Heb jij vroeger zelf borstvoeding of kunstvoeding gehad?

Discussie in 'Voeding' gestart door Daantje57, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij vroeger borstvoeding of kunstvoeding gehad?

1. borstvoeding

2. kunstvoeding

3. geen idee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier kunstvoeding! Alleen bij mn jongste broertje heeft mijn moeder borstvoeding geprobeerd maar met 3 oudere kinderen geen succes om het dan te gaan proberen.
    Later heeft ze er veel spijt van gehad dat ze niet direct bij de eerste borstvoeding is gaan geven.
    Wij zijn alle 4 trouwens erg slank en bijna nooit ziek.

Zelf heb ik mn oudste 14 maanden borstvoeding gegeven en mijn jongste nu alweer 3 maanden.

2. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Mijn broer heeft borstvoeding gehad maar hij heeft add.

Daarom koos mijn moeder om mij kunstvoeding te geven. Mijn broer had heel veel aandacht nodig en mijn vader was er vaak niet.

ik ben verder gezond en heb geen erge ziektes in mn jeugd of nu gehad.

ben in 1986 geboren.

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik mis de optie: combinatie.

Mijn moeder begon met borstvoeding, maar kreeg een flinke borstontsteking waardoor ze haar tepel bijna kwijt was(vraag me niet hoe!).
    Daarna dus kunstvoeding.

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Hier ook kunstvoeding.
    Ma heeft het geprobeerd maar eigenwijs als ik was dacht ik "oh jij wil dit? dan doe ik lekker dát!".
    Zat er al vroeg in, zegt mijn moeder altijd :D

Zonder dollen; ik zelf had hetzelfde probleem als mijn moeder vroeger had. Kwam niet op gang, eenmaal wel op gang leek het alsof baby nooit eens écht genoeg had. Kreeg gewoon niet genoeg binnen leek wel. Gewicht nam af, geen tevreden baby meer maar enkel huilen en het ging heel hard slechter met zowel mij als zoon.
    kunstvoeding gehaald, na de eerste fles was het maar liefst drie uur stil.
    Vanaf de allereerste fles was het een verschil als dag en nacht. Na 8 weken kon ik voor mijn gevoel pas genieten.
    De herkenning en het begrip dat ik daarin vond bij mijn eigen moeder was echt heel fijn.

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Was het niet zo dat kunstvoeding in de jaren 70 niet heel erg gepromoot al gezond en goed voor de baby? Waardoor veel vrouwen dachten dat bv maar raar was en dat beeld nu helaas nog steeds bestaat,

Met 6 weken al sinaasappelsap geven. Brrr moet er niet aan denken. Mijn zoon heeft al vreselijke krampen als ik citrusvruchten eet(geef bv) laat staan dat hij het puur krijgt.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kreeg ook borstvoeding, wel redelijk snel flesjes ernaast. Met 3 maanden geloof ik mijn eerste hapje: liga met sinaasappelsap :D . Mijn moeder heeft mijn groene boekje van het CB bewaard en daar staan al dat soort dingen in, leuk om terug te lezen. Met 1 jaar kreeg ik nog tig flessen melk, naast de gewone maaltijden. Was toen de gewoonte, melk was toen nog ubergezond geloof ik.

7. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    4 of 6 maanden borstvoeding. Maar mijn moeder veel zoveel af daardoor dat ze over moest op fles.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    1 jaar heeft mijn moeder mij borstvoeding gegeven, ook met 3 maanden bijvoeding, sinaasappelsap en banaan haha.. Ik vind het erg leuk om het groeiboekje van mijzelf te vergelijken met die van mijn dochter :)

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    jup... grappig toch hoe dingen veranderen in de tijd

10. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ja, volgens mijn moeder was dat zo. Mijn oudste broer is van 71 en toen werd er volgens haar eigenlijk niet over bv gesproken. De fles was nieuw en heel goed dus dat ging ze gewoon geven. We hebben het alledrie gehad. En dat terwijl haar moeder zelfs min was voor een buurmeisje! :$ Overigens zijn we allemaal slank en heeft 1 broer last van eczeem en mijn andere broer en ik niet.
    Nu ik zo fanatiek zelf voed (mijn man is astmatisch en ik vind het iets prachtigs) heeft ze wel spijt van haar volgzaamheid. Maar overdoen gaat helaas niet. Ik krijg wel alle steun en ze moedigt het echt wel aan dat ik nog voed.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen idee, als ik terug kijk op foto's denk ik een flesje, maar of dat afgekolfde melk is weet ik niet zeker, al dacht ik van wel. Mijn moeder is na mijn bevalling (keizersnee) zelf direct geopereerd en mocht mij pas een week na mijn geboorte zien, ik weet dus eigenlijk niet hoe of wat. Het enige wat ik weet is dat mijn vader de dokter over zijn bureau heeft getrokken om mijn moeder te opereren (en mij dus te vroeg halen) en dat mijn moeder het nog steeds héél erg vind dat iedereen van de familie mij al had gezien, behalve zij, zij was als laatste....erg eigenlijk als ik er zo over nadenk :(

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    nou zeg... lijkt me ook vreselijk... raar toch dat dat zo ging!

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb borstvoeding gehad, heb mijn zoon zelf kunst gegeven.

14. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Bv samen met tweelingbroer. Mijn zus ook. Meer dan een jaar. Zijn allemaal slank en gezond

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja heel erg! Nu ben ik inmiddels 40, zo deden ze dat vroeger gewoon....voor ons onbegrijpelijk!

16. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Fv. Kerngezond en geen overwicht. Geef zelf overigens bv.

17. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Hier 1 jaar borstvoeding gehad. Maar bij ons gaf toen niemand kunstvoeding, het is nu geloof ik wat normaler maar nog zal geen moeder het gauw vertellen dat ze kunstvoeding geef.

18. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    en wat bedoel je dan met bij ons?

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Kunstvoeding..ik.kwam 8 weken te vroeg, en er is mijn moeder niet eens gevraagd
    of ze wou kolven of zo.
    Borsten strak afgebonden en klaar.
    Achteraf vond mijn moeder het héél erg...
    Maar in.die tijd (1973) was kunstvoeding zowat de norm

Vriend heeft wél borstvoeding gehad, bijna 1 jaar :)

20. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Kunstvoeding omdat mijn moeder geen melk had. Ik ben verder gezond en een hechte band met mijn moeder ;)

Mijn man, zijn broer en zus hebben wel 1 jaar borstvoeding gehad en zijn alle drie trouwens ziek. Mijn man heeft diabetes (type 1), zijn broer en zus astma..

Deel Deze Pagina