Hier kunstvoeding! Alleen bij mn jongste broertje heeft mijn moeder borstvoeding geprobeerd maar met 3 oudere kinderen geen succes om het dan te gaan proberen. Later heeft ze er veel spijt van gehad dat ze niet direct bij de eerste borstvoeding is gaan geven. Wij zijn alle 4 trouwens erg slank en bijna nooit ziek. Zelf heb ik mn oudste 14 maanden borstvoeding gegeven en mijn jongste nu alweer 3 maanden.
Mijn broer heeft borstvoeding gehad maar hij heeft add. Daarom koos mijn moeder om mij kunstvoeding te geven. Mijn broer had heel veel aandacht nodig en mijn vader was er vaak niet. ik ben verder gezond en heb geen erge ziektes in mn jeugd of nu gehad. ben in 1986 geboren.
Ik mis de optie: combinatie. Mijn moeder begon met borstvoeding, maar kreeg een flinke borstontsteking waardoor ze haar tepel bijna kwijt was(vraag me niet hoe!). Daarna dus kunstvoeding.
Hier ook kunstvoeding. Ma heeft het geprobeerd maar eigenwijs als ik was dacht ik "oh jij wil dit? dan doe ik lekker dát!". Zat er al vroeg in, zegt mijn moeder altijd Zonder dollen; ik zelf had hetzelfde probleem als mijn moeder vroeger had. Kwam niet op gang, eenmaal wel op gang leek het alsof baby nooit eens écht genoeg had. Kreeg gewoon niet genoeg binnen leek wel. Gewicht nam af, geen tevreden baby meer maar enkel huilen en het ging heel hard slechter met zowel mij als zoon. kunstvoeding gehaald, na de eerste fles was het maar liefst drie uur stil. Vanaf de allereerste fles was het een verschil als dag en nacht. Na 8 weken kon ik voor mijn gevoel pas genieten. De herkenning en het begrip dat ik daarin vond bij mijn eigen moeder was echt heel fijn.
Was het niet zo dat kunstvoeding in de jaren 70 niet heel erg gepromoot al gezond en goed voor de baby? Waardoor veel vrouwen dachten dat bv maar raar was en dat beeld nu helaas nog steeds bestaat, Met 6 weken al sinaasappelsap geven. Brrr moet er niet aan denken. Mijn zoon heeft al vreselijke krampen als ik citrusvruchten eet(geef bv) laat staan dat hij het puur krijgt.
Ik kreeg ook borstvoeding, wel redelijk snel flesjes ernaast. Met 3 maanden geloof ik mijn eerste hapje: liga met sinaasappelsap . Mijn moeder heeft mijn groene boekje van het CB bewaard en daar staan al dat soort dingen in, leuk om terug te lezen. Met 1 jaar kreeg ik nog tig flessen melk, naast de gewone maaltijden. Was toen de gewoonte, melk was toen nog ubergezond geloof ik.
1 jaar heeft mijn moeder mij borstvoeding gegeven, ook met 3 maanden bijvoeding, sinaasappelsap en banaan haha.. Ik vind het erg leuk om het groeiboekje van mijzelf te vergelijken met die van mijn dochter
Ja, volgens mijn moeder was dat zo. Mijn oudste broer is van 71 en toen werd er volgens haar eigenlijk niet over bv gesproken. De fles was nieuw en heel goed dus dat ging ze gewoon geven. We hebben het alledrie gehad. En dat terwijl haar moeder zelfs min was voor een buurmeisje! Overigens zijn we allemaal slank en heeft 1 broer last van eczeem en mijn andere broer en ik niet. Nu ik zo fanatiek zelf voed (mijn man is astmatisch en ik vind het iets prachtigs) heeft ze wel spijt van haar volgzaamheid. Maar overdoen gaat helaas niet. Ik krijg wel alle steun en ze moedigt het echt wel aan dat ik nog voed.
Geen idee, als ik terug kijk op foto's denk ik een flesje, maar of dat afgekolfde melk is weet ik niet zeker, al dacht ik van wel. Mijn moeder is na mijn bevalling (keizersnee) zelf direct geopereerd en mocht mij pas een week na mijn geboorte zien, ik weet dus eigenlijk niet hoe of wat. Het enige wat ik weet is dat mijn vader de dokter over zijn bureau heeft getrokken om mijn moeder te opereren (en mij dus te vroeg halen) en dat mijn moeder het nog steeds héél erg vind dat iedereen van de familie mij al had gezien, behalve zij, zij was als laatste....erg eigenlijk als ik er zo over nadenk
Hier 1 jaar borstvoeding gehad. Maar bij ons gaf toen niemand kunstvoeding, het is nu geloof ik wat normaler maar nog zal geen moeder het gauw vertellen dat ze kunstvoeding geef.
Kunstvoeding..ik.kwam 8 weken te vroeg, en er is mijn moeder niet eens gevraagd of ze wou kolven of zo. Borsten strak afgebonden en klaar. Achteraf vond mijn moeder het héél erg... Maar in.die tijd (1973) was kunstvoeding zowat de norm Vriend heeft wél borstvoeding gehad, bijna 1 jaar
Kunstvoeding omdat mijn moeder geen melk had. Ik ben verder gezond en een hechte band met mijn moeder Mijn man, zijn broer en zus hebben wel 1 jaar borstvoeding gehad en zijn alle drie trouwens ziek. Mijn man heeft diabetes (type 1), zijn broer en zus astma..