Bijvoeding later beter?

Discussie in 'Voeding' gestart door NafNaf, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Wij hebben de afgelopen twee dagen onze kleine man een paar hapjes bijvoeding (broccoli gegeven). We gaven dit 's ochtends en hebben overdag niet veel gemerkt, maar afgelopen nacht was één van de slechtste nachten ooit (en hij heeft kma dus dat wil wel wat zeggen). Denk dat dit toch van de groenten komt. Nou heeft hij sowieso een heel gevoelig buikje, dus ik ging kijken of ik hem beter iets anders kon geven. En nou lees ik toch vooral heel veel verhalen van kindjes bij wie dit met 7, 8 of 9 maanden nog steeds helemaal niet lekker liep...:$
    Dus even ter geruststelling: zijn er meer kindjes die eerst flink reageerden op bijvoeding maar waarbij dit zich ook wel weer oploste?

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ja hier! Met zes mnd gestart en toen kon hij een paar dagen niet poepen, toen het wel kon kwam het er zeer moeilijk uit.

Toen een tijdje gestopt, alleen borstvoeding totdat de ontlasting weer op gang was en toen weer gestart. Dat heeft zich denk ik een keer of 4 herhaald en vanaf een maand of 9/10 ging het prima.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hmmmm, maar ik vind 9 of 10 maanden zo laat! Mijn kinderen zijn motorisch nogal zwak, dus het is niet gelukt om bv te geven. Mijn ventje groeit enorm en drinkt nu al ruim 900cc. Ik ben dus bang dat hij straks reuze honger heeft, maar niet méér mag drinken, terwijl vast voedsel nog niet lukt...

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

misschien dat je kunt oefenen met bekertjes water? Zijn geen calorieën, dus eigenlijk heb je niks aan de tip, maar zl vond het wel heel leuk :p

Of nu een paar dagen wachten en dan een andere groente? Wie weet kan hij daar wel tegen? Zo niet, weer even wachten en dan weer iets anders proberen?

Ik las laatst trouwens dat beginnen met groente en brood helemaal niet zo logisch is en dat beginnen met vetten/vlees/vis misschien wel beter is,gezien de voedingsstoffen/vitaminen voor kinderen.

Misschien dat je het nog in die hoek kan zoeken? Was dat niet iets van weston price of zo?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe oud is hij nu?? Er zijn genoeg kindjes hoor die bijvoeding in het begin niet zo vinden. Maar het kan ook zijn dat hij puur op de brocolli reageert...daarom is het goed dat je 1 groente per keer geeft. Ik zou eens wortel proberen...dat is heel mild en daar kunnen de meeste kinderen wel tegen.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hmm wortel kan net heel erg verstoppen. Dat was hier de eerste maanden toch. Ik zou eerder voor courgette gaan, dat is eigenlijk gewoon water in vaste vorm he :)

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hmmmm, wortel had ik al in huis maar die eet ik dan zelf maar op ;)
    Ik vroeg me af of aardappel gemengd met een beetje melk een goed idee is? Beetje pepti erdoor bedoel ik. Dat vult t.z.t. tenminste ook een beetje.

En is fruit (zelfgemaakte appelmoes of perenmoes, wel verhit) milder of juist heftiger dan groente?

Ik zal wel wat ongeduldig overkomen maar van de gedachte dat ik me nog tot 10 maanden moet redden met die liter kv ga ik huilen ;)

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Van groenten wordt toch altijd gezegd dat het milder is. Zoals gezegd: courgette. Of pompoen. Of knolselder. Dat zijn echt heel milde groenten. Aardappel bevat dan weer veel zetmeel, dat kan ook issues opleveren.

Meloen is ook zoiets milds, als je per se fruit wilt.

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden er ook zon eentje. Aardappel en kolen zou ik dan ook nog even niet doen. Wat shakes zegt, courgette en pompoen en zo, boontjes vielen ook redelijk hier. Bij ons was fruit het ergst en dat hebben we echt heel lang niet vers en ongekookt kunnen geven. Met een maand of 9 begon het beter te gaan.
    Succes!

Deel Deze Pagina