heb jij schulden?

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heb jij schulden?

1. ja meer dan 5000 euro

2. ja tussen de 1000 en 5000 euro

3. ja enkele honderden euro

4. neen maar we moeten wel goed opletten

5. neen, gewoon goed

6. neen, we hebben meer te spenderen dan enkele jaren geleden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ja een studieschuld.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja bij schoonouders een lening ivm kapotte auto afgelopen september (andere auto aangeschaft) Volgende maand zijn we er vanaf 🎉 buiten dat om hebben we niks te klagen en kunnen we leuk leven/sparen.

We hebben her beter gekregen in de crisis vergeleken met 4 jaar terug

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Dit geldt ook voor ons.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    We hebben wel een hypotheek en ik heb nog een klein restje studieschuld. Verder niets. Gelukkig! Ben ik ook erg blij mee.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben geen schulden gelukkig, wel een hypotheek. Vriend is net klaar met zn studie schuld afbetalen en ik heb dat gelukkig nooit gehad.
    We hebben het verder goed. Kunnen alles doen wat we willen.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    buiten een hypotheek om niets en wij hebben wat dat betreft geen geldzorgen

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik mis de optie alleen studieschulden (dus niet geregistreerd en afbetalen naar draagkracht). Ik vind dat namelijk niet echt een schuld die hoort bij schuld aan bedrijven etc. Maar hier dus geen schuld, behalve bij duo :)

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben alleen een hypotheek, verder kunnen we goed leven en sparen, we hebben er nog niet zolang geleden heel anders bijgezeten, gelukkig zijn we hier uitgekomen en leven we nu lekker en sparen zoveel als mogelijk.

9. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    hypotheek en studieschuld. Verder kunnen we gewoon goed rondkomen. Ik hou niet van verspilling dus echt onnodige uitgaven doen we niet. Maar de complete verbouwing van ons huis hebben we uit eigen zak kunnen betalen, daar hoefden we onze hypotheek niet voor op te hogen.
    en we kunnen elk jaar op vakantie, weekendjes weg, kleding wanneer we dat nodig zijn en we eten wat we lekker vinden.

10. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    172
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een studieschuld en ben pas net begonnen met afbetalen. Verder heb ik nergens schulden en heb ik afgelopen jaren aardig kunnen sparen. Dat komt momenteel goed van pas, doordat ik nu minder inkomsten heb dan voorheen. Dat komt door een bewuste keuze die ik heb gemaakt, waardoor ik in de toekomst juist weer meer inkomsten zou moeten krijgen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    #31 suus1983, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
    Wij hebben een hypotheek en een extra lening voor een verbouwing. Indien nodig kunnen we de lening in een half jaar af betalen nu (mijn man is heel wat meer gaan verdienen de afgelopen jaren en hebben het nu beter dan ooit), maar wij betalen het gewoon rustig aan terug, beschouw het als hypotheek, ons huis is er ook meer door waard geworden.

edit: wel lening, geen schulden (is een verschil wat mij betreft) en dus veel beter dan zeg 5 jaar geleden, maar dat is ook logisch, want wij zijn nog vrij jong en mijn man werkt pas een jaar of 7.

12. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geen schulden, maar ik let wel op waar ik mijn geld aan uitgeef. Ik probeer op aanbiedingen in de supermarkt te letten en ik ben selectief in wat ik wel of niet koop voor mezelf. Daardoor kan ik ook af en toe als ik er zin in heb bijvoorbeeld gewoon een terrasje pikken zonder dat ik erover na hoef te denken.
    Moet er overigens wel bij zeggen dat ik geen moeite heb met uitgeven als het op mijn zoontje aankomt.. dan vliegt het er bij vlagen soms uit :D

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Geen schuld, wel hypotheek en autolening.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja,wij hebben schulden door een vervelende samenloop van omstandigheden. Doordat wij veel aflossen zijn we over een paar maanden schuldenvrij. Kijken er beide naar uit :)

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ja.. 2 hypotheken hebben we.. gelukkig word hypotheek nummer 1 met bijbehorende huis verhuurd dus hebben we geen kosten aan en geen omkijken naar... en persoonlijke lening van mijn partner nog.. word gewoon elke maand betaald dus ook geen openstaande schuld natuurlijk... en mijn studieschuld :-s oh ja en de nuon die kwamen aanzetten met een NA rekening van 1500 ,- maar goed we betalen dat gewoon maandelijks af en is geloof ik bijna afbetaald.. dus dat noem ik niet echt een schuld ofzo omdat we gewoon maandelijks betalen en geloof ik nog 200,- moeten ofzo... soms betaalde ik 100 euro aan ze maar heb ook wel is 500,- meteen betaald.. lag een beetje aan de maand :)

we leven goed.. kunnen elk jaar op vakantie hebben gezond en gevarieerd eten op tafel elke dag.. leuke uitstapjes kleding en schoenen n overvloed hier :) ja ik heb het beter dan jaren geleden... toen was ik net van mijn partner af.. ik had toen net ontslag genomen bij m'n baas beslissing van mij en ex geweest om voor zoon te zorgen.. kort daarna gingen we uit elkaar en zat ik ineens zonder inkomen.. 3 maanden dus :$ dus idd wat schulden opgebouwd gelukkig geen huur.. nou ja gelukkig ex besloot om zelf het huis te houden.. maar alles is allang afbetaald en nu leven we gewoon goed... en we zijn gezond dus we zijn rijk :)

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Een 'lening' bij m'n schoonouders. Verder niks.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier alleen een hypotheek, verder geen schulden.
    Verder mogen we niet klagen, kunnen alles prima bekostigen.

18. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja, bij de vader van mijn man, voor zijn studie. Niet echt schokkend vind ik.

19. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Gelukkig niet. Wij redden ons prima en kunnen in principe doen en laten wat we willen. Dat wil niet zeggen dat ik het geld over de balk smijt, daar zorgt mijn man wel voor :D

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We hebben een groot doorlopend krediet, >20.000 door verkoop met restschuld van ons oude huis. We lossen maandelijks af.

Deel Deze Pagina