Hier waren ze er best snel..ik mocht mijn man sowiezo niet verplaatsen (was me ook nooit gelukt aangezien hij nogal groot is ) dus zelf naar t ziekenhuis rijden was ook geen optie. En ook niet erg veilig als je zelf in paniek bent
1 keer toen er voor ons een auto van de weg raakte, over de kop ging en in brand vloog. Gelukkig goed afgelopen, op wat kleine verwondingen na. 1 keer toen mijn nichtje werd geboren en niet begon te ademen. Helaas mocht beademen en reanimatie niet meer baten..........
helaas heb ik dat te vaak moeten doen. Mijn vorige huis was boven een kroeg. En daar gebeurde bijna elke week wel iets. De laatste keer dat ik gebeld heb was de week van mijn verhuizing. Ik hoorde geschreeuw en was daar ook wakker van geworden. Er stond een horde van een mannetje of 30 in de straat (en pal voor de deur ook, echt..) en ik zag vanuit mijn raam 1 iemand midden in die groep op de grond liggen. Vanuit datzelfde raam zag ik binnen 30 seconden een mes getrokken worden. Ik had 112 al aan de telefoon vanwege die ruzie en een enkeling in het midden en heb toen vervolgens compleet verbouwereerd gezegd "een mes, gvd een van die gasten heeft een mes!!" Binnen 30 seconden stonden er al politie en ambulance. Voor zover ik uiteindelijk nog heb gehoord heeft die jongen er uiteindelijk drie steekwonden en lichte interne bloedingen aan overgehouden van de klappen. Tsja, ik heb redelijk vaak gebeld voor allerhande ellende maar dit is me wel bijgebleven!
De laatste keer omdat we getuigen waren van een zwaar ongeval. Afgelopen jaar helaas al 3 keer moeten bellen waarvan 1 helemaal niet goed is afgelopen
Ja 2 keer 1 keer na een brute beroving op een oud vrouwtje...we stonden er vlakbij. Mijn man is nog achter die jongen aangerend en ik heb 112 gebeld voor die vrouw. Arm mensje ( ze hebben hem gepakt,) En een keer was er een grote vechtpartij in de stad en een jongen redelijk ernstig verwond.
Vaak voor mijn werk (psychiatrie / verslavingszorg) Eenmaal voor hartfalen. Dat is goed afgelopen Eenmaal voor een bevalling in de AH, ook goed gegaan Eenmaal voor een suïcidepoging, niet goed afgelopen Eenmaal voor een mishandeling op straat
In de studentenflat jammer genoeg vaak gebeld vanwege overlast. Banken, t.v's etc. die al brandend uit de gemeenschappelijke ruimtes werden gegooid. Een paar keer omdat de studenten in hadden gebroken bij het kinderdagverblijf. Laatst werd er een aanhanger gestolen terwijl we er gewoon naast stonden. Gelukkig nooit 112 hoeven te bellen voor erge/ernstige dingen.
1x omdat een auto achterop ons gereden was resultaat chronische whiplash Paar x voor me buren overlast en door me tuin gereden
Op mijn werk werd er voor de deur een vrouw overreden door een betonwagen. Betonwagen ging rechtsaf en zag vrouw niet naast zich en reed er dwars overheen. Ik zal het nooit meer vergeten. Voor de rest moet ik vaak bellen omdat ik in een dokters praktijk werk en ook dan moet er weleens een ambulance komen.
Mij ook gebeurd, met spontane miskraam, en toen heeft de VK 112 gebeld, omdat die het aan de telefoon niet vertrouwde. Lag gelukkig wel gewoon beneden op de bank... manlief moest eerst onze oudste onderbrengen en is toen als een gek naar het ziekenhuis geracet met de gedachte dat ik gewoon dood lag te bloeden. Kwam ie in het ziekenhuis, lag ik inmiddels al even goed aan een infuus met zoutoplossing en weer helemaal bij heel droog: 'hoi!' Hij wist niet meer hoe ie het had toen. Zie 'm zelden huilen, maar dat was een van die weinige keren.
Helaas al heel vaak 112 moeten bellen... Meermalen vanwege cliënten die een suïcidepoging hadden ondernomen. Een paar keer was het nog op tijd, maar veel vaker niet meer. Een keer gebeld vanwege een collega die stikte in eten. Na een paar keer heimlichgreep kreeg hij gelukkig weer lucht, ambu was onderweg. Hij is meegenomen ter controle. Er is meermalen een ambulance voor mij gebeld. Zonder die ambulances had ik nu echt niet meer geleefd. Heftig eigenlijk, nu ik daar zo over nadenk. Blij dat er gebeld is
Ik heb trouwens ook 1x 112 'moeten' bellen voor een buurman van 86 jaar die achter de galerijdeur in zijn deuropening (met de voordeur dus open) op de grond lag. Hij lag er al enkele dagen en niemand hoorde hem roepen/schreeuwen om hulp. Ik kwam voorbij en hoorde iets heel erg in de verte boven mijn mp3speler uit komen dus ik stopte en deed mijn oordopjes uit. Hij had een hypo gehad met zijn suiker en was gevallen, had zijn heup ook gebroken en lag daar dus al een tijdje in zijn eigen vuil. Hij dacht dat ze hem met een helikopter weg zouden moeten takelen. Niets was minder waar; met een man of 12 van de brandweer hebben ze de galerij aan gort geschopt en heeft de ambulance hem meegenomen. Ik ben nog steeds blij dat ik hem gehoord heb, dat was echt uitzonderlijk. Ik ben namelijk slechthorend/halfdoof.
Hier ook al een aantal keren moeten bellen. Voor onder meer brand enzo. Maar de ergste keer wat me nog zo bijstaat is 13 jaar geleden dat mijn ouders een nachtje weg waren en een oudere dochter van vrienden van m'n ouders (toen een jaar of 20 geloof ik) op mijn jongste zusje paste. Mijn zusje heeft zon beetje vanaf de geboorte al diabetes en m'n moeder had een speciale fles met limonade meegenomen zodat dat meisje dat haar te drinken kon geven. Ze had het dus niet goed begrepen en heeft haar de hele avond gewone limonade gegeven. En niet tussendoor gemeten. Ik was 15 toen en kwam een uur of 12 thuis en hoorde dat ze nog niet gemeten was en zo "vreemd" deed. Ik haar dus gemeten en ze bleek boven de 30 te zitten. Ze was bijna dood. Het is gelukkig goed af gelopen maar nog steeds snap ik niet dat iemand van 20 die zulke duidelijke instructies heeft gekregen zo dom kan zijn.
Meerdere keren. Ook bij een auto ongeluk op de snelweg. Mijn man had de snelweg zelf maar alvast stil gezet haha. En helaas ook voor mezelf omdat mijn ex het nodig vond dreigingen te uiten en zei langs te komen om me af te maken..
Ja ik 4x nu. De eerste keer omdat mijn ex mijn vader in elkaar geslagen had. Later een keer, in de stad, was een vrouw van de stoeprand af gevallen, en kon niet meer overeind komen. Bleek gebroken heup te hebben. Was tijdens een eerste date, leuke gozer, alleen die vond dat we wel door konden lopen, terwijl ik eerste hulp wilde verlenen tot de ambu er was. Was ook meteen einde date trouwens. En ook een keer, toen ik nog op de taxi reed, rook ik bij een flatgebouw een soort van gaslucht. Kon het niet goed plaatsen, maar was ervan overtuigd dat het niet goed was. Dus ik ook 112 gebeld, jahoor 2 brandweerwagens met toeters en bellen. Ook die gasten roken iets. Gingen op onderzoek uit, bleek dat ze in een naastgelegen parkeergarage iets aan het verven waren ofzo, met een soort van primer, wat ook een soort gaslucht gaf. Dus het was loos alarm. Ooh ik schaamde me rot. Maar de brandweer zei al, voor hetzelfde geld was het wel gas geweest, en dan hadden we nog kunnen ingrijpen. En de laatste keer stond er hier midden in de nacht, of nou ja, vroeg in de ochtend een straat voor ons een vrachtwagenbedrijf in de fik. We werden wakker van hele harde knallen, en toen we uit het raam keken, zagen we aan de overkant de vlammen boven de huizen uitkomen. En ook iedere keer kleine explosies. Dus toen ook gebeld, alleen toen ik de meldkamer aan de lijn had, en mijn verhaal had gedaan, hoorde ik dat de brandweer al onderweg was. Achteraf bleken ze voor die ene brand meer dan 20 meldingen te hebben gehad. Maarja beter teveel dan te weinig.
ohja en ik heb een paar maanden geleden ook nog 112 gebeld omdat mijn ex partner nog in mijn huis woonde en de ramen hier uit de deuren sloeg omdat meneer boos was omdat ik zijn wiet had weg gegooid. Hier waren de kinderen bij en na dat ik heb meerdere keer de deur gewezen had heb ik snel foto's gemaakt en 112 gebeld met de vraag of ze hem uit mn huis konden verwijderen... ga dan maar op straat wonen! hij kon kiezen of vrijwillig weg gaan of mee naar het bureau en minimaal 10 dagen een straatverbod en strafblad
Heftig zeg om allemaal te lezen. Wel heel goed dat er velen Zijn die voor anderen bellen, beter een keer onnodig dan tr laat... Sterkte voor degenen die een dierbare zijn verloren waarbij het 112 telefoontje helaas niet meer geholpen heeft. Als ik zo nadenk heb ik ook best vaak gebeld, ook 0900-8844, dus niet altijd direct het noodnummer 112 -keek vanuit studentenwoning uit op een kraakpand: twee sloegen erlkaar helemaal verrot en 1 dreigde van het tien meter hoge dak gegooid te worden. -ernstig vandalisme -mijn moeder die enorm bloedde en flauwviel...ze was in de overgang. Pfff ik schrok me rot! -een client die hartklachten had en niet goed werd. -een auto die tegen verkeer in langs de snelweg een soort weiland in schoot -uitslaande brand bij twee huizen verderop...dat was schrikken! Gelukkig nooit voor mijn dochter 112 hoeven bellen, zou helemaal gek worden, terwijl rustig blijven in noodsituaties zo belangrijk is.
Twee maal voor mezelf ivm aanrijdingen van achteren. Gelukkig verder goed afgelopen. En vorig jaar 5 maal voor mn vriend. Die heeft in april een ernstig hartinfarct gehad en is mede daardoor vorig jaar vijf maal "opgehaald". Gelukkig is hij er nog steeds hoor.
Heb wel een aantal keer moeten bellen, maar ook dat anderen die bij mij waren gebeld hebben. Kan me ze niet allemaal herinneren maar deze blijven mij altijd bij; - Zaten in een snackbar na een dagje winkelen in Rotterdam, de TV stond aan en er was een opsporingsbericht dat ze in Den Haag een man zochten die net 3 personen had vermoord. Grapten nog dat die man op René Froger leek. Beeld draaide weg en die zelfde vent stapt dus die snackbar binnen... Gaat die muts achter de kassa nog roepen "goh u was net op TV.." Zodra hij weg was (hij kwam shag kopen) 112 gebeld en ze hebben hem 10 minuten later inderdaad opgepakt.. Vergeet zijn naam nooit meer, van Rijn.. en dezelfde voornaam als de persoon waar hij op leek Zelf een keer gebeld. Reden op de A15 na een concert van Marco Borsato in Arnhem. Rent er opeens een wit gewaad de weg op voor onze auto... Een vrouw. Ik zat achterin, mijn moeder en haar beste vriendin voorin en die vriendin reed. Mijn moeder gaf een ruk aan het stuur, we ontweken haar net. Auto aan de kant gezet, vriendin was in shock en moeder plukte die vrouw van de snelweg af. Ik 112 gebeld (nog in paniek, kon geen hectometer paal vinden), weg meteen afgesloten op 1 rijstrook na en de politie is haar op komen halen. Vrouw was helemaal in de war, ook naar Marco geweest en na een ruzie gewoon de auto uitgezet, langs de A15 dus. Terwijl we op de politie stonden te wachten probeerde ze nog een keer de weg op te rennen, ze hebben haar uiteindelijk naar de crisisdienst gebracht en haar "vriend" hebben ze later gepakt voor ernstige verwaarlozing en poging tot doodslag, omdat hij haar op zo'n gevaarlijke plek en in die staat had achtergelaten. Moeder heeft een keer 112 gebeld omdat ze bedreigd werd door een groepje mede-landers. Was geen wagen beschikbaar volgens de meldkamer. 2 minuten later belde ze weer. "Als er nu niemand komt kan er straks een lijkwagen komen want ik pak ze" en toen stonden er binnen 10 minuten 2 wagens. Diezelfde buurt, op de dag dat Pim Fortuyn vermoord werd, raakten de knokploeg van de wijk en de halve beverwaard aan mede-landers bijna slaags met elkaar. Het enige wat hun tegenhield waren de sloot tussen de 2 groepen in en de 2 bruggen die vol met politie, ME en honden stonden. Ik heb doodsangsten uitgestaan! 0900 nummer inmiddels 5x gebeld. 1 keer voor een feestje wat tot half 4 duurde en nog lang niet afgelopen was, een keer om mijn vermoedens van mishandeling te melden, 1 keer om te vertellen dat de onderburen thuis waren, 1 keer vanwege vermoeden van een hennepkwekerij (die opgeruimd werd) en de laatste keer omdat er ergens een feestje was waar heel het dorp van mee kon genieten. Oh ja, ook een keer omdat er brand was bij de buurman (aangestoken), en omdat er kogelgaten in de ramen bij de buren zaten. Ook een keer getuige geweest, had iemand anders al gebeld (ik stond al wel klaar met mijn telefoon), was een dronken man gevallen en met zijn arm onder een connexxion bus gekomen. Die arm was compleet verbrijzeld, geen prettig gezicht. Man en ik moesten getuigen dat de buschauffeur het echt niet kon voorkomen. En die me het meest bijblijft; Mijn zus heeft 112 moeten bellen omdat mijn moeder opeens haar spraak verloor, en lichaamsfuncties uitvielen. Met spoed naar het ziekenhuis gebracht, hersenscan gemaakt maar niks te zien, vermoeden is een lichte herseninfarct zonder zichtbare schade. Voor mij is ook 1x 112 gebeld, ongeluk met scooter waar ik achterop zat. Zelf op de motorkap van de auto terecht gekomen en even out geweest.