Heb jij vroeger zelf borstvoeding of kunstvoeding gehad?

Discussie in 'Voeding' gestart door Daantje57, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij vroeger borstvoeding of kunstvoeding gehad?

  1. borstvoeding

  2. kunstvoeding

  3. geen idee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is het 'kunstmatige zuigelingenvoeding' maar da's zo ellenlang dat kunstvoeding ook mijn voorkeur heeft.
    Ik gebruik ook wel eens de woorden poedermelk of moedermelk. What's in a name? Zelf snap ik met flesvoeding ook wel wat iemand bedoelt. Maar dat schijnt dan weer moeilijk te vallen bij een aantal moeders die fulltime kolft en moedermelk geeft uit de fles. Ik vind dat we het allemaal niet te ingewikkeld moeten maken.
     
  2. Dappertje Dik

    Dappertje Dik Niet meer actief

    Je kan geen borst op een postzegel zetten? Misschien wel een baby aan de borst! Plaats het in de juiste context.

    En met kant-en-klaar doel je op pyjamapapjes? Is met suiker, right? Net als slagroom uit een spuitbus.
     
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #203 Raket78, 28 feb 2015
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2015
    Ik vind kunstvoeding een rare term. Dat hoef je niet met me eens te zijn.


    Wat mij betreft mogen ze een borst op een postzegel zetten. Of een ongecensureerde geboortefoto. Inderdaad ben ik niet helemaal duidelijk geweest: IK heb daar geen problemen mee, maar ik denk niet dat het marketingtechnisch werkt. Dat is wat ik bedoelde.


    Ik snap niet waarom je nu weer over slagroom begint.

    Nee, ik bedoel geen pyamapapje. Die ken ik ook niet, want voor zover ik weet worden die niet verkocht waar ik woon.
    Ik bedoel kant en klare kv. Zoals deze: http://a9.wal.co/images/Large/437/0_1/144370_1.jpg-33fa4a75cefe72d03c8c4c14c9f0909785243f59-optim-266x460.jpg
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Tja, dan moet er een borst en een fles op :D
     
  5. Er zijn ook speciale bv postzegels. Zelfs een meisjes en een jongens variant als ik het goed heb :)
     
  6. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat van die postzegel vind ik echt zeuren om het zeuren zeg!
    Sommigen moeten écht een hobby zoeken!
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Borstvoedingpostzegels: tadaaaaaa
    https://www.lalecheleague.nl/webwinkel/categorie/postzegels

    Wat schandaaaaalig trouwens dat er al die tijd al een borstvoedingspostzegel was, maar geen flesvoedingpostzegel. Ik vind het oprecht een schande. Hoog tijd dat daar eindelijk verandering in komt zeg!
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik denk alleen wel,dat als er postzegels uitkwamen met
    alleen een baby aan de borst, de crisis behoorlijk zou uitbreken.
    Reken er maar op dat een deel van de moeders die melkpoeder (jaja,ik heb het topic ook gelezen ;))
    geven dan ook niét zo leuk uit de hoek zullen komen.
    Ik kan de commentaren al voorspellen..

    Dus prima zo,voor elk wat wils :)
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Oke, deze zijn NIET mijn ding.
    Dit is wel heeeel erg:jaaaaaaaa ik. geef. borstvoeding.
    Die met de fles zijn echt veel leuker!
     
  10. Vind ik ook, eerlijk gezegd. Want je bent toch als moeder meer dan alleen maar de soort voeding die je geeft. :) Als het alleen daar om draait, dan doe je jezelf tekort, denk ik. (zowel als je een bv of fv statement wilt maken)
     
  11. Dappertje Dik

    Dappertje Dik Niet meer actief

    Dat soort zegels zijn bedoeld als geboortzegels ofzo?
    Al die statements die mensen maken om wat voor voeding ze geven, heb ik nooit zo begrepen. Je hebt ook heel 'leuke' t-shirts enzo.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113

    Haha wat een onzin...er is helemaal geen officiële benaming...dat is gewoon door iemand bedacht om het lekker denigrerend te laten klinken.
     
  13. Dappertje Dik

    Dappertje Dik Niet meer actief

    Dat zit in jouw hoofd.

    Alle officiële instanties die te maken hebben met zwangerschap, geboorte en (op)voeding gebruiken het woord kunstvoeding.

    What's in a name.
     
  14. adi

    adi Niet meer actief

    Ik stem voor de bekende ooievaar.
    Lekker neerbuigend naar de moeder die de zwangerschap en geboorte heeft doorstaan 😜😜, maar toch hadden we er al die tijd geen problemen mee 😜
     
  15. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Nee joh, dat zit echt in jou hoofd. Ik heb borstvoeding EN kunstvoeding gegeven. Dat zeg ik ook. Ik vind het helemaal niet denigrerend. Wil je het dan echt noemen wat het werkelijk is: chemisch bewerkte koemelk. Nee, dat klinkt lekker.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik denk dat ik heel goed kan bepalen wat in mijn hoofd zit. En nee hoor niet alle officiële instanties of personen noemen dat kunstvoeding.

    What's in a name om het dan tietvoeding te noemen...maar nee dan schiet iedereen gelijk de hoogste boon in.
     
  17. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar hoe heet het dan wel?

    Ooh echt niet mijn ding die postzegel Tupp! Nee dat gaat me echt te ver! Die zijn écht om een statement te maken!
    Wat is er mis met de ooievaar?
     
  18. fafa

    fafa Niet meer actief

    Als jij het niet prettig vindt dat men voor jou invult wat je denkt, vul dan ook niet in voor degenen die het woord 'kunstvoeding hebben bedacht/gebruiken dat ze het denigrerend bedoelen.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113

    Gewoon flesvoeding...voeding die oorspronkelijk uit de fles komt. En borstvoeding uit een fles is gewoon borstvoeding. Ik ken nl helemaal niemand die afgekolfde borstvoeding flesvoeding noemt. Dus dat alles wat uit de fles komt flesvoeding is is onzin.
    En ik ben echt niet de enige die hier zo over denkt. Het is algemeen bekend dat veel mama's die flesvoeding geven zich hier beledigd door voelen of het een nare term vinden. Als je het dan echt niet beledigend bedoeld (wat ik mij van 90% niet voor kan stellen) dan moet het gevoel wat je daar die mama's mee geeft toch genoeg zijn om het voortaan dan gewoon flesvoeding te noemen. Wat maakt het uit wat de officiële term is...
     
  20. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mijn moeder heeft van haar moeder altijd de fles gehad.
    Ikzelf heb van mijn moeder 3 maanden borstvoeding gehad en mijn zusje een maandje toen was ze het zat.
     

Deel Deze Pagina