Heb jij wel eens ruzie met je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij wel eens ruzie met je partner?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Dan heb ik het verkeerd gelezen ..

Wat ik gewoon niet snap is dat mensen hier schrijven dat ze niet geloven dat andere stellen nooit ruzie hebben. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je daarover zou liegen hier ? Waarom ? Hoe komt het dat het zo lastig voor te stellen is dat er stellen zijn die nooit ruzie hebben ?
    Maar ik houd ook op anders krijgen we hier nog ruzie haha... :D

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Denk dat sommige het misschien uit schaamte niet durven toe te geven. Dat hoor je ook wel eens.

Ik het mij gewoon niet voorstellen dat het altijd koek en ei is, dat je altijd als jouw partner A zegt jij het er ten alle tijden ook mee eens bent en er nooit een discussie uit voort komt. Snap je? Ik geloof het gewoon niet. :)

3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wel een discussie of wat onenigheid. Maar ruzie? Waarbij je echt even flink boos bent, misschien je stem verheft etc? Dat niet. Maar dat heb ik ook nooit met vriendinnen. Alleen met mijn broer en zus als kind, of met mijn moeder als puber. En zelfs toen al zelden. Ik denk dat het ook in je karakter kan zitten. De een is temperamentvoller dan de ander. Ik ben een zachtgekookt ei en mijn vriend is van het 'laat maar gaan'.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Echt ruzie hebben we eigenlijk nooit, sinds de kinderen geboren zijn hebben we daar geen tijd meer voor :D

Een discussie of meningsverschil hebben we regelmatig, maar echt boos of zwaar geirriteerd zijn we allebei in het algemeen eigenlijk niet zo snel.

Lijkt me behoorlijk saai als je het altijd maar met elkaar eens bent, soms komen we dmv een discussie tot compleet andere inzichten.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.344
    113
    Vrouw
    Eens per jaar (ofzo) is er wel eens ruzie, verder echt wel een onenigheidje af en toe, maar niet noemenswaardig hier.
    De laatste ruzie was wel heftig en ging over zijn moeder, waar ik het contact mee verbroken heb. Blijft zijn moeder he?! (Die echt niet goed bij haar hoofd is... ;))

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.205
    510
    113
    Bij ons is het zo dat ik weleen chaggie ben, maar dat geef ik aan en hij is echt een rots in de branding en heeft een flink gevoel voor humor. Ik vind het echt niet saai hoor, dat wij nooit ruzie maken.. zou ook niet weten waar we ruzie over moeten hebben eigenlijk. De spannende momenten beleven we op een andere manier zullen we maar zeggen ;)

7. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad! Wat een rare antwoorden lees ik hier; een ruzie op zijn tijd heerlijk? Jeetje wat een vervelend relatie lijkt mij dat. Ik ben juist enorm blij dat we nooit ruzie hebben, we hebben dezelfde normen en waarden en dus weinig ruzie over belangrijke dingen. Ik vind een relatie zonder ruzie juist heerlijk, de passie is echt niet minder ofzo hahahaha.

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Noooooooooooittt!!! Hahahaha
    Nee wel eens een ruzietje. In 8 jaar tijd 2x een echte ruzie. De rest is een discussie.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Niet echt heel veel maar we kibbelen wel regelmatig (over het huishouden haha) en ik moet zeggen dat we bijna nooit ruzie hadden tot afgelopen jaar (huilbaby) en nu wel iets vaker ruzie hebben gehad. Gelukkig gaat het nu weer beter.

Met vriendinnen heb ik praktisch nooit ruzie. Maar daar woon ik ook niet mee samen. Ruzie gaat bij ons vaak over huishouden of zo haha

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij zijn 13 jaar samen maar hebben nooit ruzie. Hooguit een keer een meningsverschil. Ik vind ruzie ook zinloos. Je kan er maar beter vooraan zijn en/of communiceren met elkaar.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Hier ook... Komt misschien ook wel omdat we beide niet echt snel uit ons vel springen. Wel eens felle discussies maar da's natuurlijk wel anders. Mijn ouders hadden vroeger zowat altijd ruzie en ik wil dat absoluut niet in mijn eigen huwelijk.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.026
    6.769
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn ook 13 jaar samen dit jaar en ook nooit ruzie. Mijn man is heel rustig en heeft heel veel humor. Als ik chagrijnig ben of ergens mee zit dan luistert hij alleen maar of hij probeert me op te vrolijken. We discussieren wel vaak over dingen, maar we gaan daarbij nooit over tot schelden ofzo, het blijft altijd gezellig.
    Ik kan me eigenlijk dan weer niet goed voorstellen hoe het zou zijn om een relatie te hebben met iemand met wie je regelmatig ruzie hebt ;)

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Nee wij hebben nooit ruzie. Ik irriteer me wel eens aan dingen maar vaak zijn die niet de moeite en de energie waard om er echt ruzie over te gaan maken. Laat de dingen altijd even bezinken en als ik er na een uur oid nog steeds mee zit dan praat ik erover (als ik rustig ben). We kunnen allebei onze fouten toegeven en als we het ergens niet over eens zijn en we komen er niet uit dan doen we gewoon agree to disagree. Echt ruzie hebben we nog nooit gehad.

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nou hier ook. Moet er niet aan denken zeg.

Tuurlijk zijn wij het niet altijd met elkaar eens. Die meningsverschillen worden keurig netjes besproken en komt geen stemverheffing oid aan te pas. Waarom zouden we ook? We voelen ons beide daar niet prettig bij. Ik snap werkelijk waar niet dat iemand dat perse nodig zou hebben. Lijkt mij heel ellendig.

15. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zou de eerste zijn die toegeeft dat we vaker 'ruzie' hebben. Oftewel een meningsverschil. Denk dat we tot nu toe 1x echt ruzie hebben gehad.
    De laatste tijd ben ik wat sneller geïrriteerd en is m'n lontje een stukje korter. Gelukkig laat hij me met rust als het zover is.

16. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Dit. Mijn man en ik kunnen ook wel eens flink knallen. Maar wij zijn ook wel allebei een beetje heethoofden :D. Wel maken we het altijd weer goed.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Yes hier net zo.

Toen de tweeling net geboren was hebben we het zwaar gehad de eerste drie maanden. Met twee baby's waaronder 1 huilbaby was het niet genieten maar een hel. En als je dan blij mag zijn met 2 uur slaap per nacht kun je niet meer normaal functioneren en veranderd elk mugje in een mammoet. Dat reageer je af op de persoon die t dichtst bij je staat. Was af n toe enorm heftig dat ik echt bijna scheiding wilde aanvragen ;) maar ach was ook allemaal onder invloed van die stomme hormonen. En amper slaap...

18. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ja hoor, wij hebben zo af en toe wel eens ruzie. Soms iets heftiger maar het komt altijd dezelfde dag gelukkig weer goed :)

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ja hoor, wij kunnen allebei erg eigenwijs zijn en botsen dus best af en toe. Dan maken we heftig ruzie, maar we maken het ook eigenlijk altijd binnen 1 of 2 uur weer goed, en praten het onderwerp altijd goed en rustig weer uit. We hebben wel wat onuitgesproken 'spelregels' bij het ruziën: we schelden niet, doen niet aan karaktermoord (jij bent een leugenaar, niet te vertrouwen, dat soort dingen) en gaan nooit over tot 'dreigementen' over uit elkaar gaan. Wij maken soms ruzie en kunnen daar heel fel in zijn, maar altijd met respect voor elkaar en een onderliggend wederzijds vertrouwen dat niets ooit tussen ons zal komen, ook de betreffende ruzie niet. Ik zou er best zonder kunnen hoor, maar dan had ik een wat meer easygoing man moeten zoeken :D. Die van mij is dat niet, hij heeft best een gebruiksaanwijzing af en toe. Maar hij is ook de liefste, grappigste, slimste en interessantste man die ik ooit heb gekend. Daar heb ik wel af en toe wat vuurwerk voor over ;)

20. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb denk ik vaker ruzie met mijn man dan andersom 😂😁
    Duurt nooit lang, maar hij is soms een lomperd en soms kan ik best behoorlijk ontploffen. Hij blijft zo rustig, grrrrr
    Het moment dat we ruzie krijgen en hij ook echt kwaad wordt, ben ik denk ik zo verbaasd dat de ruzie zo voorbij is!

Deel Deze Pagina