Heb jij...

Discussie in 'De lounge' gestart door Rnate, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ...Ooit wel eens een melding gemaakt bij AMK,soc.dienst, meld misdaad anoniem o.i.d??

Hoe voelde je je na die tijd en watvoor inpact had het??

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    nog nooit gedaan.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    meld misdaad anoniem.. maar is nog niet zo lang geleden en volgens mij is er nog geen actie ondernomen door instanties.

4. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    voelde je je na die tijd opgelucht, schuldig oid ??

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Opgelucht eigenlijk niet, schuldig.. tja misschien iets. Ik wil er niet teveel over uitwijden en normaal ben ik ook niet zo 'melderig' maar in dit geval is het iets wat heel dichtbij is en wat ons in gevaar zou kunnen brengen.

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja bij het amk. Was heel moeilijk. Ondanks dat ik er achter stond en zelfs het gevoel had geen andere keuze te hebben vond ik het vreselijk om te doen. Ik heb er ook heel wat traantjes om gelaten. Ik voelde me na de tijd ook niet goed of opgelucht. Maar ik wist dat het nodig was.

7. MHMW

MHMW Niet meer actief

Nee nog nooit.

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Nee geen melding gedaan maar heb wel 4 jaar voor Meld Misdaad Anoniem meldingen aangenomen een doorgespeeld naar de instantie waar het thuishoorde.

9. Pink Candy

10 okt 2011
    54
    0
    0
    Candy wrapper
    Ik had informatie over iemand waar ze naar opzoek waren, maar de politie heeft nooit terug gebelt.
    AHUM...

10. Nee nog nooit..

11. Within

Within Niet meer actief

1 keer de keuringsdienst van waarde en 1 keer een melding gedaan van burenoverlast bij de woningbouw. Die laatste voelde ik me wel schuldig over.

12. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    oke.. is dus wel normaal je schuldig te voelen..;)

13. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

keuringdienst van waarde? Of bedoel je waren?
    of zit ik verkeerd?:D
    anyway, kun je dat doen dan en hoe gaat dat in zijn werk?

1 keer melding gedaan voor buurtoverlast, maar politie was erg laks.
    Dus heeft niets geholpen.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Snap best dat je je achteraf schuldig voelt, maar je zult het vast met de beste bedoelingen gedaan hebben.
    Nu hoorde ik van de week van een client iets waarvan ik denk....dat mogen ze ook wel melden, maar ja, zij durft dat niet en ik heb t nooit zelf gezien ( woon daar niet)

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik heb een keer een melding gedaan bij onze wijkagent omdat ik me zorgen maakte over onze buurjongentjes.
    Ze gaan niet zomaar ergens op af, ik heb heel wat vragen moeten beantwoorden en aan de hand daarvan werd getaxeerd of het een serieuse melding was of gewoon iemand die iemand een hak wilde zetten.

Mijn buurjongentjes heb ik daarna bijna een jaar niet meer (in het weekend) bij hun vader gezien. Als ze er waren altijd overdag en onder begeleiding van hun oma en opa.

Nu (bijna 2 jaar later) heeft papa het weer op een rit, hij heeft werk, we zien hem nooit meer dronken, hooguit aangeschoten in het weekend als hij de jongens niet heeft.

Op het moment van de melding voelde ik me heel schuldig tegenover de buurman (melding was anoniem dus ik weet niet of hij weet dat ik het was)
    Maar het schuldgevoel tegenover mijn buurjongentjes was groter geweest als ik het niet had gedaan.

Nu 2 jaar later kan ik zeggen dat ik opgelucht ben, schijnbaar heeft het telefoontje hem toch goed wakker geschud.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb als kraamverzorgende gewerkt en heb een keer een zorgwekkende situatie gemeld bij het consultatiebureau.

17. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Heb plaatselijke politie gebeld nav Opsporing verzocht uitzending.
    Vond het zelf nuttige info. Ik zou teruggebeld worden, maar dat is nooit gebeurd. Ben er niet meer achteraan gegaan, ik heb zoiets van: ze hebben de info die ik gegeven heb.
    Jammer dat je niet teruggebeld wordt. Je 'wacht' er toch een beetje op.
    Denk dat ik niet snel zou bellen als zich weer zo'n situatie voor doet. Maar ligt misschien aan de ernst van zaak.

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja, door mijn werk heb ik het wel eens gedaan.
    Maar het blijft moeilijk.. Je vraagt je altijd af. wat als ik fout zit.
    Dus zoiets doe je niet zomaar..
    Schuldgevoel is wel natuurlijk, maar niet nodig.

19. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    O ja, ik heb 1 x s'nachts 112 gebeld en de politie naar de bovenburen in de flat gestuurd. Het was altijd al duidelijk te horen dat hij haar regelmatig alle hoeken van de kamer liet zien (en dan niet op een prettige manier dus). Die nacht dacht ik echt dat ze vermoord werd. Zo veel lawaai, zij gillen, opeens werd het helemaal stil en daarna begonnen de kindjes alles bij elkaar te schreeuwen. Aangezien hij 2 bij 2 was en ik alleen thuis durfde ik zelf niets te doen en heb ik dus 112 gebeld.

20. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    heb weleens op het punt gestaan maar toen hadden de overburen al gebeld. Jaren geleden woonden er 2 huizen verder een stel. aardige man maar zei spoorde niet helemaal.
    weet niet precies wat ze had, maar ze kon soms enorm krijsen en sloeg haar man.
    Overbuuf kon dat zien want ze hadden de gordijnen nooit dicht.
    servies vloog door het huis. Ze hadden een klein meisje en een baby.
    Voor zover we weten deed ze de kids niks aan maar die zaten er wel tussen en dat was al erg genoeg.
    Politie is weleens gebeld, kwamen ook langs en er kwamen wel meer mensen aan de deur, overbuuf heeft toen gebeld met amk dacht ik.
    Uiteindelijk zijn ze verhuisd.

Deel Deze Pagina