Wij eten gezond, maar ook lekker. Suiker vermijd ik wel in dagelijks gebruik maar af en toe een ijsje is prima. Gebruiken geen pakjes of zakjes.
Ik kook regelmatig met pakjes en zakjes. Maar wel met veel verse groenten. Verder wissel ik aardappelen-groente-vlees/kip/vega af met pasta/rijst. Het om en om principe. Én we eten alledrie veel fruit. Minimaal 3 stuks per dag. Ben zelf wel tevreden
Mijn man kookt, dus eigenlijk geen idee hoe hij 'kiest' Zolang het maar lekker is xD En de pakjes,zakjes vind ik veel makkelijker en lekkerder, omdat ik dus niet zo kan koken.. En wel met pakjes xD
Wij eten bourgondisch Elke dag vlees, niks biologisch, wel e-nummers en suikers, geen/nauwelijks zout (alleen op ei), soms pakjes/zakjes (als ik kook . Groente altijd vers, soms voorgesneden uit de koeling maar echt nooit uit blik, pot of vriezer. Geen superfoods. Voor mijn dochter zoveel mogelijk zonder suiker en verantwoord (goodies).
Mwah, mijn kinderen krijgen thuis geen snoep, maar ik kreeg geen hartkloppingen als ze bij opa en oma of in de winkel wel een snoepje krijgen. Verder kook ik zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes, haal ik pindakaas bij de natuurwinkel en haal ik mijn vlees en vleeswaren bij de slager. Dus ja, thuis let ik echt wel op wat wij eten, maar juist daardoor vind ik het geen probleem als er bij anderen wel eens een snoepje, chips of taart wordt gegeten.
Wij eten ook voornamelijk waar we trek in hebben haha Mijn dochter snoept nooit (krijgt dieet voeding door peg-sonde) en zeurt er dus ook niet om (we laten haar wel veel proeven) Verder eet ik alleen vlees van de slager en vis van de visboer en we proberen een paar dagen per week vegetarisch te eten.
Wij eten waar we zin in hebben, maar met zo min mogelijk pakjes. Ik ben Belg, dus hier is op dat vlak ook veel minder te krijgen. Of het kost belachelijk veel. Ik koop quasi alles in de supermarkt, want ik heb geen zin om 20 winkels (bakker, slager, groentewinkel, ...) af te lopen als ik bij 1 winkel gesteld kan zijn voor alles. Ik probeer erop te letten dat ik afwissel ... Vlees, vis, vegi, eieren, ... en ook dat het qua koolhydraten wisselt. Groenten worden hier overigens met bérgen gegeten. Ik zit snel aan 1 kilo of meer voor 't avondeten. Een deel groenten koop ik uit diepvries bovendien.
E-nummervrij lijkt mij moeilijk, want ik houd van tomaat en sinaasappelsap (vitamine C is een e-nummer!), maar probeer wel zoveel mogelijk zonder zakjes enzo te koken. Sowieso omdat ik dat echt niet vind smaken. Zit ook altijd zoveel suiker in en daar houd ik niet zo van in bv. een pastasaus. Daarbij vind ik het ook veel goedkoper om 'from scratch' te koken, en leuker. Niet biologisch i.v.m de prijs en omdat daar ook veel mee wordt gerommeld (hoef niet voor een bepaald etiketje te betalen en er vervolgens achter te komen dat het toch niet zo heel biologisch was als er werd beweerd), en eet ook gewoon suikers. Dat suiker- en glutenvrije en superfoods is m.i gewoon een hype, waarvan ik denk dat het wel weer overwaait. In mijn omgeving heb ik wel wat mensen die aan die hype toegeven en vind het jammer dat het dan altijd gelijk zo opdringerig moet. Ik ga hen toch ook niet verplichten om zuivel te drinken. O ja, ik maak dus wel zelf brood omdat ik geen varkenshaar in m'n brood hoef (en eendenveren en mensenhaar ook liever niet) en we eten lekker veel groenten. Als we friet eten is dat nooit als hoofdmaaltijd maar altijd een beetje 'ergens bij'.
Ik vraag me nu wel af waarom ze dan zo weinig tot geen pakjes/zakjes in België hebben? Zijn ze daar van die culinaire wonders of heeft het een andere reden?
Zelfs zuurstof is nog een e-nummer geloof ik. Wij eten gewoon volgens het principe liefst zonder pakjes/zakjes maar keertje is niet erg. Gewoon alles met mate en afwisseling.
Wij eten altijd vers, nooit uit pakjes of zakjes. Verder zoveel mogelijk suikervrij en ik zuivelvrij ( kan er slecht tegen). Veel groente, noten, fruit, peulvruchten. Ik maak mijn eigen (gezonde) koekjes, repen, soep(zonder de pakjes dus), crackers etc. En die tussendoortjes zijn dan dus zonder suiker, boter etc. Ik vind het leuk, interessant en lekker. Maar ik schiet niet in de stress als ik ergens op visite een keer een 'echt' koekje eet. Probeer het zelf alleen zo min mogelijk te doen.
Tot een dikke maand geleden was ik altijd op dieet en probeerde van alle foute dingen af te blijven. Nu eet ik 6x per dag, veel kip, kwark en kaas en suikervrij. Al die zoetigheid kan ik niet aan denken, bah! Hopelijk blijft dat zo
Wij eten sowieso anders dan de gemiddelde Nederlander. Man komt uit Afrika, dus er staat hier veel african food op tafel dit is vooral veel koken zonder pakjes met verse producten. Daarnaast eten we met behulp van brood met de handen .