Heb jij tijd voor jezelf of/en met partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja die stelling klinkt natuurlijk enorm fijn maar voor heel veel mensen is dit gewoon totaal niet vanzelfsprekend en denk dat dat een beetje een punt is van tegenwoordig. Mensen die al chago zijn omdat opa of oma niet op wil passen. Niet iedere opa of oma zit erop te wachten om op hun kleinkind te passen.

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja maar je hoeft toch niet perse weg om een goede relatie te hebben (dat je het buiten de deur moet zoeken zeg maar) als je thuis niet tot elkaar kunt komen waar kan je het dan wel? in een sjiek hotel, luxe dingen kan iedereen verliefd zijn maar als je dat thuis ook kan dan pas zit je relatie echt goed naar mijn idee, buiten je huis is zo makkelijk om romantisch te doen terwijl het thuis ook zo makkelijk kan als je moeite wil doen, daarvoor hoef je je kinderen toch niet voor weg te brengen?

Ik snap dat nooit zo goed...

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja tuurlijk zijn er situaties dat het niet kan. Maar dit is voor mijn gevoel dan ook he :p Vriendin van mij heeft geen dag doorgebracht met alleen haar vriend, sinds ze kinderen hebben. Is wel haar eigen keuze maar zie dat zij veel meer ruzie hebben dan ik en mijn man. Ook dat is in elke relatie weer anders natuurlijk. Maar een fulltime huis mama met 2(bijna 3) kids en de stress van eigen zaak van haar vriend... phoe ik zou gek worden denk ik :p En dan nooit een dagje er even tussenuit zonder kids.

Ik mag zeker in mn handjes knijpen dat mijn vader elk weekend onze kleine knul bij zich wil hebben. En als zij niet kunnen kan hij eventueel altijd naar een andere opa en oma (hij heeft er tenslotte totaal 8 :p)

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ho ho, lekker thuis op de bank vind ik ook tijd voor elkaar. Noway dat wij altijd weg gaan hoor. Niet eens t geld voor. 9 van de 10x zitten we gewoon saampies op de bank voor de buis.
    Gaat ons erom dat we gewoon even onze hoofd leeg kunnen maken. Ik ben altijd alert als mijn zoon thuis is, ook als hij lekker op bed ligt te slapen. En voor mij persoonlijk is t gewoon ff lekker om mn verstand op 0 te zetten

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik zou mezelf echt schuldig voelen als ik DL elk weekend een nacht zou laten logeren daar heb ik haar niet voor gekregen.

Ik moet zeggen dat sinds me DL er is ik me zelf echt gevonden heb dit is wat ik nodig had om gelukkig te zijn en me echt vrouw te voelen.
    Maar om onze relatie soms weer naar oude tijden te laten gaan logeert ze heeeeeeel soms ergens zodat wij lekker uit eten kunnen en biosje pakken en thuis heerlijk intiem kunnen zijn zonder dat DL wakker kan worden.

Maar dit is pas 2 of 3 keer gebeurt ofzo
    En ze gaat dan ook pas tegen 6 uur savonds weg en smorgens om 10 uur gaan we haar weer halen omdat IK haar mis.
    Hier staan ze in de rij om op te passen maar wij vinden dat gewoon niet nodig.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik ben soort als je vriendin denk ik dan. Ook nog nooit een dag (zelfs geen uur) alleen buitenshuis met mijn man doorgebracht (ja met de bevalling van mn zoontje dan haha). Ben ook huismoeder met bijna 3 kinderen en mijn man werkt zo'n 70 uur in de week. Ook ik ga nooit alleen weg.

Ben nog niet gek, misschien ook omdat ik gewoon weet dat het niet mogelijk is om de kinderen weg te brengen of iemand op te laten passen (zou kunnen, maar wil geen onbekende oppas laten komen) en dan kun je je daar ook op instellen. Er zijn wel opa's en oma's maar die willen/kunnen gewoon niet oppassen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ja elk weekend gaat mij ook echt te ver. Of het moet in die zin in het belang van het kind zijn dat je de volgende ochtend anders om 6 uur weg moet om die naar oma te brengen, maar niet om rust te hebben. Ik denk dat kinderen het ook wel lekker vinden om thuis te zijn. Ik moet er zelf niet aan denken om elke week ergens anders te slapen, dus mijn kinderen zullen dat ook wel niet willen.

8. susy26

susy26 Niet meer actief

wij gaan ook bijna niet weg , ja zo af entoe avondje weg, nu toevallif de 28e jan, dan gaan we naar Andre v Duin in het chasse..zulke dingen.. en dan weer is een keer naar belle perez, dat is wel effe lekker. en dat was in maart, dus ja, dat is ook niet vaak zeg maar. En dat hoeft voor mij ook niet. Kijk zo is samen uiteten, ook leuk, maar om elk weekend weg te gaan, nee dankjewel. Lekker saampies op de bank met een goeie film, net zo leuk. en zo af en toe effe weg.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ts, als jouw vader zo van de oude stempel is, was hij waarschijnlijk ook een vader die werkte maar niet zorgde, want dat was dan de taak van de vrouw. Geldt ook voor mijn so, mijn sm vindt het huis bijhouden echt mijn taak.

Dus hij kent dat helemaal niet, dat geen tijd voor jezelf hebben. Dus waarom naar zijn mening luisteren? ;)

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja hoor, tijd voor jezelf en met je partner heb je gewoon nodig, vind ik. Helaas ben ik sinds kort weer alleen, maar het voordeel is, dat papa nu 2 middagen oppast en die heb ik dan voor mezelf. HEERLIJK! :D

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Elk weekend naar opa en oma of zonder m'n dochtertje op vakantie zou ik ook nooit doen. Misschien dat ze nu hooguit 1x in de 2 maanden gaat logeren, meer niet. Deze maand toevallig 2x, door omstandigheden. Ik mis haar dan meer, dan zij ons, ze vindt het geweldig om een nachtje bij opa en oma te slapen.

Daarbij kijken wij samen regelmatig een filmpje of een serie, doen een spelletje met lekker hapjes erbij of uitgebreid koken, flesje wijn (nu dan even niet), maar daar hoeft m'n dochtertje niet voor weg.
    Het is alleen als we uiteten gaan of met z'n tweeën naar een verjaardag/feestje moeten en het wordt laat, zodat we wel even kunnen uitslapen de volgende dag.

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik vind tijd voor elkaar heel erg belangrijk en gelukkig denken onze beide ouders er ook zo over.

Wij zullen dus ongetwijfeld onze kleine man wel eens naar een van de oma en opa's brengen voor wat "ons" tijd.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben 'savonds tijd voor elkaar, als Robyn op bed ligt.
    Vaak als we ergens heen gaan dan gaat ze gewoon mee, en leggen wij haar daar op bed. Als we dan naar huis gaan nemen we haar gewoon weer mee.
    4x per jaar gaan we naar een feestje bij de voetbalclub en blijft ze bij opa slapen (bij 1 feest gaat ze overdag wel mee, en breng ik haar voor etenstijd naar opa). Als we een keer uit eten willen leggen wij haar zelf op bed en dan komt er een oppas en zijn we ook op tijd weer thuis (ze weet dan wel wie er beneden zit, ze ziet diegene alleen niet)
    Op vakantie gaan of een weekendje weg zonder dochter doen we niet. Dat willen we allebei ook echt niet, vind het veel leuker als ze erbij is. Dagje shoppen doen we ook gewoon met z'n drieen.
    Met vriendinnen spreek ik regelmatig af, vaak 'savonds dan is mijn vriend gewoon thuis bij Robyn. Als ik een keer overdag met een vriendin afspreek gaat Robyn gewoon mee.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja wij gaan regelmatig savond samen weg hoor.... we hebben dan onze vaste oppas bij ons thuis zitten.... mijn man gaat ook alleen weg met zn vrienden en ik ook af en toe samen met mn vriendinnen.... moet kunnen vind ik als je zorgt dat je kinderen een goede oppas hebben.....

en ongeveer 2x per jaar gaan de meiden een weekendje logeren bij opa en oma.... en zijn we met zn tweetjes dat weekend... heerlijk hoor!

verder doen we alles samen als gezin.... van alles wat dus en voor ieder wat leuks.... zo hoort het ook...

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als ze dan bij opa blijft slapen gaat ze daar pas eind van de middag heen, en komt ze de volgende dag rond 12uur weer terug. Ik ben altijd heel blij als ze weer thuis is.

Deel Deze Pagina