Hoi dames! Op 25 januari gaan mijn vriend en ik trouwen! Zelf heb ik er niet zo veel mee, maar het is wel handig voor wanneer de kleine komt. Vriendlief vind het helemaal geweldig. Over een paar jaar (als we echt goed gespaard hebben) komt er een groot huwelijksfeest. Hebben we toch nog wat we allebei willen, want nu doen we gewoon een 'maandagochtendje'. Nu mijn vraag.. Op de site van de gemeente kom ik er niet achter hoe veel getuigen je nodig hebt bij zo'n gratis huwelijk. Heb je ze uberhaupt wel nodig? Alvast bedankt! X
Volgens mij is dit niet anders als bij een ander huwelijk en dus 2 tot 4 getuigen. Wij hadden een gratis huwelijk nog voordat het helemaal werd uitgekleed en het was gewoon 2 tot 4 getuigen. Kan zijn dat het nu 2 is, maar denk het niet. Gewoon even bellen met de gemeente waar je het huwelijk laat plaatsvinden.
Bedankt voor de reacties! Had inderdaad willen bellen, maar het gemeentehuis is hier op zaterdag en zondag niet open ): En wilden alles eigenlijk dit weekend regelen!
Staat dit niet benoemd op de site van jullie gemeente? Maar wat de rest al zegt, totaal 2-4 dus minimaal 1 pp.
Inderdaad 1pp.en als je zelf niemand mee wil of kan nemen regelen ze bij ons iemand vaag het gemeentehuis...
Zie dat je uit Middelburg komt. Dit kwam ik tegen over trouwen in Middelburg: Trouwen | Gemeente Middelburg Getuigen bij huwelijk of partnerschap - Middelburg U moet minimaal 2 en maximaal 4 getuigen hebben voor een rechtsgeldig huwelijk of geregistreerd partnerschap in Middelburg. De getuigen moeten 18 jaar of ouder zijn. U moet de namen en adressen van de getuigen doorgeven bij de aangifte.
Min. 2 als je niemand meeneemt worden er 2 ambtenaren aangewezen die dan getuige zijn bij jullie huwelijk.
Over een paar jaar nog een groot feest, ik vraag me altijd af of dat er dan nog daadwerkelijk komt. Ik zou dan toch gewoon lekker wachten tot je wel geld voor alles er op en er aan hebt. Wij zijn ook pas getrouwd toen onze dochter er al was. Ze was ons geweldige bruidsmeisje!!