Werken bleehhhh!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Ìk vroeg me af of er meer meiden zijn die, sinds ze zwanger zijn, gewoon echt geen zin en puf meer voor hun werk/baan hebben.

Ik heb gewoon echt geen zin en puf meer, terwijl ik wel een leuke baan heb.

Ik ben vandaag al eerder naar huis gegaan met de mededeling dat ik echt niet lekker ben. Maar ik moet nog zolang.

Iemand tips om de komende weken door te komen?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

niet over nadenken dat je nog zolang moet, verstand op nul en gewoon doen. dat is de enige manier, aangezien je toch geen keus hebt...
    ben het zelf ook zat, werken doet pijn en ik wil liever slapen ;) maar zal toch nog echt een paar weekjes moeten. en hoe dichterbij het verlof komt, hoe zwaarder het wordt.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier hetzelfde hoor, heb ook helemaal geen zin!
    al heb ik genoeg energie hoor, maar ben liever thuis om schoon te maken enzo. (nesteldrang)
    ben nu wel opzoek naar nog een extra baan vanwege het geld maar heb er eigelijk helemaal geen zin in hahaha

bij mij helpt het juist wel om af te tellen, dan denk ik oh nog maar 4 maandjes!! dan weer 4 maanden vrij.

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Oh jee, ik ben pas 13 weken zwanger, maar herken het nu al. Hoop niet dat ik het tot aan het einde hou. Heb helemaal geen zin meer, ben kapot! Heb echt een stress baan en zit de hele dag niet...Blegh, ben blij als ik verlof heb haha. Maar gelukkig eerst nog op vakantie in augustus;)

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde hoor. Ook best een leuke baan maar op de een of andere manier kon ik me gewoon nergens meer toe zetten, ik bleef vanalles maar uitstellen. Ik leefde echt van weekend naar weekend, terwijl ik dat eigenlijk nooit had. Op een gegeven moment ook maar een knop omgezet en mijn verstand op nul gezet. De tijd vliegt voorbij, dus voor je het weet kan je aftellen tot je verlof!!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ben nu 12.5 wk zwanger, en heb totaal geen zin om te werken.. vandaag ging het goed, heb ook onwijs leuke baan en lieve collega's die overal rekening mee houden.. 's ochtends gaat het echt k*t (sorry voor taalgebruik haha) en rond 12uur gaat het wel weer beter... maar dan heb ik thuis geen zin meer om iets te doen haha.. werk nu 40uur, maar over paar weken kan ik minder werken tot mn verlof. het scheelt zo ontzettend als je leuke collega's hebt :)

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Roeltje: Bij mij heb ik niet echt het gevoel dat ze begrip hebben voor mn moeheid en dat terwijl ik het tot 10 en een halve week heb proberen te verbergen en het heb verteld omdat ik het niet meer trek. Ach ja. Sommige snappen het wel, maar ik durf niet elke keer te vragen of iemand mijn taak wil overnemen, dan voel ik me zo stom...

Wat je zegt over 's morgens herken ik wel (wel meer mensen denk ik haha:p). Rond 12 uur gaat het bij mij ook weer en dan zak ik rond 15:00uur weer in! Heel vervelend en dan ben ik te moe om thuis nog iets uit te voeren...

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Lotte: het is zo jammer als andere mensen geen begrip hebben daarvoor, ik heb een teamleider die 3 weken geleden gestopt is en hij word in Juli vader, zijn opvolger werkte toen ook al bij ons, dus misschien dat het daarom zo begripvol word gereageerd. vanmorgen lukte het totaal niet, als ik vier dingen zou verkopen voor 12uur, krijg ik een zak snoep,,, haha nou precies om 12uur, mn 4e verkocht haha.. dus orgen kijg ik een zak snoep....
    wat ik wil zeggen is dat de moeheid niet minder word, maar je word er wel door gemotiveerd.. Schouders eronder zetten en sch**t hebben aan de collega's die er geen reet van snappen... jij houd straks je kindje in je armen, en daar doe je het allemaal voor toch?

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier heb ik als ik na een half uurtje werk opeens last van misselijkheid, dus rond 7 uur doe ik opeens heel weinig..
    10 minuutjes later zakt het weer weg..
    Verder hebben we koffie pauze tot 9.15 en vervolgens pas weer pauze om 12.30, in die tijd heb ik meestal een flinke dip en komt er ook niet veel werk uit mijn handen 8)
    Daarna gaat het opeens weer prima tot half 5.
    Ben blij als we over een tijdje weer wat later gaan beginnen..

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Roeltje:

Leuk hoor hoe ze ermee omgaan op je werk:) Je hebt wel gelijk en ik weet gelukkig wel waar ik het voor doe! Alleen geloof ik nog helemaal niet dat ik zwanger ben en dat is ook wel jammer haha.

Ik werk echt over mn grens en begin nu al pijn in mn rug te krijgen van het TE hard werken, maar ja. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik toch nog een keer met mn teamleider praten. Mn baas zei van de week ook dood leuk: 'Na 12 weken ben je minder moe he!?' Zei ze in zn algemeenheid dan. Ehhh...geldt niet voor iedereen en het is ook niet altijd ineens foetsie met de moeheid. Ach ja.

11. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb geen tips maar wel balen dat jullie het zo ervaren.
    Ik zit sinds ik zo'n 12 weken ben thuis (geen werk meer) en ik zou juist supergraag willen werken :D maar misschien zou ik er ook anders over denken als ik een x aantal dagen zou moeten werken, dan zou m'n zwangerschap wel een stuk zwaarder zijn.

Sterkte allemaal :)

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

zuucht ben blijjj dat ik er nu vanaf ben. ik zit sinds vandaag lekker in mijn verlof. heel raar besef ik nog niet eens echt dat ik een paar maanden thuis mag zitten.

ik wil jullie heel veel succes toewensen want ik weer hoe zwaar het kan zijn. hou vol meiden

13. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Heel gek want ik heb het juist andersom.. Ik moet nog 2,5 week werken en dan ga ik met verlof. Maar vind het nog zo fijn om te werken. Ik voel me juist heel nuttig en lekker moe en voldaan als ik thuis kom.

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik moet nog 6 weken werken!
    En ik kan niet wachten tot ik verlof heb... Niet omdat ik mijn werk niet leuk vind, maar omdat ik het slecht trek op het moment.
    Ik slaap slecht waardoor ik vooral 's morgens echt een zombie ben!
    Ik kan ook 6 wk van te voren stoppen (dan hoef ik nog maar 4 wk te werken) maar dat vind ik zonde van de weken. Ik neem het liever op als de kleine er is! Dan maar even zombie! :)

15. Marieke1983

@erikaatje, waarom werk je dan niet tot 36 weken?

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoewel ik pas 8 weken ben, vind ik het heel herkenbaar. Ik heb veel last van dromerigheid/apathie/concentratieverlies. Met mijn baan als managementassistente (36h per week) en een redactioneel bijbaantje niet echt leuk. Ook ik heb moeite met opstarten tot een uur of twaalf en dan om 16h helemaal op.... Ik ben al enkele keren iets eerder naar huis gegaan en viel dan thuis meteen op de bank in slaap voor een uurtje, en 's avonds weer om 21h naar bed. Vooral door het concentratieverlies vind ik het heel moeilijk om te werken. Leef ook van weekend tot weekend!

17. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ja dat is een goede vraag Marieke.. Ik ben voor 20 procent in de ziektewet omdat ik steeds last had van harde buiken. Nu ik dus iets minder werk, gaat het heel goed, maar mag ik dus niet tot meer tot 36 weken door werken. vind ik wel jammer, maar ben ook blij dat ik me daar door nu zo goed voel.
    Wat voor werk doe je Marieke? Wil jij wel doorwerken tot 36 weken? Zie dat we bijna even ver zwanger zijn, leuk!

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb een giga leuke baan en ben 21 weken zwanger maar ik heb ook totaal geen zin meer om te werken. ik zal nog even 12 weekjes vol moeten houden. het is niet dat ik niet meer werken kan maar ik weet niet wat het wel is. ik wil lekker met de babykamer bezig zijn en met inkoopjes en zo ik weet niet wat ik wil hahaha. maar ik wil genieten van het zwanger wezen en zo heb ik daar bijna niet eens tijd voor. hihi
    ach ja kan hopelijk straks nog lang genoeg inkopen doen als ik met verlof ben.

liefs

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben op 1 april met mijn huidige baan begonnen, maar ik merk wel heel goed dat ik er lang niet zoveel energie in steek als ik normaal met een nieuwe baan zou doen... Ik heb gewoon geen fut om mijn energie goed te verdelen over werk & zwangerschap, en tja, dan gaat de zwangerschap toch voor :)
    Ik werk ook nog fulltime, maar zit elke dag de uren te tellen omdat ik gewoon het allerliefst alleen nog maar thuis zou zijn. Heeft niks te maken met wat ik van mijn werk op zich vind, hoor, want ik heb het prima naar mijn zin. Maar diep in mijn hart zou ik nu soms willen dat we in een positie waren dat ik niet zou hoeven werken, en gewoon FT thuis kon blijven, hahaha!

20. Marieke1983

ah oke, op die manier.

ik ga over 2 weken stoppen, heb bekkenproblemen dus ik red het niet meer. ik werk trouwens op een buitenschoolse opvang, is heel druk werk maar wel leuk!

Deel Deze Pagina