heb jij pijnstilling gebruikt bij de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heb jij pijnstilling gebruikt bij de bevalling?

1. ja, ik was medisch

2. nee, ik was medisch

3. ja, ik was niet medisch

4. nee, ik was niet medisch

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb jij pijnstilling gebruikt bij de bevalling?
    Zo ja, welke en waarom?
    Geef ook even aan of je medisch was op dat moment.

2. minimoon

minimoon Niet meer actief

vorige keer - ' lachgas' Bestaat helaas in NL niet, dus denk dat ik voor niets ga deze keer (zeg ik nu!).
    niet medisch bevallen, wel poliklinisch (dus in ziekenhuis onder begeleiding van VK).

3. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Ja medisch, ik kreeg een prik in mijn been , dat hield de scherpte van de wee eraf. Nadeel was wel dat ik onzettend duf ervan werd en het allemaal niet meer zo goed meemaakte.
    Deze keer moet ik waarschijnlijk weer in het ziekenhuis bevallen, als ik dan weer de keuze moet maken zou ik gaan voor een ruggenprik omdat je daar niet zo van de wereld van ben.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Niet medisch. Maar bij de eerste een ruggeprik die ze te diep hadden geprikt waardoor ik veel meer pijn had met als zonder.

De tweede niets gebruikt en bij deze wil ik ook niets.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1e bevalling: medisch, geen pijnstilling nodig gehad.
    2e bevalling: thuis
    ik hoop een derde ook zonder ingrepen af te kunnen

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nee 2x ingeleid, dus medisch hiervan 1x stuitbevalling.
    Ik wil geen pijnstilling, deze keer ook aangegeven dat ik weer geen pijnstilling wil.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee ik vond het meevallen en toen ik iemand liet komen (poliklinisch op ons verzoek) ze gingen even wat drinken en zei dat ik het niet meer hield bleek ik al te mogen persen!! Vond het zeer goed te doen. Oké het doet pijn..

Ik wilde het ook niet was bij de info avond in het zh helemaal verbaasd hoeveel meiden zich er in verdiept hadden en alles bij naam wisten.
    Ik sloot het niet uit maar hoopte het niet nodig te hebben.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    nope.. twee keer medisch (hoge bloeddruk) en zonder pijnstilling..

9. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja een pethadine prik in mijn been, werd er niet suf van. Weeen duurde erg lang en na een nacht op te zijn geweest was ik op. Viel heerlijk in slaap tussen de weeen door daarna en kon eindelijk op kracht komen. Vond niet dat de scherpe kantjes eraf werden gehaald, maar doordat ik in slaap viel zou ik het zo weer doen. Al hoop ik nu dat de tweede niet zo lang duurt. We wachten het af.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik was medisch en geen pijnstilling. Hoop het de volgende keer als die komt ook weer zonder te doen.
    Ik raakte na 40uur weeen en 2 nachten niet slapen wel uitgeput moet ik zeggen.

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ingeleide tangverlossing. Halleluja voor de ruggeprik!

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier de nacht van te voren een pethidine spuit om te kunnen slapen. Daar werd ik echt ontzettend duizelig en suf van. Alles draaide om me heen.. Zou dat niet tijdens de bevalling willen!
    De dag erna een ruggeprik vanwege een bevalling die al 2 dagen duurde en ik maar op 2cm bleef steken.
    Ik wilde hem van te voren absoluut niet, maar het werd dringend aangeraden omdat ik uitgeput was en dat de bevalling tegenhield.
    (Hierna in 2 uur tijd naar 10cm gegaan)
    Bizar hoe je je mening ineens kan bijstellen op zo'n moment!

Dit keer wacht ik het dus maar gewoon af en beslis ik dan wel.

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb geen pijnstilling gebruikt. Ongepland medische bevalling (vroeggeboorte). Weet niet wat ik had gedaan als het heel lang had geduurd.

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik wilde het ook 'zelf' doen. Nou, daar kwam ik héél snel op terug...

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik was bij de eerste medische en dan word de 2de automatisch ook medisch en dus bevallen in het ziekenhuis.
    Ik kreeg een morfineprik in me been om de scherpte van de weeën eraf te halen maar dat hielp totaal niet. Deden net zo zeer en werd er duf van bah

16. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

#16 Sannebc, 8 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2013
    1e bevalling pethidinespuit (medisch)
    2e bevalling lachgas (medisch)
    3e bevalling niets (medisch)
    4e bevalling ruggenprik ivm ernstige BI (medisch)
    5e bevalling niets (niet medisch, thuis)

17. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier medisch ivm niet vorderende ontsluiting icm heftige weeën. En hierdoor wilde ik ook (mede op advies vk) een ruggenprik. Maar die prik is er nooit gekomen, geen idee waarom, waarschijnlijk door drukte. Pffff, ik kan niet anders zeggen dan dat ik t zwaar vond! Ook ivm rug/been weeën welke voor mezelf moeilijk op te vangen waren. En iets 2,5 uur persweeën wegpuffen omdat ik nog maar 4cm ontsluiting had. Gelukkig net geen tangverlosding. Uiteindelijk duurde de bevalling maar n uurtje of 13, de eerste onduidelijke weeën niet meegerekend.

Maar ik doe t zo weer in december! Lekker in het ziekenhuis. Want als t weer zo heftig is wil ik toch echt pijnstilling. Maar ik ga t wel eerst zelf proberen natuurlijk!

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, drie keer niet (twee keer thuis bevallen).

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee. Ik wilde wel, maar tijdens het verplichte half uur aan de monitor kreeg ik een weeënstorm en toen had ik al zoveel ontsluiting dat het niet meer mocht. Achteraf wel blij om, want toen had ik het ergste ook wel gehad en kon ik dus na de bevalling met de kraamverzorgster naar huis. Anders hadden we een nacht in het ziekenhuis moeten blijven.

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ook. Ik had de nacht ervoor 2uur geslapen. Vliezen braken om 4:15 en ik was pas om 2:00 naar bed gegaan.. op van de zenuwen ivm een fikse bloeding die dag. Bleek de slijmprop te zijn geweest. Na 4,5 uur weeen kreeg ik een ruggenprik en daarna heb ik toch nog 2uur geslapen daardoor. En kon ik enigzins 'fris' gaan persen.
    Van mij mogen ze hem alweer klaar leggen alvast voor november.

Deel Deze Pagina