Heb jij ooit aangifte gedaan? en wat is er mee gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heb jij ooit aangifte gedaan?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik heb een keer een gewapende overval meegemaakt op mijn toenmalige werk. Ben ook onder schot gehouden. Ik heb niet letterlijk zelf aangifte gedaan omdat politie uiteraard al ingeschakeld was maar ik weet nog wel dat ik keer op keer op keer naar het bureau moest komen om wéér een getuigenverklaring af te leggen. Ik kon op een gegeven moment ook niks meer zeggen wat nog toegevoegde waarde had volgens mij. Dat was wel echt pittig.
    Daders zijn naar mijn weten nooit gepakt en inmiddels leven we 15-20 jaar later.

Later nog wel een keer aangifte gedaan van 'het vernielen van een eigendom' (helaas viel het daaronder) omdat onze 2 jarige binnenkat in een ontsnapping ergens eten had gekregen waar vergif in zat. Hij ging dood :(
    Er is toen niks uitgekomen. Ze konden er ook niet veel mee, het was meer melding doen van...

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Yep, 3 keer in totaal:
    - auto inbraak waarbij navigatiesysteem en portemonnee (daarna nooit meer vergeten om uit de auto te halen) zijn meegenomen. Ging gewoon online. Een paar maanden later kregen we een brief thuis dat de dader was opgepakt en werden we uitgenodigd om bij de zitting aanwezig te zijn (niet gedaan overigens).
    - woning inbraak. Hiervoor kwam de politie wel langs, incl. de technische recherche, maar de daders zijn nooit gepakt. Ik verbaas me er nog steeds over dat iemand op klaar lichte dag heeft ingebroken en niemand die het heeft gezien. Tv, laptop en geld is toen meegenomen.
    - en in het buitenland een tas die gejat was incl. portemonnees, camera's, e.d. Was eigen schuld, teveel gedronken en de tas waarschijnlijk gewoon buiten laten liggen. Na de aangifte trouwens nooit meer wat van gehoord.

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Niet in NL.. wel in het buitenland. Slechte ervaring mee.

4. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Nee gelukkig niet.

Wij hadden blijkbaar 1 keer aangifte moeten doen. Maar we wisten niet dat dat moest. Er was een auto tegen onze schuttingmuur gereden. Muur was doorgescheurd. Gelukkig wel alles vergoedt gekregen van de verzekering.

5. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Hier ook aangifte gedaan. Er is vorig jaar ingebroken in onze schuur. Ik had net een prachtige (tweedehands) fiets gekocht, maar die is toen meegenomen :(
    Omdat ik geen registratienummer van de fiets had, konden ze mijn aangifte niet opnemen! Zelfs niet met de factuur van de fiets of iets dergelijks. Belachelijk toch!

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

#26 Joycey, 1 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2015
    Ja, helaas te vaak en er is nooit wat mee gedaan als in: de 'dader' veroordeelt of iets opgelost ofzo.

Verkrachting -> daders vrijuit - niet genoeg bewijs, portemonnee gestolen -> nooit gevonden, fiets gestolen -> nooit gevonden, stalking -> rechtszaak gekomen maar niet veroordeelt omdat de politie niet genoeg onderzoek heeft gedaan, belediging/smaad/laster -> niks mee gedaan/nooit meer wat van gehoord, geweldpleging -> geseponeerd want nooit meer wat van gehoord, mishandeling -> geseponeerd, want zogenaamd niet genoeg bewijs.

En het allerergst vind ik nog wel de toezegging van de politieagent dat ik gebeld zou worden op het moment dat mijn ex-partner zou worden vrijgelaten na de mishandeling op mij - gezien hij de huissleutels had en elk moment 'wraak' zou kunnen komen halen. Een simpel telefoontje, waarvan die man BELOOFDE dat ze dat zouden doen. Een keiharde belofte die met mij gemaakt is. En dat hebben ze niet gedaan. Naderhand krijg je wel altijd excuses maar ik weet nog wel een plekje waar hij die excuses mag stoppen ;)

Er is niet 1 dingetje in mijn leven goed opgepakt/aangepakt door de politie en dit zijn allemaal aangiftes gedaan bij verschillende korpsen met verschillende mensen. Mijn rechtsgevoel heeft hiervan zulke deuken opgelopen dat ik niet denk dat dit ooit nog goed kan komen. En het meest irritantste vind ik nog wel dat ik mij bijna altijd aan de wet hou en zelfs niet eens door het rode licht loop, maar op het moment dát ik eens een keertje door de stad fiets word ik gelijk staande gehouden en 'pas op hoor' :x gezegd of als ik eens iets zeg van: "jemig, kunnen jullie *die persoon* niet gewoon doodschieten ofzo?" (waarbij ik dit bedoel als mate van te hoog opgelopen frustratie) dan krijg ik op mijn lazer dat ik moet uitkijken dat IK geen proces verbaal aan mijn broek heb. Waarbij ik dan denk: je freaking doet maar, want ook daar zal wel niks mee gedaan worden :p;)

Pliesie, mijn hemeltje. Er is ooit een pliesiegent mijn buurman geweest; hij heeft mij als buurman geholpen met het aansluiten van de wasmachine. Afgezien daarvan kan ik eerlijk zeggen dat ik er persoonlijk nog nooit positieve ervaringen mee heb gehad. En ik heb er werkgerelateerd en studiegerelateerd bijna dagelijks contact mee gehad in het verleden. Aarrggh :D !

[/einde frustratie]

En voor de politieagenten hier; nee, het is geen persoonlijke aanval op iemand - ik ben gewoon diep teleurgesteld in de algemene werking van het politieapparaat.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja, meerdere malen helaas... Niet altijd echte aangiftes kunnen doen, maar er zijn wel meldingen gemaakt en er is ook wel degelijk iets mee gedaan.

Achtervolging en bedreiging: heb daar alleen melding van kunnen doen omdat ze me wel bedreigd hadden, maar niet met de dood gedreigd hadden. Ik bleek later op een verkeerd tijdstip op de verkeerde plaats gelopen te hebben. Er was namelijk een inbraak geweest waar beelden van waren en vermoedelijk dachten de daders dat ik het had gezien. Moest de beelden komen bekijken op het bureau om te kijken of het om dezelfde personen ging en idd...

Aangifte van inbraak op het werk: er is sporenonderzoek verricht en later kregen wij te horen dat er iemand verderop was aangehouden met glas onder zijn schoenen, dit bleek idd de dader te zijn.

Melding gemaakt bij afdeling narcotica (noem er expres geen details bij): melding was correct en persoon is opgepakt. Later ondanks dat mijn melding niet in het rapport is opgenomen toch flinke bedreigingen naar hoofd geslingerd gekregen. Ook hier weer melding van gemaakt en als ik nu 112 zou bellen staat er in het systeem dat ik alleen maar het adres op hoef te geven en dat ze dan direct weten wat er speelt en dat ze er snel moeten zijn.

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ja omdat iemand (ex-vriend) prive foto's op internet zette van mij. Zijn pc is in beslag genomen en hij heeft een boete gehad.

Een keer omdat er was ingebroken in mijn slaapkamer (sliep op de begane grond) en mijn ondergoed was gestolen.
    Later een brief gekregen dat de dader was gepakt.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, uiteindelijk vanaf gezien omdat aangegeven werd dat het een welles-nietes zou gaan worden en ik mij moest afvragen of ik dat wel aan wilde gaan. Ging om verkrachting. Uiteindelijk is het bij een melding gebleven en heb ik er nooit meer wat van gehoord.

10. McDsee

McDsee Niet meer actief

Groene bak is een keer gestolen om een nieuwe te krijgen moet je aangifte doen.

Auto is een keer leeggeroofd om aanspraak te krijgen op de verzekering moest er aangifte worden gedaan.

Fiets is een keer gestolen ook daarvoor moest aangifte worden gedaan. Maar toen kwam ik er maar al te duidelijk achter wat aangifte van diefstal nou eigenlijk uit maakt, helemaal niets!! Wij wonen in een dorpje met 1 weg. Aan het begin en aan het einde een vierkant waar een miniscuul woonwijkje is. Heel klein lintdorp dus. Bij ons, midden op de lange weg wordt een fiets gestolen. Er wordt aangifte gedaan. In het kleine vierkantje aan het einde van de weg wordt een fiets gevonden. Deze mensen maken melding bij politie. Vervolgens krijgen wij bericht van de politie dat er te weinig aanknopingspunten zijn en sluiten de zaak. SERIEUS?:(:(

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor mijn werk destijds ontelbare keren voor autodiefstal. Met een vloot van ruim 1600 auto's is dat ook niet heel gek. Het was bijna wekelijkse kost.

2 jaar geleden voor inbraak bij ons thuis. In eerste instantie wilden ze niet komen, omdat ze niet in huis waren geweest. Toen wij bloed vonden en dit meldden kwamen ze wel en is er sporenonderzoek geweest. De dader bleek een veelpleger. Deze zaak loopt nog (hoger beroep door het OM).

12. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    prive 2 maal ivm inbraak, niets mee gedaan ('geen sporen')

Voor mijn werk ontelbare keren, omdat ik werk in een doelgroep waar agressie geregeld aan de orde van de dag is. Wat daarmee gedaan wordt, is wisselend. Een enkele keer moet er iemand voorkomen, meestal gaat het om dossieropbouw en staan ze na 6 uur weer buiten....

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Één keer van zakkenrollerij. Ik ben meteen toen ik erachter kwam het politiebureau ingelopen en daar bleek ik niet de eerste die dag te zijn. Er is meteen een extra team stadswachten en twee agenten het winkelcentrum ingestuurd. Er is dus adequaat gereageerd maar ik weet niet of de dader ooit gevonden is. Mijn portemonnee in ieder geval niet.

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het is alweer heel wat jaren terug maar ik heb toen aangifte gedaan wegens bedreiging/stalking en achtervolging.
    Deze beste man was/is een bekende bij de politie.
    Ik voelde mij totaal niet meer veilig...het heeft zo uit moeten pakken dat ik ben gaan verhuizen.

15. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ja heb jaren geleden aangifte gedaan vanwege mishandeling. Moest mijn hele verhaal vertellen, foto's gemaakt, naar de plaats waar het gebeurt was en het was bekend wie de dader was.. zou er zeker wat van horen, nu 8 jaar later nog steeds niets gehoord.

16. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja, wegens mishandeling.. Ben jaren geleden met glas in mijn gezicht gesneden..

Voor mij was het allemaal heel surrealistisch, naar het politiebureau en er werden foto's gemaakt van mijn verwondingen, meerdere keer mijn verhaal moeten vertellen.. Het is ook voor het gerecht geweest en diegene kreeg een taakstraf.. Dat vond ik wel even slikken! Het idee dat je iemand met glas of wat dan ook in het gezicht kunt snijden en dan enkel een taakstraf krijgen...

Iig, de politie nam me goed serieus en ik heb daar fijne gesprekken gehad en voelde me erg serieus genomen.. Geen nare ervaring mee gehad en alles werd ook goed terug gekoppeld!

17. Mris

Mris Actief lid

13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Al een paar keer.

Eerste keer ivm het stelen van mijn pinpas en het leeg roven daarvan. Ben gelijk naar het politie bureau gelopen, ik moest maar een afspraak maken voor die week erna omdat het druk was. Terwijl ik de dader wel had gezien en zij nog gewoon in de stad rondliep. Verder is daar niets meer mee gedaan.

Tweede keer omdat ik als fietser was aangereden door een auto, maar ook hier kon verder niets mee gedaan worden.

Derde keer omdat onze buurman ons huis was binnen gedrongen en hij mijn man mishandeld heeft. Deze man is bekend bij de politie en is gelijk door 12 man gearresteerd. Mocht na 1 nacht weer naar huis en heeft een boete moeten betalen. Gelukkig zijn wij kort daarna verhuisd.

Vierde keer omdat ik weer als fietser ben aangereden door een dronken en drugsverslaafde automobilist. Gelukkig zag de politie het gebeuren waardoor hij gelijk is opgepakt. Niet dat ik dat nog weet want ik lag knock out. Uiteindelijk heeft hij maar een half jaar rijontzegging gekregen en een boete.

18. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ja, paar jaar terug ivm oplichting via marktplaats. Had rekeningnummer, ip adres van die vrouw. Aangifte gedaan en nooit meer wat van gehoord...

19. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Wat ik me afvraag, veel mensen die schadevergoedingen gekregen hebben. Hebben jullie dat geëist of hoe zit dat? Wel bizar om zo te lezen in wat voor samenleven we ons bevinden zeg!

20. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meerdere malen aangifte gedaan voor diverse dingen. 2 Keer voor (poging) tot inbraak, nooit meer iets van gehoord.

1 keer vanwege diefstal van mijn portemonnee en 1 keer voor bedreiging en stalken door mijn ex. Het eerste ook nooit meer iets over vernomen en het tweede is d.m.v een straat- en contactverbod en taakstraf opgelost.

Deel Deze Pagina