heb jij pijnstilling gebruikt bij de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heb jij pijnstilling gebruikt bij de bevalling?

1. ja, ik was medisch

2. nee, ik was medisch

3. ja, ik was niet medisch

4. nee, ik was niet medisch

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    1ste medisch: ingeleid v.w. hoge bloeddruk. Duurde vrij lang en kreeg een ruggenprik om de nacht goed door te komen.
    2e: niks en niet medisch.

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bij mijn zoontje ook een ruggeprik gehad. Mijn bevalling was al 29 uur bezig en ik was helemaal op. Zonder ruggenprik (en dat ik dus even kon bijkomen) was het medisch gezien niet verantwoord meer. Uiteindelijk na 33 uur bevallen, dus na de ruggenprik ging mijn ontsluiting ineens een stuk sneller.

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Medisch: ingeleid: hoge bloeddruk, zwangerschapsdiabetes.
    Heb een ruggeprik gehad: super fijn! Bij een volgende weer!
    Maar het doet alsnog pijn ;) hihi

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Beide keren ingeleid wegens (dreigende) zwangerschapsvergiftiging. De eerste keer een ruggenprik gehad. De tweede keer morfine (toen ging de bevalling te snel voor een ruggenprik omdat de hele bevalling in totaal nog geen 3 uur duurde).

5. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hier medisch ivm bloedverlies een week eerder. Geen pijnstilling gehad. Toen de pijn erger werd vroeg vl of ze geen rugeprik konden zetten , maar daar was het al te laat voor en ik mocht gaam persen!
    Op zich was het wel te doen, ook omdat het allemaal erg snel ging.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Medische bevalling en geen pijnstilling. Wilde het wel maar was simpelweg geen tijd voor.

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Toen ik om pijnstilling vroeg was is niet medisch maar uiteindelijk wel geworden door de pomp tijdens de bevalling.

Ik heb een pompje met morfine gekozen..

8. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Ik heb bij de eerste geen pijnstilling gebruikt. Toen ik 1 uur weeën had hield ik het al niet meer en wilde ik graag een ruggenprik. Ik dacht dat ik pas 1 cm ontsluiting had... Toen de Vk kwam
    Bleek ik al op de 8 cm te zitten.
    Onze dochter is in drie uurtjes geboren. Het deed pijn, maar ik vond het prima te doen.
    Deze keer wil ik ook weer zonder pijnstilling bevallen. Ik ben poliklinisch bevallen en deze keer wil ik dat ook. Al heeft de Vk aangegeven dat ik deze keer wel rekening moet houden met een thuis bevalling, gezien de vorige keer zo snel is gegaan.

9. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    1ste bevalling medisch, kindje woog bijna 10 pond, pethadine spuit gehad in mijn been want het zou nog tot de volgende morgen duren.. Ik was zo suf als wat na de bevalling en ben gelijk in slaap gevallen.

2de bevalling thuis, 'slechts' 7 pond.

Wil bij de volgende bevalling geen pijnstilling.

10. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hier medisch ivm meconium in het vruchtwater maar als dat niet gebeurd was wilde ik in het ziekenhuis bevallen.

Na 10 uur rugweeën gekozen voor een ruggeprik, 4 uur later was ons meisje er.
    Ik had overigens niet de indruk dat ik van de wereld was met de ruggeprik.. had alleen geen last meer van pijn ed. tegen de tijd dat het nodig was bouwde men af zodat ik de weeen weer zou voelen.

Preferabel had ik liever zonder pijnstilling de bevalling gedaan maar ik kon niet meer.
    We zullen zien hoe t dit keer gaat :)

11. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste mediche in ziekenhuis bevallen met pethadineprik in been terwijl ik geen pijnstilling wilde.Hij zat er al in voordat manlief kon ingrijpen was heel stoned ervan en werd helemaal niet lekker. Heel erg boos over geweest en bij de 2e ook duidelijk weer aangegeven dat we geen pijnstilling wilde dat is gelukt aangezien de 2e ook in 3 uurtjes eruit was hadden ze er geeneens tijd voor ook omdat er heel veel andere vrouwen lagen te bevallen die dag.. Nu weer geen pijnstilling hoop ik !

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Het ging allemaal zo snel in het ziekenhuis dat ik niet eens de tijd had om iets te vragen. Natuurlijk deden de weeën pijn, maar ik heb echt een super bevalling gehad. Hopelijk de volgende weer zo makkelijk...

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 35 wk. Dus ja ik was medisch.
    Omdat ik na 2 uur weeenstorm met been buik en rugweeen nog steeds op 2cm zat heb ik gevraagd om een ruggenprik.
    1 uur later was mijn zoontje er.

14. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Bevallen in het ziekenhuis, vroeggeboorte (weet niet als dit als medisch of niet medisch wordt beschouwd want hier bevalt iedereen toch in het ziekenhuis).
    Wou zo graag zonder pijnstilling maar halleluja wat deed dat zeer zeg haha. Na 14u weeën en nog steeds 4cm leek het de arts beter om een epidurale te zetten en ik heb niet echt geprotesteerd. Twee uur later was mn mannetje er.
    Deze keer wil ik echt zonder, door de epidurale voelde ik mijn persweeën niet en moest ik gewoon wat in het wilde weg persen en dat duurde zo enorm lang. Hopelijk kan ik deze keer zonder maar jammer genoeg ligt mijn pijngrens toch niet zo hoog als ik dacht...

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nee, geen tijd voor gehad..

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Medisch, geen pijnstilling.

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik wilde perse met mijn VK bevallen dus wilde geen pijnstilling. aangekomen in het ziekenhuis werden met vliezen gebroken en bleek Lucas in het vruchtwater gepoept te hebben wen werd ik medisch. Has 6 cm dus had zelf al snel uitgerekend dat een ruggenprik niet lukte dus voor het pompje gegaan. Uiteindelijk maar 4 keer gedrukt en toen mocht ik al persen :)

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Medisch - bewust geen pijnstilling. Kindje lag als sterrekijker, dus ik heb 2 uur lang persweeën moeten wegzuchten. Deed wel veel pijn, maar door de steun van mijn man is het gelukt. Van tevoren aangegeven dat ik geen ruggenprik wilde. Ze hebben het dus ook niet aangeboden tijdens de bevalling.

In ons ziekenhuis geven ze geen pethidine bij een gezond/levend kindje (ik heb dit wel gehad toen ik moest bevallen van ons overleden kindje, maar dat was een opgewekte bevalling bij 24 weken).

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Medisch en wel pijnstillig, maar niet zo zeer van de pijn, maar ik was zó moe! Had al meer dan 48 uur last van weeen en daardoor niet ofja bijna niet geslapen. Heb een prik in m'n bil gekregen en werd zo stoned. Kon m'n ogen niet meer open houden, die vielen gelijk dicht. Ik zei nog tegen mijn man, dit spul is GOEHOED :D

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb wel om pijnstilling gevraagd toen ik het niet meer trok, maar toen zat ik op 6 cm dus kreeg ik het niet meer, want dan zou het allemaal niet zo lang meer duren ofzoiets (beetje een waas allemaal).
    Achteraf bleek ik toen dus al persweeën te hebben gehad - verklaarde wel waarom ik toen toch wel pijnstilling wilde, haha!

Deel Deze Pagina