Denk dat men hiervoor eerst moet vaststellen wat men onder ruzie verstaat. Ik versta daar onder, schreeuwen tegen elkaar met grove woorden, er echt uit op zijn om elkaar te kwetsen (woordelijk of lijfelijk) Die hebben wij (nog) niet gehad. Maar we zijn echt wel eens boos op elkaar, hebben woordenwisselingen en vinden elkaar echt niet altijd even lief en ja soms loopt er 1 van ons even weg (boven wasje doen, in eens even in de tuin gaan werken) om af te koelen. Maar 1 regel voert hier de boventoon , we gaan nooit boos slapen, dus eventuele ergernissen worden voor het slapen gaan opgelost
Sja, wat is ruzie? Soms zijn we kribbig, kort lontje, slecht in ons vel en dus een beetje chagrijnig. Dan wordt er wel eens (onterecht) gevit. maar echt ruzie? Nauwelijks. Keer per jaar is veel. Ik heb dus wel op JA stemd, omdat NEE ook weer niet waar is.
Ik heb 'ja' geantwoord, maar wij schreeuwen eigenlijk nooit tegen elkaar. We hebben 1 keer zo'n ontzettende ruzie gehad dat we er eigenlijk ontzettend van zijn geschrokken. Daarna hebben we het uitgepraat en inmiddels weten we wel hoe de ander op bepaalde dingen reageert. Moet ik er wel bij zeggen dat het heel lastig is om ruzie te krijgen met mijn vriend, haha. Hij is zo lief. Wel hebben we af en toe een discussie. Maar we zijn allebei volwassen en hoeven onze stem niet te verheffen. We laten elkaar uitpraten en respecteren elkaars mening, ookal zijn we het niet met elkaar eens.
Ruzie, tja kinderachtig ruzie maken met schreeuwen, schelden en elkaar letterlijk en figuurlijk pijn doen hebben we niet. Maar ooooo wat kunnen we soms kwaad!!! zijn op elkaar. Echt boos, woedend, kwaad tot negeren aan toe! Vaak komt dat uit onbegrip en onmacht.
Natuurlijk hebben wij af en toe ruzie. Lijkt mij een saaie bedoeling als we het altijd maar met elkaar eens zijn.
Wij hebben serieus echt NOOIT ruzie. Mijn man is heel rustig en een echte goedzak. Ook kan hij goed praten over zijn gevoelens (jaja het bestaat echt dames hahaha) dus als hij aangeeft dat hij ergens mee zit dan voel ik me direct al heel schuldig want vaak heeft hij ook gelijk. Zelf ben ik ook heel rustig en gevoelig. Als er iets gebeurt wat me raakt dan huil ik eerder ofzo, maar ik schreeuw nooit. Soms hebben we wel eens een andere mening maar ook daarin laten we elkaar in de waarde. Dus nee wij hebben echt NOOIT ruzie. Ik kan me niets bedenken. Zelfs niet op de backpackreis waarin we soms voor vervelende situaties kwamen te staan of toen ons kindje geboren werd. Zijn toch stressvolle situaties soms, maar het fijne is als i er even doorheen zit pakt hij ons kindje even over en blijft zo rustig en op momenten dat hij er even geen energie voor heeft heb ik het weer. Ik probeer dat ook altijd uit te spreken naar hem dat ik het zo fijn vind wat hij allemaal in huis doet en voor ons gezin doet zonder ooit te mopperen. Ik heb ook anders meegemaakt in een vorige lange relatie dus ik ben elke dag dankbaar dat ik hem heb ontmoet en dat we zo gelukkig zijn samen en elkaar zo goed aanvullen. Dus een relatie zonder ruzie hoeft echt niet saai te zijn hoor!! Ik verbaas me echt soms op het terras of in de winkel hoe andere stellen tegen elkaar doen
Ruzie als in schreeuwen, schelden en tekeer gaan tegen elkaar niet. Dat vind ik ook echt onnodig. En elkaar uitschelden is hier al helemaal uit den boze. Wel: (af en toe fikse) discussies of meningsverschillen. Meestal loopt 1 van ons ook even weg om even af te koelen en proberen we het altijd uit te praten.
Het komt bijna nooit voor, maar we hebben weleens ruzie. In de afgelopen 14 jaar misschien 10x ofzo.... en dan nog niet eens met schreeuwen enzo.
Niet echt ruzie, maar meer van gelijk hebben zeg maar, discussie. Maar echt ruzie niet. Lijkt me sterkt dat sommige nooit "ruzie" hebben. (Woorden dan☺
Nee ik heb echt nog nooit ruzie met em gehad. Zodra 1 van ons zich begint te irriteren zegt die dat die even een ommetje gaat maken. (Werkt voor vl erg goed) En daarna word er gewoon normaal gesproken met elkaar.
Wij hebben nooit echt ruzie. Soms wel eens een klein meningsverschil, maar daarbij vallen nooit harde woorden, hooguit loop ik dan een beetje te mokken. Mijn man is zo onverstoorbaar, daar kun je haast geen ruzie mee krijgen, haha. We gooien ook nooit boze woorden naar elkaars hoofd. Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren wanneer we het voor het laatst ergens echt niet over eens waren.
Hier opknoopt echt ruzie. We zijn het wel eens oneens. En soms levert dat een discussie op. Maar bij ruzie denk ik ook echt aan boos zijn op elkaar. En dat hebben we eigenlijk nooit. Ik heb wel eens een pesthumeur. Maar dan ben ik niet zozeer boos op hem, maar charijnig en dat reageer ik wel eens op hem af. Maar mijn man kent me en is dan verschrikkelijk (irritant) verstandig. Dus zelfs dan wordt het geen ruzie.
Wij hebben giga ruzies gehad vroeger. Ik zat niet goed in mijn vel en dat heb ik helaas wel eens afgereageerd. Dan begon het met een woordenwisseling en eindigde het in deuren slaan. Laatste paar jaren niet meer gehad. Ja een woordenwisseling maar dat noem ik geen ruzie. Wij blijven er totaal niet in hangen en het is zo weer klaar. Voordeel van de " echte ruzie" was de goedmaak seks
ja wij hebben wel eens ruzie ja, heel normaal.. Soms gaat het wel eens hard tegen hard maar daarna gaat 1 van de 2 weg koelen we af en praten daarna rustig met elkaar..
Hier ook weleens ruzie. Niet zo vaak erge ruzie maar wel regelmatig een meningsverschil. Zeker nu we met gebroken nachten zitten en net ouders zijn, zijn we weleens moe en dat betekend mopperen
Niet echt ruzie. Wel eens meningsverschillen, een discussie of boos op elkaar. Maar schreeuwen en schelden doen we niet
Ja we hebben ruzie. Woordenwisseling 1x per week. Knallende ruzie dat we paar dagen elkaar ontwijken misschien 2x per jaar. 1x heftige ruzie waar wel paar dingen kapot waren gemaakt. (believe me dat wil je niet meemaken)
Hahaha 40% nooit ruzie. Geloof er geen snars van Er zit toch echt iets niet goed in je relatie als je altijd alles maar van elkaar kan hebben er nooit eens een woorden wisseling valt. Mijn man en ik zijn beide echte schorpioenen en geloof mij, dat botst. En ik ben een echte plat Rotterdamse dus er vallen ook wel eens scheldwoorden tijdens een ruzie. Tja thats life, zo ben ik nu eenmaal. Grote ruzies vechten we niet uit in bijzijn van de kids maar de gewone normale meningsverschillen waarbij de toon wel eens wat harder kan zijn dat komt wel eens voor als de kinderen er zijn. Maar goed, we praten alles altijd netjes uit en het gaat al 11 jaar super goed