Het niet met elkaar eens zijn vind ik geen ruzie. Als wij al een woordenwisseling hebben kan dat ook prima als de kinderen erbij zijn. Is gewoon een discussie, woordenwisseling, ruzie vind ik echt iets heel anders. Maar wat betreft woordenwisselingen, die hebben wij ook nooit eigenlijk, wel eens een discussie, maar dat is gewoon praten en je standpunt verdedigen, maar op een normale toon.
Ik heb ja ingevuld. Het hangt er denk ik ook wel een beetje vanaf wat je onder ruzie verstaat. Wij staan nooit als twee kemphanen tegen elkaar te schreeuwen, waarna we uren, of zelfs dagen nauwelijks normaal met elkaar om kunnen gaan. We zijn het echter niet altijd eens. Vaak kunnen we daar normaal over praten, maar soms kunnen die discussies wel wat verhit worden. Een enkele keer schiet er ook wel eens een van ons twee uit zijn slof (de genoemde pestbui). Meestal reageert de ander daar dan heel rustig onder, omdat het op zo'n moment toch niet helpt daar keihard tegenin te gaan. Dan komen we er later op terug. Ik denk dat het een slecht teken is als je het nooit oneens bent met elkaar. Ik denk dat minstens een van beiden dan bang is om zichzelf te zijn in de relatie.
Ik heb het even in de OP gezet. We hebben het dus gewoon over 'mot'. Niet dat je elkaars strot dicht wil knijpen, ofzo. Dat mag je ook wel meetellen hoor, maar het hoeft dus niet.
Natuurlijk hebben wij wel eens ruzie, degene die dat ontkent liegt in mijn ogen. Maar 95% van onze 'ruzies' zijn gewoon discussies.. dus ja, wanneer noem je het ruzie? Ik vind trouwens dat je nooit moet discussieren of ruzieën bij de kinderen. Bekende van me die kibbelen wel eens onder het eten, en dan zegt zij tegen de kleine (4 jaar): Papa is stom he, mama is veel liever. En serieus, het is al zo'n mama's kindje, dit maakt het er niet beter op! Maar goed, dat staat er eigenlijk los van
Ik vind ruzie een discussie of situatie waarbij je echt boos op elkaar bent. Vond dit op internet: toestand waarin mensen boos op elkaar zijn en vervelend tegen elkaar doen Ruzie - 9 definities - Encyclo
Haha, nou ik kan al heel vervelend doen als man zijn sokken laat slingeren voor de 1000ste keer. Niet zo gek ook, want die dingen stinken! Niet normaal...
Ik vind het juist goed om te discusieren waar de kinderen bij zijn. Zo leren ze hoe je mening kan verdedigen. Maar ruzie maken waar de kinderen bij zijn vind ik niet goed. Een discussie is geen ruzie. En wij betrekken de kinderen er ook niet in, vragen wel eens om hun mening als het relevant is.
Ik zie er geen kwaad in om te discussiëren waar mijn zoon bij is. Mama en papa zijn het nu eenmaal niet altijd met elkaar eens en dat is ook een normale gang van zaken. Dat je dan gaat zeggen van: Papa is stom, dat vind ik dan weer wel kwalijk. Vooral in een ietwat negatieve situatie. Dat komt over alsof je een kind een kant wil laten kiezen.
Ik vind dat je dat juist wel moet doen. Op die manier zien je kinderen dat je het niet altijd met elkaar eens bent en hoe je meningsverschillen op een goede manier oplost. Zonder ruzie, schreeuwen, slaan, de ander uitschelden, vernederen of op de persoon aanvallen, maar gewoon de zaak rustig bespreken en tot een overeenstemming / compromis komen. Het is juist goed voor kinderen als ze zien dat papa en mama het weer goed maken.
ruzie,, ja hoor,, moet zeggen dat we niet altijd op 1 lijn zitten en dat veroorzaakt irritaties,, echt ruzies zijn op 1 hand te noemen
Sorry ik druk het misschien een beetje stom uit, maar discussies op normale toonhoogte zijn geen probleem. Maar je ziet al snel stemverheffingen e.d en ik ken een stel dat zo is. Zij maken van elke simpel discussie een wedstrijd wie het hardste zijn mening ka roepen, en daardoor is hun kindje heel bang als je hard praat of enthousiast bent. Simpelweg door het gekijf van pap & mams.
ja hoor hier knettert het wel eens flink. denk dat het ook gezond is om af en toe even ruzie te hebben. wij hebben een beetje hetzelfde karakter dus zullen allebei niet snel toegeven en dat botst dus wel eens. helaas krijgt dl er wel eens wat van mee maar ik zal haar vader nooit tegenover haar in kwaad daglicht zetten en als ze zelf wat zegt over dat papa stom doet oid zeg ik altijd dat ze zulke dingen niet zeggen mag. we vertellen haar wel dat ook papa's en mama's wel eens boos op elkaar zijn en dat we het ook altijd weer goed maken met elkaar en ook al zijn we boos we houden nog wel heel veel van elkaar.
Wij hebben nooit ruzie. Wel woordenwisselingen die netjes en rustig uitgepraat worden. Ook onderlinge frustraties worden op die manier opgelost. Wij snappen beide echt het nut niet van echt ruzie maken. Zit ook gewoon niet in ons.
Heel eerlijk? Ik heb nog nooit ruzie gehad met mijn man. Wel eens een woordenwisseling, maar echt ruzie? Nee nooit. Maargoed dat ligt er denk ik vooral aan dat we over hele belangrijke dingen absoluut hetzelfde denken. Bijv. de opvoeding van kinderen etc. Over sommige dingen hebben we een hele andere mening maar dat vind ik absoluut non-issues om ruzie over te maken.
Ja hoor, ook hier hebben wij weleens ruzie. Hij is heel eigenwijs, tot ergernis aan toe, en ik ben weer enorm koppig. Dus..... dat kan leuke discussies opleveren!
Jij vind het daadwerkelijk goed dat een moeder tegen haar dochter zegt dat papa stom is en dat mama dus liever is? Bizar.
Nee eigenlijk niet. Ik kan me herinneren dat ik in mijn zwangerschap 1x onredelijk boos ben geweest op hem. Maar toen heb ik na 10 minuten huilend gezegd dat ik ook niet wist wat er was maar dat ik gewoon heel boos was en ik dat ook niet wilde maar niet anders kon haha dat waren denk ik hormonen... Verder echt niet. Tuurlijk zijn we het wel eens oneens maar dan komen we daar echt wel uit zonder ruzie Heb eigenlijk nooit ruzie met iemand. Ja met mijn ouders vroeger en nu soms met mijn dochter.. maar of dat echt ruzie is We kunnen wel heel klef samen boos zijn op de rest van de wereld of bv op iets wat niet werkt/ loopt... Toch al bijna 20 jaar heel gelukkig samen En als iemand dat niet geloofd ( zoals een paar reacties terug gezegd werd ) moet hij of zij dat lekker zelf weten ik zou niet weten waarom ik hierover zou liegen..
Nee nooit ruzie.. een goeie discussie ? Ja dat wel.. maar nooit schreeuwen tegen elkaar of schelden of wat dan ook.. met mijn man kan je ook geen ruzie maken dan moet je echt over zijn grens gaan, ik heb alleen die grens nooit gevonden haha. Als ik even uit mijn vel spring ( wat bijna nooit voor komt ) dan praat hij rustig met mij verder.. of hij is stil en laat mij uittieren. Maar ook dat is maar 1x gebeurt haha. Ik houd helemaal niet van ruzie en hij ook niet. We zijn meer dan gelukkig met elkaar.