Hoi damens, Hier een bericht van een toch wel onzekere moeder .. In januari ben ik bevallen van een zoontje.. Deze week wordt hij 8 maanden. Na het verwijderen van het spiraaltje ( hij lag niet goed ) dacht ik even zwanger te zijn. Inmiddels ongesteld en ben bij de huisarts geweest voor de pil. Ben nog niet begonnen met slikken. Samen met mn man hebben we soort van besloten dat we een tweede willen. Om me heen vind iedereen dit al te vroeg !! Ik wordt er heel onzeker van.. we willen het graag en ik wil ze graag samen zien opgroeien. Mijn theorie erachter is .. het duurt wel even na een spiraaltje voor cyclus etc goed gaat lopen en voor ik zwanger wordt. Tegen de tijd dat me zoontje 1 is wellicht zwanger en voor ik bevallen ben is hij toch al bijna 2 jaar.. vin ddat een mooi verschil. Iedereen reageert dus dubbel. Hoe oud waren jullie kids toen jullie aan een tweede begonnen ?? Wat waren de moeilijke punten hieraan en wat was er mooi aan..
wij zitten nu in ronde 1 voor een brusje maar als jullie dit willen dan moetje dat lekker doen toch!? Hier ook opmerking , nou jullie gaan nu toch al niet voor een 2e? geniet eerst maar eens van de eerste..alsof dit niet gebeurd. Mensen hebben altijd wel wat aan te merken.
Lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Als er geen reden is om er niet voor te gaan en jij voelt je goed etc... Waar bemoeien mensen zich mee. Kijk ik kan me best voorstellen dat een ander het snel vindt. Soms denk ik ook wel eens waarom pas voor een tweede gaan als de eerste 5 is? Maar ik zeg dit nooit of het moet toevallig ter sprake komen, maar iedereen heeft zo zijn redenen. Wij gingen alweer voor een 2e toen dochter 6 maanden was. Maar toen had ik ook nog geen goede cyclus. Uiteindelijk ben ik nu pas zwanger en dochter is alweer 20 maanden. Dus je weet nooit hoe het loopt.
Ons zoontje is net 1 jaar (1 jaar en 2 weken) en wij zitten in ronde 1 voor een brusje. Net wat je zelf al aangeeft, je bent eerst weer 9 maanden verder en dan is onze zoon bijna 2 mocht het snel lukken. Je moet je niets aantrekken van wat andere mensen vinden. Ga lekker op jullie eigen gevoel af jullie zullen dit tenslotte samen gaan doen dus waarom meningen vragen van derden?
Dat andere mensen zich daar mee bemoeien.... Dit is iets van jullie samen en als jullie er samen achter staan en het aankunnen dan is het toch helemaal goed? Bij ons zit er 2 jaar tussen... Dat is echt heel leuk vinden wij hoewel het nu best wel heftig is, want ze hebben een behoorlijk eigen wil allebei.
Ik zou er niet van uitgaan dat het sowieso even duurt.. Hier was gigantisch snel raak Maar laat mensen lekker kletsen! Het is heerlijk zo kort op elkaar! Ik heb er precies twee jaar tussen en dat is ook leuk
juist die opmerking! geniet maar eerst van de eerste.. heel irritant! mooi zo een balk onder je naam met je cyclus etcd hoe stel ik dat in?
Zo ! ja idd je weet niet hoe het loopt dat heb ik dus ook.. ik zat dan zo te denken.. als het meteen raak is prima.. maar het kan ook een jaar duren etc.. We hebben ons voorgenomen om niet speciaal te gaan klussen als we het vruchtbaarst zijn etc... als het raak is is het raak.. maar we gaan ervoor. Dit doet me zo goed om te lezen!!
Meteen raak is mooi meegenomen.. zo niet ook prima.. dat probeer ik mezelf te zeggen! pff doet me echt goed jullie reacties..
We hebben het financieel niet zo heeeel breed maar we komen prima rond.. dat gebruiken mensen vaak als reden. Maar goed ik doe me eigen financieen en we kunnen het prima aan! zucht al die bemoeienissen!
Niks van aan trekken. Wij gingen ook weer voor een brusje toen onze kleine 11 maand was (jan.2013 wordt ie 2) en nu 1 MA verder nog niet zwanger. Dus ik zou nooooit meer iets uitstellen.
nooatje.. het bewijs dat het dus weleens heel lang kan duren.. nou ik hoop het niet ! maar ik voel me nu veel zekerder door al jullie reacties damens! bedankt!
Die waar jullie jezelf goed bij voelen. Het gaat verder niemand iets aan. Het is jullie gezin! Hier is ons meisje nu 14 maanden en met 13 maanden is bij mij het spiraaltje eruit gegaan. Nu inderdaad afwachten hoe lang het duurt voor we zwanger zijn. Veel plezier en succes met het zwanger worden!
naja....jouw keuze....toch?! Trouwens, zit in een januari mama groepje...(mijn boyke was ook voor januari bedoeld) En daar zijn er al 3 zwanger...worden in januari verwacht en februari en maart...dus tsjah...wat is vroeg???
Nou ja, bij ons toevallig. Het had ook maar wel zo raak kunnen zijn natuurlijk... Dus wie weet Ik zei eens op mijn werk dat ik me niet zo fit voelde onze dochter was toen net 1 jaar. Een collega die zei toen gelijk ooh pff je bent toch niet zwanger hé? Toen waren we dus al een half jaar bezig... Oké dat wist zij niet, maar waarom zo'n opmerking? En wat dan nog als ik toen al wel zwanger was geweest. Ik zei toen nou misschien wel. Je weet maar nooit. Je had haar gezicht moeten zien
Idd dit is iets van jullie samen, als je het zelf weer ziet zitten je, hebt de ruimte ervoor ed waarom niet? Hier ook vaak opmerkingen, ook toen we net getrouwd waren zeiden mensen steeds. En, ben je al zwanger? Ik werd daar helemaal gek van, daar horen ze zich niet mee te bemoeien! Dat hoor je vanzelf wel!! Kijk als je het daar met je zus, moeder of beste vriendin over heb oke.. Zeker toen ik net een mk had gehad kon ik daar helemaal niet tegen. Het is jouw leven, jouw beslissing, niemand anders kan zoiets voor jouw beslissen.
Hier Toen nr. 1, 6 maanden was de 'deuren' open gezet voor nr. 2, ik had nog geen cyclus en gaf nog borstvoeding. Met 7,5 maanden ongesteld, daarna zwanger. De oudste was net geen 1,5. Ik heb het niet als zwaar ervaren. De meiden kunnen het gelukkig goed met elkaar vinden, maar die garantie heb je niet. Maar goed, het kleine leeftijdsverschil is zo goed bevallen en we hadden wederom het geluk om snel en goed zwanger te worden, dus nr. 3 werd geboren net voordat nr.1 drie werd. Lekker je eigen gevoel volgen, garanties heb je niet in het leven. Ik moet wel zeggen dat wij vanuit onze nabije omgeving weinig negatieve reacties hebben gehad. Zomaar op straat wel. Of het ongelukjes waren ed.
Luister niet naar anderen. Ga af op je gevoel en kijk ook wat je lichaam aan kan. Succes!!! En hopelijk heb je snel een positieve test in je handen!