Heb jij weleens wat gestolen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je weleens wat gestolen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ja vroeger *schaam*schaam*
    Maar ik was ook best wel een probleem kindje me ouders hadden het zwaar met mij....:$

maar goed ik was jaar of 14 geloof ik met me beste vriendin blowtje gerookt en H&M in en dingentjes stelen maar omdat we zo stoned waren moesten we lachen van de spanning, en volgens mij riepen we iets te hard dat we dit niet moesten doen ofzo! want we waren gelijk in ons kraag gepakt haha echt erg! nja om verhaal kort te maken politie kwam ons halen uit de winkel begeleid, auto in en dan rij je langzaam door de stad waar iedereen je kon zien.:)
    Heb even goed 8 uur in zo'n celletje gezeten omdat me vader me niet wou ophalen, gelijk had ie! haha
    erg veel geleerd van me fouten.
    had trouwens een werk/taakstraf gekregen.

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja ik wel, maar nu niet meer. Best wel erge dingen ook eigenlijk. Maar dan heb ik het over jaren geleden.

Ik ken persoonlijk iemand die nog regelmatig 'steelt' voor de kick. Die verwisselt ook prijsjes in de winkel. Bijvoorbeeld kaartjes aan kleding bij de h&m, dan wisselt ze 8,95 en 29,95 om. Zo komt ze goedkoop aan spullen.. Of iets aantrekken/opzetten (brillen etc.) en zo de winkel uit te lopen.

Als kind werd het me ook aangemoedigd door mijn moeder :D Dan moest ik met een haarband op mijn hoofd de winkel uitlopen. Ik vind dat ik dan nog aardig terecht ben gekomen als ik daar over nadenk :)

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ja vroeger toen ik 12 was.

Met vriendinnen pikte we altijd make-up bij V&D en Hema tot ik een keer ben opgepakt en mee moest naar het politiebureau.
    Ben ik zo van geschrokken dat ik het nooit meer heb gedaan.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    echt:$

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat meen je niet. Door je moeder aangemoedigd om te stelen. Pff meis heb het met je te doen..

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja zeepjes!!! Ik spaarde zeepjes en ik had heel mijn bureau op mijn kamer vol staan. M'n ma begreep maar niet hoe ik eraan kwam. Verder weleens haarstiekjes en een wimpertangetje... Nooit iets groots ofzo.

7. Ja, en best veel ook.. :) ben er echt niet trots op! Was nogal rebels om het zo maar te zeggen, ik jatte van alles uit de winkels mee. Sieraden, make-up, prullaria het ging zo makkelijk. Ben nooit gepakt.
    Ik betaalde ook nooit voor een treinkaartje. Vroeger werd er maar zelden gecontroleerd. Ook nooit gepakt.

Ben er echt niet trots op, maar was ook zo'n moeilijke puber die tijd. Ik zou het nu nooit meer doen. Heb een keer een knuffeltje bij de Ikea gekocht en die wilde mijn zoon niet meer loslaten, toen dus vergeten af te rekenen.. ben toen nog teruggegaan ervoor :)
    Nu nooit meer dus!!

8. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Nee, nog nooit iets gestolen. Als ik al iets heb 'meegenomen zonder te betalen' dan zou dat moeten zijn omdat het niet is aangeslagen. Maar ik heb nog nooit bewust iets gejat, hooguit een snoepje bij de Kruidvat *wat ik overigens nog steeds niet altijd kan laten, hihi!*

Ik zou het niet eens durven, want het zweet breekt me al aan alle kanten uit als het alarm in een winkel afgaat vanwege een of andere alarmsticker op een kledingstuk ofzo, haha. Of als er iemand voor mij is waarbij het alarm afgaat, dan krijg ik het loei heet, want dan ben ik altijd bang dat ze mij ervan verdenken ofzo:p

Ik heb wel eens gehad dat bij mij het alarm afging, omdat ik een sleutel van het werk zat, waar een magneetje aanzat, dus alle ogen waren op mij gericht, en ik scheet 7 kleuren, haha! Gelukkig geloofden ze me wel toen ik zei dat het een magneetje was!

9. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Dat had ik waarschijnlijk gedaan, ik zou me dan wel zo schuldig voelen denk ik, haha!;)

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, vroeger, toen ik nog jong was, heb ik wel eens een pakje sigaretten gestolen. Werd ook direct opgepakt, moest mee naar het bureau en daar kwam mijn moeder ook nog langs (de horror :):)) en daarna moest ik van mijn moeder naar de winkel om mijn excuses aan te bieden aan de winkelmanager ... ik scheet peentjes maar heb geleerd van die aktie ... daarna nooit meer gedaan

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    heel veel als puber. Vriendinnen deden het ook, dus ja... ik deed mee.
    Gelukkig nooit gepakt, maar zou het nu niet meer durven!
    Het waren wel kleine dingetjes, zoals make-up, drank, schoolspulletjes en sieraden.

De laatste keer was in de zomer, maar was niet de bedoeling :)
    Ik had wat pakken drinken (melk, yoghi enz) onderin de kinderwagen gezet en toen ik thuiskwam zag ik ze dus.. oeps. vergeten!

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    toen ik een jaar of 5 was heb ik bijna een oogschaduw van een vriendinnetje gestolen, ik had het al maar heb het weer terug gelegd. Verder is het nooit meer in me opgekomen.

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee.... ik zou niet willen, noch durven.......

ik durf dingen ook niet in het netje van de kinderwagen te doen, bang dat ik het vergeet te zeggen.... dus in mn hand....

Ben trouwens wel ooit achtervolgd in winkel door beveiligingsbeamtbte... die zag me denk ik als potentiele winkeldief denk ik.....;)
    Heb sindsdien zelfs de *tik* dat ik bang ben dat ze denken dat ik iets jat/ga jatten... en ga sindsdien dus ook bizar ver van de winkelrekken staan.... ;)

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb vroeger ook wel wat gestolen als puber. Voor 1 euro afrekenen bij Jamin en voor 2 euro snoep in je zakken. Ik heb zelfs een keer toen er niemand was in de winkel mijn zakken half vol gestopt en ben daarna de cassiere gaan zoeken om 1 euro af te rekenen, toen zei ze nog dat ze het zo tof van me vond dat ik haar zelf was komen halen. Toen schaamde ik me niet (was blij met gratis snoep) maar nu achteraf denk ik echt: come on men, kan toch niet.

En wat later stolen we altijd pakjes sigaretten bij de supermarkt. Ging best lang goed dus werden we nonchalant. Ik ben een keer gepakt en moest mee naar het bureau (voor de ogen van al mijn vriendinnen in de politieauto), mijn moeder kwam me huilend ophalen en ik moest bij de rector komen en naar bureau Halt. Heb een middag in de supermarkt moeten werken (verschrikkelijk was dat). Noooooooit meer 1 klein ding gestolen, NOOIT. Zal het ook nooit meer doen. Bureau Halt is wat betreft een toporganisatie. Geen strafblad maar een herkansing, waar gelukkig heel veel jongeren ook genoeg aan hebben.

Dit bovenstaande is triouwens het meest beschamende moment uit mijn leven. Mijn man weet het wel, maar verder niemand die me nu kent en destijds niet.

15. Juul84

Juul84 Niet meer actief

O gelukkig, dan snappen we elkaar :)

16. Jel

Jel Niet meer actief

Tis wat... Meer mensen hebben wel gestolen als niet.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als kind wel een keer maar dat moet meer dan 30 jaar terug geweest zijn.. ik haal het niet in mijn hoofd zeg.

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja ik ben ook verbaasd, ik steel nooit en ga er ook helemaal niet vanuit. Totdat ik het pas een vrouw zag doen, ik heb gewoon met open mond staan kijken.:$ Ze was super oud en zag er heel netjes uit, dat kon echt niet in mijn ogen. Mijn broer zei al je kom van een andere planeet.:D

19. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als drie jarig meisje stopte ik een pakje kaugom in mijn jaszak. (ik denk dat ik niet eens wist dat het stelen was);) Mijn moeder kwam daar korte tijd later achter.......man wat was ze kwaad:$ ben er 30 jaar later nog van onder de indruk;) nee ik heb er een trauma aan over gehouden denk ik, nooit weer wat gestolen, durf het niet eens.

Ik heb de poll niet ingevuld, want je doelt niet op een kind steelt snoepje, maar ik was er wel van onder indruk toen.

20. Toen ik nog klein was, jaar of 6/7 een milkyway voor mij en een snickers voor mijn broertje in het ziekenhuis. We mochten geen snoepjes van onze ouders, dus dacht pak het zelf wel. En per ongeluk een potje Olvarit bij de KV. Had deze in het zonnekap van de kinderwagen gelegd en was deze dus vergeten af te rekenen. Daar kwam ik pas achter toen ik thuis en durfde echt niet meer terug te gaan. Voelde me niet fijn toen ik dat potje fruit aan mijn zoontje gaf.

Deel Deze Pagina