heb jij ooit 112 gebeld? Zo ja.... waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    vaak voor mijn werk als palliatief thuisverpleegster

1 keer toen mijn nonkel in mijn bijzijn een longslagaderbloeding kreeg...hij stierf nog voor het gesprek afgerond was

voor mezelf is vaak gebeld:astma-aanval,hersenbloeding na een lange reeks chemo en bestralingen doordat mijn aderwanden "verhard"waren,bloeding na borstamputatie én een keer toen ik in shock ging door een penicilline allergie

ik ben een echte gezelligaard om mee samen te leven :)

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

1 x toen ik na mijn werk 's avonds naar huis reed.
    Kwam achter een pool te rijden die er een aardig bezopen rijstijl op nahield. Raakte een aantal keren bijna te tegenliggers. Dit zou niet goed gaan.
    Belde 112 en vroeg om doorverbonden teworden met de politie. Vroeg die mw wat er aan de hand was, ik gaf aan dat er iemand voor me reed die bezopen leek en dat ik bang was dat hij zodadelijk een ongeluk zou veroorzaken. Zegt die telefoniste tegen mij dan zal ik u doorverbinden met de ambulance :cool: hmm nee ik moet de politie hebben wil juist ongelukken voorkomen.
    Politie aan de lijn gekregen en moest hem volgen, moest straatnamen doorgeven waar we doorheen reden. Daar raakte hij ook een paar geparkeerde auto's in de bochten.
    Reden op den duur een bos gebied in en hij stopte ik ben toen doorgereden. En even verderop gestopt. Politie liet toen weten de persoon en auto te hebben gevonden of ik terug wilde rijden.
    Stonden daar wel 4 politie wagens! Moest de wagen identificeren.
    De bestuurder moest uitstappen en kon gewoon niet op zijn benen staan!

Dat was mijn goede daad:D

En een keer politie geen nood gebeld. Auto had tegen andere auto aangereden bij het inparkeren en liep vervolgens gewoon aan. Zat toch wel flink schade aan de andere wagen en die gast keek niet op of om. Had het zeker wel gemerkt!
    Politie zou komen om verbaal op te maken. Zijn uiteindelijk helaas niet gekomen. Waren bij vrienden en hadden het adres doorgegeven. Zeker spoedje tussen door gekomen maar zijn later ook niet terug gebeld.
    Hadden wel een briefje bij de andere auto achtergelaten maar ja dat kan uiteindelijk die andere bestuurder ook hebben meegenomen.

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Toen mijn oudste 3 maanden was is ze van de commode gevallen plat op haar gezicht en ze reageerde niet meer toen gebeld... Tegen de tijd dat de ambulanceauto er was was er niets meer aan de hand...

Toen een vrouw in de winkel onwel werd.

Toen de man die voor mij het zebrapad op liep aangereden werd ( had een haartje gescheeld of we waren tegelijk overgestoken!) de man is helaas van zijn nek naar beneden toe verlamd...

En een keer in Canada toen we bij de gletsjers aan het wandelen waren kwam er een Nederlands gezin o ons af dat hun vader een hartaanval had... Mijn ouders hebben nog gereanimeerd en wij hebben de berg leeg gemaakt voor de helikopter... Helaas is deze man overleden...

4. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Nogal wat achter de rug als ik het zo lees. En nu zwanger! Gefeliciteerd!

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Een keer toen er voor me neus een tram op een auto reed. Het was voor mijn huis dus dacht, zal ik nu bellen want er waren zoveel omstanders en de hele tram zat vol. Toch maar gebeld, en ik bleek de eerste.

Nog een keer toen er voor me neus een motorrijder op een auto klapte. In de auto zat een kind (ik gok 7 jaar), zonder gordel. Wederom veel omstanders maar niemand deed iets, ik belde dus meteen 112. Ondertussen was de motorrijder opgestaan en chauffeur uitgestapt, ik de hele tijd vragen of er een ambulance nodig was of politie, maar dat hoefde ze allemaal niet. De vrouw aan de telefoon legde uit dat het hier dus om blikschade ging en dat de politie daar niet voor komt. Vond het beetje sneu voor dat meisje die achterin zat maar de vader zei dat het allemaal in orde was :(

6. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    dank je!

7. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    eerste keer dat ik ooit gebeld heb, mijn vader zou mij maandag morgen naar school brengen, en buiten bij de auto ging hij ineens uit de tijd. er waren geen buren thuis, iedereen was al aan het werk. ben snel naar binnen gerend en heb 112 gebeld. heb hem daarna buiten warm gehouden met dekens tot de ambu er was. hij werd gelijk afgevoerd naar groningen.

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind het heel knap dat sommigen zeggen dat ze zo rustig bleven. Ik heb 1x moeten bellen omdat ik dacht dat mijn dochter dood ging. Ik kreeg haar met geen mogelijkheid bij bewustzijn. Ze had een hele grauwe kleur. Ik heb de belangrijkste info gegeven en daarna compleet in paniek geraakt. Gelukkig waren ze er heel snel.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Pfff heel vaak helaas...

De eerste keer was ik een jaar of tien en ik ging met een vriendinnetje mee naar huis. Bij haar thuis aangekomen stonk het heel erg en we riepen haar moeder en die lag half over de bank en niet aanspreekbaar, toen heb ik toen nog, 06-11 gebeld. Die vrouw aan de telefoon zei dat we niet in het huis mochten blijven ivm de geur. En al heel snel stond er politie en bleek die moeder de gaskraan open te hebben gedraaid omdat ze het leven niet meer zag zitten...

En op de basisschool een keer de brandweer gebeld, dat was toen 123456789 zoiets omdat een van de aangrenzende schuurtjes in de fik stond.

Daarna is er een keer voor mij gebeld omdat ik met een vriendinnetje vast zat in de modder op een bouwplaats waar ze een park aan het aanleggen waren. We gingen daar spelen en toen ging het regenen dus op een gegeven moment stonden we in die modder vastgezogen. Ze kwamen met 3 brandweerauto's 2 ambulances en vier politieauto's... Het ergste vond ik nog dat de hele wijk stond te kijken, sindsdien blijf ik dus ook zelf niet meer kijken bij ambu's ed.

Ik heb een keer gebeld voor een moeder met een kind in een draagdoek die met de fiets was gevallen, kindje heeft het niet overleefd.

2x EHBO moeten geven bij een hartstilstand, iemand die verdronk uit het water gevist en ook gereanimeerd moest worden.

Twee meisjes op een brommer die tegen een paaltje reden en 1 meisje die helemaal out was daarna.

Daarna weer voor mij nadat ik leegbloedde na de bevalling

En vaak 0900 moeten bellen, man die zonder broek op straat liep, burenruzies, loslopende beesten enz. Ik ben vast wel wat vergeten...

10. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    pfffff dat is toch ook altijd eng om te zien ook pffff en hierdoor ook zo bang als ik het zie jeeetje :(

Deel Deze Pagina