Heb jij rare of gekke gewoontes of hobby's

Discussie in 'De lounge' gestart door Mitsy1983, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik kan geen beelden of wat dan ook in huis hebben, die kijken me altijd aan en dan begin ik er tegen te wauwelen dat ze me niet zo aan moeten kijken haha!

Ik zit altijd heel lang heel neurotisch in mijn kopjes te roeren..

Ik zit altijd met een plaidje, of het nu 30 graden is of -5! Ben ik ergens waar geen plaidje is dan pak ik een kussen..

Verder valt het wel mee geloof ik :D

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hahah over dat plaidje heb ik ook altijd! Zelfs als het snikheet hier binnen is in de zomer, trek ik enkel een onderbroek en hemd en een plaid.. Zalig en dan wat te drinken erbij..

3. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Ik kijk films of series waarvan ik weet dat het slecht eindigt, niet af. Ik heb een einde in mijn hoofd en op dat punt stop ik met de film/serie.
    - Ik hoef nooit drinken, maar kan het dan niet laten om een slokje van drinken van mijn vriend te nemen (of snel z'n glas leeg drinken..)

- Mijn vriend moet altijd een hapje laten staan, of ik nou 2, 3, of 4 x voor hem opschep. De laatste hap blijft staan. Hij (en zijn broer) laten ook altijd de laatste slok koffie staan

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik laat altijd een laagje drinken in mijn glas staan

als ik boodschappen ga doen pak ik nooit het product wat vooraan staat

voordat ik weg ga van huis altijd alles controleren, gas, licht ook als ik het niet gebruikt heb.

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    haha

ik heb het juist andersom, ik kan echt niet slapen als de dekens niet zijn ingestopt.

Verder kan ik nooit wachten met een puist uitknijpen totdat het daadwerkelijk kan, met als gevolg een wond en litteken. (ik erger me dood aan deze eigenschap/gewoonte en toch kan ik het niet stoppen).

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik laat ook altijd het laatste slokje in mijn glas staan.

Als iemand een mes, boterham etc. zo op het aanrecht laat liggen pak ik een nieuwe. Ook al is het aanrecht schoon.

Ik eet echt niets wat over de datum is of lijkt, maar wat nog prima zou kunnen. Mijn favo zin: Is dat nog wel goed? Mijn man wordt hier niet goed van.

De bladeren moeten uit de tuin.

Handdoeken en beddengoed moeten op 60 graden worden gewassen.

Het gastoestel moet direct na het eten schoon en gepoetst. Heb echt een hekel aan etensresten.

Ik kan niet slapen zonder oordoppen al is het stil. En de reden dat ik met oordoppen ben gaan slapen is omdat mijn man me wakker hield. Maar als hij er niet is slaap ik ook slecht (hoe zoetsappig).

Ik ruik (lees snuif) de hele dag aan mijn dochter. Arme kind..

Er moet een geurbuideltje in mijn stofzuiger zitten anders vind ik het echt zo stinken.

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Mag mijn man nooit onderhanden nemen met pukkels uitknijpen, en hij heeft soms zulke mooie :( haha te erg

Ik kan heel slecht eten weg gooien. Is er iets over dan eet ik vaak door tot het op is, ook al zit ik allang vol.
    Heb er dan ook een hekel aan dat mijn man juist steeds een nieuw pak van iets open maakt zonder de oude op te maken.

Ik doe vaak elke dag de zelfde handelingen in het zelfde ritme. Dat geeft mij een soort veilig gevoel. Ik kan niet goed tegen maar een beetje aanmodderen.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind docu's over de 2e wereld oorlog interessant, vooral als het over de Jodenvervolging en de kampen gaat. Wat daar allemaal is gebeurt.
    Ook ben ik altijd gefasineerd door de "pruikentijd". Ik ben 2x in paleis het Loo geweest, liefst ga ik kijken in de ruimtes waar je als publiek niet mag komen. Ik wil alles aanraken enzo, niet vanaf een paar meter afstand bekijken. Helaas mag dat niet.
    Laatst heb ik docu's zitten kijken op you tube over de victoriaanse tijd in engeland. Echt zo interessant hoe ze toen leefden. Rare lui toen ook, haha!
    En ik kijk graag naar dingen over geesten. Op tv en ook op you tube. Veel is nep, maar dat doet er dan ff niet toe, vind het gewoon leuk om even te griezelen, haha!
    Oja, en dingen over de dood...moord, onderzoek op dode lichamen, enz.

Heerlijk om op die manier even uit de realiteit te stappen als thuisblijfmoeder, hahaha!

9. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Humor :)

-Moet altijd een kussen op mijn knieën hebben en friemel dan de hoekjes naar binne.
    -ales wat zacht is raak ik aan.
    -dop pinda's dop ik eerst in een bakje en als ik klaar ben met doppen eet ik pas de pinda's op.
    -van de dop pinda's moeten ook de vliesjes er af maar koop ik vlies pinda's dan weer niet haha
    -zit altijd met m'n knieën opgetrokken.
    -ook pukkeltjes bij m'n vriend zijn niet veilig alleen werkt hij niet mee :( .
    -in bed lig ik als n ballerina : 1voet onder m'n knie en armen boven m'n hoofd.
    - m'n voeten mogen niet uitsteken anders kan ik niet slapen.
    -als ik in mn hummetje ben wiebel ik altijd met mijn voeten.

Maar voor de rest ben ik heul normaal hoor :D

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

* schaam* Als ik bijvoorbeeld krieltjes bak, kan ik er niet 1 in de pan laten zitten. Dat vind ik zielig.*schaam* Geldt ook voor andere dingen waar er maar 1 van is.
    1 hagelslagje kan ik ook niet op het bord laten liggen, die ligt hij daar in zijn eentje terwijl de rest is opgegeten.. Awww:( :)

Als ik mijn zoon een kus geef moet ik altijd even aan hem ruiken. Zijn haar ruikt zo lekker en 's ochtends als hij wakker is ruikt hij zelfs lekker uit zijn mondje;)

11. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Hahahaha klopt ik vind m'n kleintje naar liga ruiken terwijl hij dat niet krijgt Hihihi

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #52 Novastar, 15 jan 2015
    Laatst bewerkt: 15 jan 2015
    Ik heb al wel een paar van mijn rare hobby's en gewoonten voorbij zien komen.
    -ik ben een absolute geschiedenisfreak. Je kunt me echt zowat alles vragen. Ik wilde eigenlijk archeoloog worden. We wonen blijkbaar op een oude Romeinse begraafplaats. Veel mensen vinden dat eng, ik vind het fantastisch!
    -ik vind clowns (ook de niet enge), levensechte poppen en wandelende filmfiguren (Bob de bouwer, megamindy etc) in pretparken doodeng. Ik moet echt iemand aan kunnen kijken en een gezichtsuitdrukking kunnen zien.
    -in huis moet alles recht staan. Waxinelichthouders, glazen met een printje etc. Ziet er gewoon netter uit.
    -ik kan niet rustig zitten als er rommel op de grond ligt en mijn aanrechtblad moet leeg en schoon zijn. Soms erg vermoeiend.
    -ik ben een die-hard carnavalsvierder (ik mijd alleen de clowns ;)). Als het nog kan ga ik zelfs dit jaar, verkleed als non (wat een grap). Ben dan 35 weken zwanger.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    - Ik vind dieren als salamanders en schildpadden ongelofelijk schattig en veel leuker dan bijvoorbeeld een konijn... Maar ik vind ze ook eng. :) (Salamanders zijn zo snel in mijn beleving en de huisschildpad van een vriend kwam keihard achter me aansjeesen (wat nou die zijn langzaam :() om in m'n schoenen te bijten.. :))

- We verzamelen figuren (nou vind ik dat niet raar, maar veel mensen zien het als speelgoed/kinderachtig en ik snap hun kijk erop ook wel weer ergens). Knuffels ben ik stiekem verslaafd aan maar die bewonder ik van een afstand.

- Ik hou van draken.

- Ik moet altijd even aan de vacht van onze poes ruiken, ze ruikt heel vaak naar wasmiddel. :D Ook begraaf ik vaak mijn gezicht in haar vacht en daarna erger ik me weer omdat alles dan kriebelt en prikt.

- We 'praten' ook regelmatig. :D Wanneer ik vraag waar papa is rent ze naar de voordeur en 'essen' kent ze ook heul goed. :p

- Hier ook het bekende slokje/hapje overlaten. Ik weet echt niet waarom, mijn man stoort zich er enorm aan maar ik kan er niets aan doen. Het ligt niet aan de opvoeding.. Misschien omdat ik weet dat het daarna ECHT op is, net zoiets als de laatste afleving van een serie die je kijkt uitstellen.

- Elk bovenstaand punt had in een paar woorden gekund maar er moet bij mij altijd een heel verhaal omheen.

- Lampen haten mij. In de slaapkamer is de lamp vier keer gesprongen, in de gang hangen er drie die een voor een gingen, in de badkamer en gister weer in de keuken. We wonen hier pas anderhalf jaar en ik vind het echt veel, vooral omdat die krengen best duur zijn. Maar we draaien ECHT de goede bolletjes in. :(
    (En eigenlijk sprong de eerste pas op 21 januari, maar daar wil ik niet aan denken want ik vind gesprongen lampjes niet echt iets 'moois' :p)

- Ik kan me ontzettend zitten ergeren als ik een bepaalde emotie wil uitdrukken en daar heeft een site geen smiley van.

- Ik vind het vreselijk moeilijk om tekst te schrijven zonder het gebruik van smileys. Ik vind het altijd emotieloos OF krengerig overkomen. Wanneer ik het van anderen lees heb ik er weer totaal geen probleem mee.

- Ik vind schilderijen doodeng omdat ik het gevoel heb dat ik aangestaard wordt.

- Van flikkerende lampen krijg ik ook enorm de zenuwen.

- Ik kan geen filmpjes of bewegende plaatjes bekijken zonder eerst reacties die erbij staan te lezen. Geen reacties? Kijk ik niet. (Te vaak mee de mist in gegaan)

Nog genoeg andere dingen, maar dan wordt het wel heel lang.. ;)

14. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hahahaha wat leuk ik ben dus niet de enige met gekke dingen :D

Wat mij opvalt is dat zoveel meiden bang zijn voor clowns! Ik vind ze fascinerend.

Ook nog wat rare gewoontes;
    - ik geef altijd alles een naam, en alles wat een naam heeft daar maak ik wat anders van. (Kat heet bv Frits, ik noem hem pompie, klompje, koning pommes frites enz. )
    - dat van 1 dingetje zielig vinden heb ik ook Hihihi, 1 sok is zielig, 1 knuffel, enz.
    - ik heb áltijd drinken bij me, want ik heb ook echt áltijd dorst.
    - voor ik naar bed ga ga ik naar de wc, die is beneden, en 10 min later ga ik nog een keer.
    - ik vertel hele verhalen tegen de katten en hond.
    -ik moet snachts als ik naar de wc moet (ja nog een keer) altijd in de spiegel m'n gezicht inspecteren.

Deze is niet echt raar, maar wel echt iets wat ik iedere dag móet en ook wil doen, ik aai het urntje van Siem voor ik naar bed ga.

Nou ik zal er vast nog wel meer bedenken!

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

-Ik zet ongeveer 10 wekkers ook al kan ik "uitslapen" van zoontje wakker worden dus :) maar ik wil voor hem wakker worden, naar beneden sneaken om de dag te beginnen met koffie, zp en facebook. Even een kwartiertje tot een halfuur niks doen.
    Zet ik geen 10 wekkers dan slaap ik niet.
    - kijk ook de meeste series op de ipad, die kan je overal mee naartoe nemen, de tv niet :)
    - Ik moet links van iemand lopen anders voel ik me heel ongemakkelijk.
    - in bed altijd even gsmmen, word ik lekker moe van. Uiteindelijk beginnen die letters te draaien, wekker checken en slapen :p
    - plassen voordat ik naar bed ga, ook al moet ik niet. Ik blijf zitten tot er minimaal 1 druppel uitkomt. Anders kan ik niet slapen.
    - ik moet utopia kijken! Word mijn hoofd zo lekker leeg en chill van :p
    - heel erg geïnteresseerd in astronomie. Sinds zoontje er is wel veel minder mee bezig maar merk nu al dat hij dat ook leuk vind dus ben hem al vanalles aan het vertellen haha
    - ik ben soms echt een vent. Gooi lege zakken chips gewoon ergens neer. Vaak ook een halve meter van de prullenbak af. S'ochtends ruim ik dat wel op of heeft mijn vriend het weggegooid :)
    - ben slecht in dopjes. Dopjes van tandpasta, zalf,.... Dopje erop draaien? Vergeten? Ik? Neeeeeeh joh! Dat kan niet :D
    - normaal op een stoel zitten kan ik thuis niet. Neem altijd de raarste posities in en voel me heel ongemakkelijk als ik normaal probeer te zitten terwijl ik bij anderen wel normaal zit en me gewoon goed voel

16. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Ik kijk heel graag docu's over moorden en kan dan nog uren lang extra info zitten lezen op internet over die bepaalde zaak. Moest mijn man ooit iets overkomen (hopelijk niet, hout vasthouden!) en ze kijken mijn internet geschiedenis na ben ik gezien 😛.

Pukkels en ingegroeide haren: check

Velletjes aan nagelriemen afbijten en pulken tot bloedens toe 😦.

Altijd nog eens terug lopen naar de auto en kijken of de handrem opstaat.

Als ik voor het rode licht sta steeds nog een tweede maal de pook in eerste zetten.

Ik kan niet slapen met licht, geluid of iemand tegen mij aan (behalve mijn kindjes).

17. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Jaa peony, die was ik vergeten, zo'n docu ga ik ook helemaal nakijken op internet, of als er iets dramatisch bij dr phil os ofzo. En ik kan ook uren op internet zoeken en kijken naar ghosthunters, spookhuizen spookplekken enz enz.
    En dat van die pook doe ik ook, een keer of 4.....

18. Pink Peony

Mitsy mijn man vindt het raar dat ik daar zo gefascineerd door ben. Misschien heeft hij wel schrik 😅!

En als ik dat van de pook een keertje niet doe gegarandeerd dat ik dan nog in tweede ofzo sta en dan zo vertrekken 😎.

19. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    We kunnen samen zo'n moord-oplos-programma beginnen :D

Vandaag zetten peony en mitsy hun tanden in de vermissingszaak van el hefe, die op mistirieuze wijze van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn. Dit detective duo...

Jaja ik draaf weer door 😆

20. Pink Peony

Jaaaaaa i'm in!

Deel Deze Pagina