Ik ben straks gestoken door iets, denk een horzel. Echt een gigabult en een gaatje in het midden. Jeukte heel erg en echt een bult van 2cm doorsnede. Stond ik net de kleine uit de buggy te halen, heeft onze hond eraan gelikt. Vrijwel direct was de jeuk weg en paar minuten later nog maar een bultje ter grote van een muggenbult. Heeft een hond geneeskrachtig speeksel? Of is het toeval? Ga volgende keer weer proberen, al hoop ik niet nog een keer gestoken te worden. Heeft iemand dit al ooit meegemaakt?
Ja Wolven hebben het ook Ooit eens gezien dat iemand (trainer) gehecht was in het zieken huis. Toen hij in het verblijf kwam werden de hechtingen er uit gebeten door de wolven en werd de wond (was flink diep) schoon gelikt. Binnen een week (dacht ik) zat het dicht waar het anders veel langer geduurd zou hebben
Klopt honden speeksel heeft bepaalde geneeskrachtige enzymen. Honden gaan ook hun wonden likken om het schoon te maken en het te laten genezen.
In het speeksel van honden zit idd iets, maar wat.. Hier ook een keer een flinke wond, mijn oude hond die likte tot de korstjes zacht werden en knabbelde de korsten eraf en likte elke dag de wond schoon.. Klinkt vies voor sommigen, binnen 1 week zag je er niks meer van Ik ben een voorstander iig
Stuur maar deze kant op. Mijn onderbenen zitten helemaal onder de muggenbeten. Ben gisteren naar een blotevoetenpad geweest. Toen ik net mijn bed uitstapte leek het wel of ik twee zwaar gekneusde enkels had en ik word knettergek van de jeuk.
Heb er wel eens van gehoord, lijkt dus te werken! Ik laat het wel, onze hond is een viespeuk, die duikt op oa de kattenbak alsof ie in een Italiaanse ijssalon is.
Nope, onzin: Is een lik van de hond alleen maar smerig of ook ongezond? - Wetenschap & Gezondheid - VK Mijn hond likt zijn eigen aars en likt aan plasjes van loopse teven; geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem aan een open wond van mij te laten likken!
Ik dacht dat een hond jodium ( dus ontsmettend) in het speeksel had ja... Iig fijn dat de bult een stuk minder is ts!
Haha dat aan wonden laten likken gaat mij ook een brug te ver hoor! Nu deed ze het terwijl ik niet oplette. Ze mag mijn zoontje ook niet likken omdat ik dat vies vind. Maar ook dat gebeurd toch wel eens, en dan ga ik niet meteen in paniek lopen poetsen. Ach en als het helpt tegen de jeuk en zwelling van insectenbeten, prima!