Hallo dames! Ik zit nu in mijn 10e week. Vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik heel veel afscheiding/slijm. Variërend van doorzichtig, wit, tot licht geel. Vanochtend had ik echt slierten! Droop er zo uit toen ik geplast had!! En soms zijn het echt klonten! Is dit wel normaal??? Dit is mijn 4e zwangerschap (3e kindje) en ik heb dit nog nooit gehad!!!!! Alvast bedankt voor het antwoorden!
ik heb het bij mijn zoontje gehad en nu weer.. is niet echt prettig, maar volgens de verlos kun je er niks aan doen
Hoi anja, Bedankt voor het antwoorden! Heb jij het ook zo erg?? Ik moet elke dag een inlegkruisje in, anders wordt mijn onderbroek nat Ik weet dat de ene zwangerschap de ander niet is maar dit is wel heel extreem!
Hoi Rachster, Hier is het ook zo erg.. Erg vervelend, maar niks aan te doen. Ik had van mezelf altijd al genoeg verlies van dat slijm, maar sinds ik zwanger ben is het echt veeeeel. Erg onprettig. Ik begreep van mijn verloskundige dat je beter geen inlegkruisjes kan gebruiken omdat dat gaat broeien en het alleen maar erger maakt.. Maar ik gebruik ze ook nog steeds met regelmaat, als ik ff poosje van huis ben enzo. Zodra je jeuk enzo krijgt dan kan het zijn dat je een infectie, maar anders hoort het er gewoon bij heb ik mij laten vertellen. Ik heb het ook al regelmatig voorbij zien komen hier bij andere dames. Dus we zijn niet de enige..
@miranti Heb jij ook echt draden slijm? (sorry als het een beetje viezig klinkt...) Ik ga as donderdag weer naar de VK en dan vraag ik wel of ze iets weet. Misschien dat ik niet iedere dag inlegkruisjes moet gebruiken. Misschien een beetje ranzig maar ik doe mee aan MvM en dan plas ik dus in een maatbeker (dan giet ik het in hun kan over). Soms zitten er echt draden slijm (zo noem ik het maar) tussen!! Dit kan toch niet goed zijn??? Deze urine gooi ik ook altijd in de wc. Lijkt me niet de bedoeling dat het in de kan terecht komt...
Ja ik heb ook wel eens draden ja.. Soms hangt het aan mijn vagina zeg maar en veeg ik het dus af... heel vies... Maar ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat het sinds mijn zwangerschap juist wat dunner is geworden is. As je echt niet vertrouwt kun je een uitstrijkje laten maken natuurlijk. Maar zolang je geen jeuk hebt of het groenig wordt van kleur of echt abnormaal gaat stinken dan is het volgens mij gewoon (helaas) 'normaal'..
Wat betreft MvM, heb ik ook aan mee gedaan. Ik had niet zo vaak in de kan zitten dan. Maar volgens mij kan het niet veel kwaad dat dat er tussen zit hoor. Ze halen namelijk dat hormoon uit je urine en rest doen ze niks mee volgens mij? Maar dat weet ik niet zeker. Maar goed, alle kleine beetjes die ze binnen krijgen is mooi meegenomen toch..
Dank je voor het antwoorden! Ik moet ook elke maand mijn urine laten controleren omdat ik vaak blaasontsteking heb gehad. Kan dan gelijk om een uitstrijkje vragen. Ben benieuwd. Hoop zo dat er niets is!!