Heb jij rare of gekke gewoontes of hobby's

Discussie in 'De lounge' gestart door Mitsy1983, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Daar ging mijn cola bijna over het scherm heen. :D Hoe kom je er op hahahaha. :D

2. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Flink wat herkenbare dingen.

- Ik zit bijna altijd met mn benen in een soort kleermakerszit, maar dan de benen op elkaar. Maakt niet uit of ik op een stoel zit of bank/grond. Het gaat volautomatisch.
    - Haal bij een negerzoen altijd de chocola er eerst af.
    - Als ik een patat en een kroket eet, dan roer ik altijd met wat saus en een patatje in het binnenste van de kroket.
    - Vind het ook heerlijk om mensen dan te zien walgen :p
    - Ik ben gefascineerd door alles wat met operaties/moordonderzoeken te maken heeft.
    - Ook gefascineerd door nepwonden (hoe ze worden gemaakt) en heerlijk om een film te zien waarbij de ingewanden bijvoorbeeld naar buiten komen (wat zouden ze daar allemaal ingestopt hebben?)(wauw, dat hebben ze goed gemaakt)
    - Nepwonden maken vind ik dan ook heel leuk, heb er alleen de attributen niet meer voor momenteel.
    - Kan niet slapen zonder iets over me heen, ookal is het snikheet buiten.
    - De afwas moet in een bepaalde volgorde gedaan worden

Zullen er vast nog meer zijn, maar dit zijn degenen die ik me zo even bedenken kan.

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Oh hier nog een paar vergeetsels..

Ik moet ook altijd aan mijn katten ruiken en heb geen parfum op want dan ruiken ze niet naar kat.
    Ik wil altijd precies vantevoren weten waar ik naartoe ga en hoe lang anders raak ik in paniek.
    Ben ook erg geinteresseerd in leven na de dood,vorige levens misdaden paranormaal gedoe moordzaken etc etc.
    Ik slaap met oordoppen in omdat ik er niet tegen kan als man herri maakt. Hoe erg,hij snurkt vaak niet eens.
    Ik wil minstens 1x in de week iets lekkers en altijd op de dinsdag een ijsje als die open is.
    Oh ja ik maak babygeluiden tegen mijn man en die denkt dat ik knettergek ben. :D
    Ik word echt panisch van muggen! Eerst moet het huis met de chemische spuitbus van alle muggen ontdaan zijn,en ik heb overal horren voor de ramen. Als ze me steken en die rood witte bult verschijnt krijg ik echt de rillingen!

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.012
    3.667
    113

5. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik kan niet tegen klokken! Er is dus ook geen klok te vinden in mijn huis.
    En het enige wat tijd kan aangeven is de tv/telefoon.

Ik prak niks eet alles apart

Hou van puistjes knijpen bij mn vriend :D ( hij vindt het daar in tegen niet leuk )
    Ik MOET voor ik ga douchen mn haar borstelen.
    Ik hou van enge films en kijk die het liefst alleen.
    Ik hou van auto's en voetbal
    Zonder koffie in de ochtend kun je beter niet tegen me praten.
    Ik strijk bijna alles behalve mn strings en sokken.
    Ik doe elke dag stofzuigen ( soms wel eens 2x per dag ) terwijl ik geen huisdieren heb die verharen.
    Ik kweek kreeftjes en garnalen.
    Ik heb een voeten fobie.
    Ik hou niet van ballonnen ( die komen ook echt mijn huis niet in!!)
    Ben bang voor clowns:)
    Ik haat het als mensen kijken terwijl ik eet.
    Ik kan er ook echt niet tegen als iemand eten pikt van mijn bord dan laat ik meteen mijn eten staan.

6. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg

Dit! Behalve de clowns, en ik gruwel echt van doekjes die in een emmer met sop blijven liggen. Die gooi ik dan inclusief water weg, vind dat zo vies aan m'n handen:) ook ik heb een voeten fobie, zelfs van m'n kindjes vind ik niks:)

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik ben trouwens ook gek op horrorfilms en die kijk ik 9 vd 10 keer alleen. Maar dat vind ik geen gekke hobby eigenlijk.;)

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    *Ik draag mijn kleren ook maar 1 dag en dan moet ik schone kleren aan.
    *Ik kan er niet tegen als er zomaar een deur openstaat in huis, die MOET dan gewoon dicht als het niet nodig is dat die open staat.
    *Ik kam mijn haren meerdere keren per dag omdat het dan niet meer fijn voelt en het eerst weer glad moet.
    *Ik kijk meerdere keren per dag in de spiegel om mijn make-up en haar te checken..
    *Kan slecht tegen rommel laten slingeren. Als mijn dochter rommel maakt kan ik het wel hebben, maar als mijn man het bijv. doet kan ik er niet tegen;)

Er zijn nog veel meer dingen maar dit is wat het eerst in me opkwam wat misschien best raar is:p

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dit pik ik er even uit want ik heb precies hetzelfde! Ben zelfs zo erg dat toen ik in het ziekenhuis lag de klok van mn kamer heb gehaald:)

10. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik kan niet tegen foute wenkbrauwen (van die hele dunne halve maantjes streepjes of die teveel ruimte er tussen laten) Als ik dit op een foto in een blad/krant zie dan ga ik ze bij tekenen totdat ze mooi zijn.

Ook ben ik informatiegek als het om bekende personen gaat. Dan lees ik bijv zooey deschanel is zwanger. Dan ga ik gelijk googlen wie haar vriend is, hoe oud ze is en of ze al kids heeft, hoe ze heten en hoe ze eruit zien. Te nieuwsgierig dus.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    - het uiteinde van het dekblad mag niet ingestopt zitten onder het matras. Mijn man kan daar absoluut niet tegen dus het uiteinde van ons bed ziet er altijd niet uit:D
    - ik slaap niet zonder een deken, heb het snel koud. Mijn man heeft het altijd warm, dus; in de zomer altijd drama in de slaapkamer.
    - was afhalen gaat met twee wasmanden. 1 mand voor onze kleding en 1 voor de kleding van de kinderen. Geen idee waarom; maar als alles in 1 mand zit krijg ik kriebels en word ik humeurig😳
    - als we aardappelen met rauwe witlof eten, prak ik dat door elkaar met jus, ketchup en mayonaise. Zelfde als met kropsla. De rest in huis gruwelt ervan.
    - ik móet altijd een hempje van een bepaald merk onder mijn kleding. Zonder zit het zo naakt ik ben dan ook geen fan van jurkjes.
    - deuren in huis moeten dicht zijn, behalve de deur van de woonkamer naar de keuken.

En vast nog veel meer.

12. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik moet altijd het deeg uit een hard broodje pulken en dat gooi ik weg. Ik eet t liefst alleen de korst haha
    Mijn dekbed moet goed zitten en precies in de punten anders slaap ik echt niet
    Als iemand verbrand is moet ik me zooo inhouden om niet te pulken, ik wil alle vellen eraf trekken (maar ik knijp nooooit iemand zn puisten uit ieuw :p)
    Ik check elke avond twee x of het gas uit staat
    Ik eet nooit mijn bord leeg (tot ergernis van ouders vroeger) er moest gewoon een hapje overblijven, dat krijg ik niet weg want vind ik vies
    (Jammer dat ik dat ook met taart etc heb op verjaardagen :p vriend lief snaait het dan altijd sneaky voor me weg)
    Deuren moeten dicht
    Ik slaap op mijn rug
    In een winkel pak ik nooit het artikel wat vooraan staan. Ik neem altijd die er net achter staat

13. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh dat van dat hemdje heb jk ook!

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Teenslippers komen er voor mij niet in. Vind ik gruwelijk.
    Ik loop in huis altijd op sokken. Schoenen hier thuis vind ik maar niks (wat mijn man doet moet hij weten). Ik moet "de grond" voelen, sandalen of pantoffels aan mijn voeten in huis vind ik ook maar niks.

Ik moet altijd een deken op mij hebben. Ook als het 25 graden is 's nachts in de zomer.
    Ik probeer wel es met een laken, maar dan doe ik geen oog dicht (of schrik elke 5 minuten wakker).
    Ik ben al 9 jaar samen, getrouwd, maar op mijn nachtkastje ligt nog altijd mijn eerste kinderknuffel. Mijn vent kan 't niet schelen.

Ik onthou teveel details. Soms praktisch, soms behoorlijk irritant dat ik twee jaar later iemand die ik nog zelden zie nog steeds weet waar ie woont of wat zijn verjaardag is.
    Mijn collega's noemen mij "de levende kalender".

Als ik de was ophang is dat ook in een bepaalde volgorde. T-shirts bij t-shirts, broeken bij broeken, zoveel spelden voor dit, zoveel spelden voor dat, ... Ik word dan ook lichtelijk gek als mijn partner het anders doet en hij mag het dan ook zelf afhalen.

Mijn haar kam ik als het los is een paar keer per dag. Als het goed gekamd is, ziet het er los veel mooier uit.
    Als ik het opsteek, check ik af en toe hoe het eruit ziet, maar dan herdoe ik het maximaal 1 keer per dag.

Ik haat het als mensen op mijn vingers zitten te kijken.

Ik word panisch van geel-zwarte vliegende beesten. Bijen, wespen, ... ik ren er héél hard van weg, begin te gillen of ik kruip onder tafel. Doodsbang voor. Een muis of een spin ofzo kan me dan weer geen barst schelen.

Ik tel héél veel. Traptredes, blaadjes wc-papier, ... En ik verkies écht wel even getallen en dan nog liefst getallen deelbaar door 4 (ik kan écht geen 3 blaadjes wc-papier nemen).

Ik ben nogal een nieuwsfreak. Een dag geen nieuws minstens online gelezen is een dag niet geleefd.
    En in 't kader van "nutteloze details" ... haal ik ook nogal veel door Google en door Wikipedia. Vooral mensen.

15. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    -Ik heb een fascinatie voor de tweede wereld oorlog en de Victoriaanse tijd. Sowieso heb ik een fascinatie voor geschiedenis en oudheid.

-Ik wil alles lezen en weten over geesten. En ik lig er wakker van want ik vind het doodeng dus ik moet het niet doen!
    -Ik was verslaafd aan hagelslag. Ik kon niet zonder. Alleen ik wilde afvallen dus nu eet ik het niet meer.

Deel Deze Pagina