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    1 keer, een auto stond voor onze deur in brand.. Was tijdens oudjaar in brand gestoken.. Politie was er als eerst, daarna de brandweer.

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja 3 keer.

Eerste keer toen onze bovenbuurman in de flat brand had gesticht en we dus de brandweer moesten bellen.

Tweede keer was er een jongetje bij de sinterklaas intocht dat voor onze voeten in elkaar klapte. Vader raakte in paniek, ik 112 gebeld. Was echt eng, zelfs nog over gedroomd 's nachts.

Derde keer toen er een bejaard mevrouwtje tegen de stoeprand knalde en onder haar scootmobiel kwam. Haar kunstbeen was weggeslingerd, haar andere been lag helemaal open, ze was ook heel verward.

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat een heftige dingen lees ik hier!

Ik heb twee keer 112 moeten bellen. De eerste keer is al wat jaren geleden. Mijn jongere zusje was 16 en ging stappen. Mijn vader zou haar op een bepaald tijdstip ophalen. Maar ze stond er niet. Wel een groep jongens en die zagen mijn vader zoeken. Die hebben hem toen aangesproken en toen verteld dat ze hadden gezien dat mijn zusje een auto was ingesleurd. Mijn vader is in paniek terug naar huis gereden en storte daar volledig in. Wij werden hier wakker van en het enige wat hij nog kon zeggen was: ze hebben S meegenomen! Ze stond er niet. En toen viel die flauw. Ik heb meteen op mobiel van mijn zusje gebeld maar deze stond uit. Daarna 112 gebeld en om politie en ambulance gevraagd. Mijn vader verkeerde in shock en politie vroeg om een foto van mijn zusje. Zoveel paniek was er toen! Ze is 2,5 uur vermist geweest. Dit door, achteraf, een grapje van een groep jongens. Die leken het wel grappig om zo'n jong meisje mee te nemen. Ze hebben gewoon rondjes gereden en verder niets met haar gedaan. Haar later thuis afgezet. Die jongens hebben een taakstraf toen gekregen en mijn zusje slachtofferhulp.

Tweede keer was op mijn werk. Ik werk in de thuiszorg en was bij een client. Ik was boven en zij was beneden toen ik haar ineens hoorde gillen. Ze was gevallen uit haar stoel en haar been lag in een hele rare knik. Toen ook 112 gebeld en bleek haar been gebroken.

20. ACH

ACH Niet meer actief

Best erg dat we met elkaar al zovaak dit nummer hebben moeten bellen.

Wij 2X..

1x op de snelweg aan de andere kant van de weg vloog zo een auto door de lucht.
    Maargoed waren toen vast niet de enigste.

Afgelopen winter stapte ik buiten en riep de overbuurman dat ik 112 moest bellen.
    Ik in paniek terug naar binnen en manlief laten bellen.. Het irriteerde mij alleen zwaar dat het zolang moest duren voordat de ambulance kwam en de hoeveelheid vragen die werden gesteld.. Ze is later in het ziekenhuis overleden.

Deel Deze Pagina