Honda Jazz, is dat wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door JJ1980, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wie helpt mij? Ik zoek een leuke auto met niet te veel wegenbelasting. Mijn oog viel op een honda jazz. Wie heeft er zo eentje, uit welk jaar?
    Ben benieuwd wat je er van vind!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is de beste tweedehands auto....minste reparaties/storingen van alle tweedehands auto's. Sowieso is Honda een goed merk, Japanse auto's zijn eigenlijk altijd wel goed. Dus ja ik zou hem wel aanraden. Zelf rijden we een Toyota Yaris (de tweede beste tweedehands auto ;) ), ook heel erg betrouwbaar.

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dank je wel. Ik bind de yaris ook mooi, alleen daar passen we echt niet met z'n 5-en in :p

4. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

De jazz is idd groter dan de yaris. Wij hebben een jazz mn schoonvader een yaris. Het is geen stoere auto maar ik vind hem heel fijn. De ruimte binnenin is echt heel fijn en hij rijd lekker. Ik heb hem 1,5 jaar en geen spijt van mn aankoop.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben een Jazz 1.4 comfort uit 2010, gekocht in 2012. Hij was nog helemaal nieuw, iets van 100 km op de teller ofzo. En we vinden 'm nog steeds geweldig. De 3 kinderen kunnen achterin goed zitten, voldoende bagage kan er mee. Het enige jammere vind ik dat er bij de passagiersstoel niet een eigen armleuning zit. Als we voldoende geld gespaard hebben gaan we voor de nieuwe Jazz kijken.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij zijn ook erg tevreden over onze Jazz, veel ruimte, relatief goedkoop in de wegenbelasting en zuinig. Wij hebben een wat oudere van 2002.

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb in het buitenland in 2006 een half jaar in een Jazz gereden. Van de buitenkant compacte auto, maar van binnen heel ruim! Reed ook wel fijn. Wel ging de koppeling soms moeilijk in zijn achteruit, en volgens de garage kwam dat vaker voor bij Jazzs (was er wel eentje van 2005/2006). Was soms wel irritant als hij weer eens vastzat.

Toen ik zelf een auto ging kopen in Nederland heb ik er ook naar gekeken. Ik kwam toen bij een overzicht van een Engelse verzekeringsmaatschappij waar ze precies de onderhoudskosten van alle auto's (en de serie/jaartal) bijhielden en hoeveel pech. De Jazz kwam er toen uit als 1 van de betrouwbaarste met weinig pech of onderdelen te vervangen. Maar de onderdelen waren wel duur (deels omdat het uit Japan moet komen en niet Europa), waardoor de totale onderhoudskosten toch gemiddeld uitkwamen. Maar goed, dat liever dan langs de kant van de weg staan met je Franse auto :p

Heb zelf altijd in Japanse auto's gereden (1x Toyota, 2x Daihatsu, en de Jazz dan) en in 9 jaar tijd nooit pech gehad. Ja die ene keer dat ik vergeten was benzine te tanken :);)

Jazz lijkt me goede keus met 5 personen! Vind het ook wel een mooie auto

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier een jazz uit 2002. Heerlijke auto. Veel ruimte en heeft me nog nooit in de steek gelaten.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Toffe auto! Rijd lekker, zeker de nieuwe modellen.

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Kijk, dat zijn fijne berichten. Mijn garage probeert er een te regelen voor zaterdag, zodat we kunnen gaan proefrijden en passen met de stoelen.
    Hopelijk passen we er zelf ook in :)
    Zijn jullie allemaal lang of gemiddeld van lengte?

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vraag me wel af hoeveel stoeltjes je kwijt wil. Als wij er 2 zitverhogers in hebben dan moet een van de kinderen gewoon tussenin zitten. 3 verhogers past niet.

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Het liefst 3 :)

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben ook een jazz gehad, als 2e auto. 2e auto was overbodig, maar mocht er ooit weer een nodig zijn is het voor mij een jazz ;)

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Toen wij nog echt 3 kinderzitjes nodig hadden (1 maxi cosi en 2 peuterstoeltjes) hadden we een Toyota Corolla Verso.
    Ik ben benieuwd of jullie er 3 in gaan krijgen.

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

We hebben nu een renaut. De achterbank hiervan was 130cm. Dus het liefst nu weer een achterbank van die breedte.
    Er is zeker niemand zo gek om voor mij even zijn achterbank op te meten??? :D

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
  17. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier past er een zitverhoger, groep 1 stoel en een maxi cosi in.

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dus het past, super.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Vandaag een proefrit gemaakt en idd het past. 3 stoelen op de achterdank :p
    Verder was het een fijn wagentje. We hadden de 1.2 maar hij was nog best pittig. Oogt klein, maar mijn man van 1,96 paste er ook in.
    We gaan even verder zoeken naar een leuk model/kleur voor een leuke prijs, denk ik.

Bedankt meiden!

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Bij de naam Honda Jazz moet ik gelijk aan de auto van mijn buren van vroeger denken (dat was wel 20 jaar geleden)
    Kun je nagaan dat hij er toen zo heeft uitgezien. Toen was het echt nog een boodschappenkarretje. Hij is in de loop der jaren aardig gegroeid.

Deel Deze Pagina