Heb jij tijd voor jezelf of/en met partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

als je bedoelt tijd voor ons 2 als in "oppas zoeken en iets gaan doen met ons 2 " dan is dat in 3 jaar tijd misschien 2 of 3 keer voorgekomen,

mijn man en ik vinden het beide heerlijk dat als de kinderen in bed liggen wij heerlijk tegen elkaar "aankruipen" in bed,

of lekker op de bang tegen elkaar aan hangen en filmpje kijken

of gewoon saampjes gezellig een spelletje spelen ( kaarten skip-bo of rummikub )

dat vinden wij genoeg qua tijd voor ons 2, wij hoeven niet perse een avondje uit met ons 2.

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Dan waren mijn ouders vast heel hip want ik ging vroeger elk weekend minstens 1 nacht bij mijn oma logeren. In mijn beleving omdat ik dat zelf zo leuk vond maar nu ik zelf een kindje heb, denk ik dat het mijn ouders ook niet zo slecht uit kwam ;)

Ons zoontje heeft nog nooit ergens anders geslapen maar is ook een slechte slaper. Als hij wat groter is gaat hij vast wel is bij opa en oma logeren. Verder gaat hij elke week naar de gastouder, ook als ik niet moet werken. Dan heb ik dus wel is een paar uurtjes voor mezelf. Als ik wat met mijn man samen wil doen gaat ons zoontje naar mijn ouders, maar dat is vaak maar een paar uurtjes.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    +1

Leuk en fijn? JA!
    Nodig? Nee, denk t niet.

Ben t wel met je s-vader eens....

4. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Sport 2 avonden maar daar merken de kinderen niks van want die liggen op bed. En mijn man speelt gitaar of kijkt tv :D

Om de 2 maanden een date met mijn man en de kinderen gaan of uit logeren 1 nacht of komt mijn moeder hier oppassen en komen we rond 23 uur thuis.

Echt weekenden/weekje weg nog nooit gedaan altijd samen met de kids.

Maar tijd voor jezelf en/of samen met je partner vind ik eigenlijk heel normaal en goed voor jezelf en je relatie.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Nou ik heb heel hard tijd voor mezelf nodig!
    Ik ben niet alleen mama van, ik ben ook nog vrouw van, vriendin van, dochter van en vooral ook mezelf.
    We hebben bewust gekozen voor een kindje maar het betekend niet dat ik dan niet meer iets kan doen.
    Vanavond ben ik naar de bios geweest met een vriendin, over een paar weekjes ga ik met vriendinnen weer eens een avondje stappen, uit eten etc.
    Heb dat echt nodig!
    Ook sport ik weer, zo wordt ik weer wat fitter en actiever waardoor ik een leukere moeder kan zijn en de sfeer in huis ook gezelliger is.
    Ik ben totaal geen huismus, misschien is dat het.
    Mn man kan zich thuis wel beter vermaken ook, hij gaat minder vaak weg.
    Samen zijn we ook een aantal keer uit eten geweest of met vrienden weg, dan is onze dochter een nachtje bij mijn ouders geweest.
    Ging hartstikke goed.

Denk dat iedereen er anders in staat maar je moet vooral doen waar jij je eigen goed bij voelt.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Volgens mij kwam 35 jaar geleden de zorg/opvoeding voor het grootste gedeelte op schouders van de moeder terecht, bij ons thuis in elk geval wel, dus als het mijn vader zou zijn, zou ik zeggen dat hij geen recht van spreken had, haha. ;) Maar goed.. ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie thuis was..

Ik vind tijd voor jezelf en met je partner in elk geval wel heel belangrijk. Gelukkig vinden de opa's en oma's het heerlijk om het dan even over te nemen en genieten ontzettend van de tijd met hun kleinkind. We zijn hen wel erg dankbaar dat ze altijd voor ons klaarstaan en vinden het zeker niet vanzelfsprekend.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja heerlijk tijd voor mijzelf of samen met mn man!!

Ik heb een super schoonmoeder, die gek is op haar klein kind, en hij hoeft maar te bellen en ze zal nooit nee zeggen, zoals woensdag, toen zei Quinn mama, mag ik oma even bellen, tuurlijk schat, en het eerste wat hij vroeg, oma mag ik bij jou logeren, was geen enkel probleem, moet ik dan maar zeggen nee?
    Nee hoor, hij geniet, oma geniet, en ik geniet, alleen zo jammer dat ik ziek werd, maar ik kon gewoon ziek zijn, ook wel eens lekker.

Maar merk echt dat ik het nodig heb, even tijd voor mij zelf, heerlijk de muziek hard, hangen op de bank, huishouden heel goed aan pakken, of.......... kan tig dingen verzinnen.
    We genieten er allemaal van.

Nog een voordeel, Quinn slaapt thuis neit altijd super, bij oma daarintegen wel, hij zegt vaak ook, ik kom bij oma lekker uitrusten hihi draakje.

Ach voor allemaal een voordeel dus, waarvan we allemaal genieten, en erg dankbaar voor ben!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb genoeg tijd met mijn man alleen, uiterlijk 19:30 liggen de kinderen namelijk op bed ;). Vind het wel leuk om een keertje uit eten te gaan of naar de film, maar ik vind het thuis ook prima. Wij praten altijd even bij na het eten, dan spelen de kindjes altijd heel lief.

Wij gaan niet zonder de kinderen op vakantie of een weekend weg, geen haar op ons hoofd die daaraan denkt, ze horen bij ons en wij vinden het veel te leuk met hun erbij.

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb er niet heel veel behoefte aan.

Jayro is met ongeveer 6 maanden 1 keer uit logeren geweest, toen ging ik stappen en ging ik om 3:00 weer bij mn ouders slapen, zodat ik hem niet te lang hoefde te missen.
    En 2 weken geleden is hij voor het eerst weer (ruim 2 jaar later) een nachtje bij de oppas geweest.

Kenji is nog nooit uit logeren geweest.

Overdag wegbrengen doe ik ook niet zonder reden. Soms een uurtje en nu ik in de WW zat zodat ze wel gewend bleven bij de oppas.

Ik vind ook dat je voor kinderen kiest en ben dus misschien superouderwets :) Anderen moeten het zelf weten, maar ik geniet te veel van ze om ze vrijwillig ergens anders te uhh laten verblijven :) En daarnaast.. leuke dingen doe ik veel liever mét ze samen!! Alles kan in principe met kinderen erbij toch gewoon?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wij proberen soms tijd voor onszelf te maken, lukt niet vaak genoeg vind ik.

Maar ts, waar bemoeit je vader zich mee? Dat zijn zijn zaken niet. Hij kan zeggen dat hij niet wil oppassen, maar voor de rest is het toch echt jullie leven, niet het zijne.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, 's avonds als dochter in bed ligt. Wij zijn ook niet van die uitgaanstypes en thuis op de bank met een kopje thee vind ik net zo gezellig, of misschien nog wel gezelliger dan ergens naartoe gaan...

Op vakantie hebben we ook wel tijd voor ons samen, dan gaan we wel eens wandelen en pas mijn schoonzus (heel zijn familie woont in het buitenland) of mijn man's nicht even op haar. Het is trouwens ook niet zo dat ik daar dagelijks behoefte aan heb. Vind dat niemand het recht heeft om te zeggen dat het niet 'hoort' om tijd voor jezelf en/of je partner te maken. Kennelijk weten zulke mensen niet hoe goed je jezelf kan 'opladen' door even een momentje voor jezelf in te lassen!

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij gaan een aantal keer per jaar samen 'n avondje uit en af en toe blijven de kindjes dan bij mijn schoonouders slapen. Heerlijk vinden we dat.

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh ja, ik heb ook zo nu en dan echt wel even tijd voor mezelf nodig. Mijn zoontje slaapt misschien 1 keer in de maand bij mijn ouders. Dir betekent niet altijd dat ik dan wat leuks voor mezelf doe, meestal is het zodat is even een dagje flink kan door studeren want met mijn zoontje thuis is dit af en toe best lastig. Maar het komt ook wel eens voor dat ik lekker even naar de bioscoop ga, of heel soms uit. Ik denk dat dat persoonlijk voor mij ook goed is, ik ben een leukere mama als ik naast mama zijn ook nog zo af en toe de vriendin van kan zijn. Daarnaast weet ik dat hij het geweldig heeft bij opa en oma en dat ik hem er een groot plezier mee doe.

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

Je bent toch elke avond samen alleen? ik snap al dat "gedoe" nooit zo, straks als ze wat ouder zijn en ze willen zelf graag logeren dan kan het weer toch? Nu heb je er voor gekozen dus moet je rekening met ze houden, echter als je slim en creatief bent ben je elke avond vanaf een uur of 19 uur alleen met je man en kan je gezellig genoeg maken, samen in bad, massages, filmpje kijken, spelletje doen, goed gesprek, gourmetten samen.. zoveel dingen die je samen alleen kan doen als je maar WIL is er een weg..

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier af en toe dat wij samen weg gaan, bios en heel af en toe een nachtje weg. de laatste keer heeft mijn moeder hier 3 nachten geslapen omdat ik toen werd geopereerd (200 km van huis af) en mijn man bij mij bleef, maar dat is in mijn ogen geen "ons" tijd.maar noodzaak.

Colin is met de verhuizing 1 x (verflucht) en met 2 trouwerijen blijven slapen bij mijn schoonouders in zijn leventje en een aantal x bij mijn ouders als ik niets kon lichamelijk.
    shannon heeft tot nog toe alleen bij mijn ouders geslapen.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als je de mogelijkheid hebt om lekker even samen weg te gaan zou ik het zeker doen!

Wij hebben die mogelijkheid helaas niet. Schoonouders wonen te ver weg (en komen de laatste tijd nog maar zelden langs, helaas) en m'n moeder wil ik niet laten oppassen (denk ook niet dat ze hier zelf 's avonds zou willen zitten).

Wanneer de jongste weer wat ouder is regelen we wel weer een betaalde oppas. En voor nu gewoon apart weggaan of de kinderen meenemen ;)

Maar tijd voor jezelf is zeker belangrijk! Al is het al 's avonds nadat de kinderen op bed zijn even lekker een paar uurtjes alleen aan jezelf denken, heerlijk :)

17. Dana

Dana Niet meer actief

ja wij nemen tijd voor onszelf, soms een heel weekend (1 keer in het jaar) en ouders van beide kanten staan te popelen om op te passen, die zien ons liever vaker een weekend gaan zodat ze de kleinkinderen voor zichzelf hebben. nooit een discussie geweest in onze familie dus ;)

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Toen ik nog zwanger was van mijn zoon heb ik met mn man afgesproken om minimaal 1x in de maand er even tussenuit te gaan met zn 2en. Al is het avondje thuis met filmpje op de bank, of uiteten of de bios. Buiten het feit dat we papa en mama zijn, zijn we ook man en vrouw. Ik vind het onwijs belangrijk om tijd voor elkaar en jezelf te hebben. De basis van je relatie moet 100% zijn wil de rest goed kunnen functioneren, en daarbij is gewoon tijd voor elkaar nodig.
    Nu gaat zoonlief bijna elke zondag naar opa en oma en komt dan maandag avond na het eten weer terug. Zo kan ik even lekker bijkomen op de maandag (tijd voor mezelf dus) en op zondag avond met manlief op de bank ploffen. En opa en oma zijn weer blij met een dagje kleinzoon erbij :) 3vliegen in 1 klap.

19. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Hier juist andersom hahaha
    aan beide kanten word er gezegt jullie doen te weinig samen.
    Als we behoefte eraan hebben gaan we samen uit eten en blijft de kleine bij me moeder slapen 2 keer per jaar
    Toen we 10 jaar samen waren wel een weekendje in een hotel doorgebracht samen maar dat was 1 nachtje .

Ik kan en wil niet langer dan dat zonder mijn kindje .
    Ik vind het heerlijk als ze bij me is .
    Soms als ze slaapt of papa is thuis neem ik een uurtje een heerlijk bad .

Maar ik vind het onzin dat je het niet nodig zou hebben tuurlijk heb je het nodig als je er behoefte aan hebt.
    Dus nee je zeurt niet hoor.

20. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, het ligt er (vind ik) aan wat je eronder verstaat. Ik zie er geen probleem in dat kinderen een keertje gaan logeren ofzo (ondanks dat ik daar zelf wat moeilijker in ben) maar dat het een standaard iets MOET worden om een bepaalde tijd, daar krijg ik altijd de kriebels van. Het is leuk als het lukt, maar wat als het dan niet lukt, draai je door dan ofzo;) Hopelijk snap je wat ik bedoel.
    Ik ken ook een stel waarbij hun leven voor de kinderen helemaal doorgaat nu ze er 2 hebben. Ik vind dat een beetje gek. Ze hebben beide verschillende avonden in de week sport en ook op dezelfde avonden. Voordat iemand mij verkeerd begrijpt, ik zwem 1 keer in de week en mijn man loopt hard en moutainbiked, dus ook wij doen onze hobby's gewoon, maar de een de ene dag en de andere de andere dag. Meisje kan dan gewoon thuis in dr bed slapen en 1 van ons is er sowieso als ze naar bed gaat. Bij het stel wat ik bedoel komt na het snel eten na het kdv oma die het hele avondritueel regelt en dat 3 avonden per week. Buiten dat ik mij afvraag waar ze de energie vandaan halen met 2 kleine kinderen:p, vraag ik mij ook af of dat niet anders kan. Kinderen gaan ook minimaal 2 van de 4 weekenden logeren omdat papa of mama een feestje hebben. Het is niet om commentaar te leveren, maar om even uit te leggen wat ik te ver vind gaan.

Deel Deze Pagina