Heb jullie een bepaalde eetstijl?

Discussion in 'De lounge' started by Chocolat, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Onze eetstijl is zo vers mogelijk, sporadisch een pakje of zakje maar liever maak ik het zelf want ik wordt ongelofelijk ziek van e621 en vetsin (ook geen Chinees eten voor mij helaas). Superfoods staan wel in de kast maar ik overdrijf er niet mee. Suiker, liever niet maar ik hang er ook niet om in de hoogste boom. Geen frisdranken hier. Veel groenten en fruit. Het liefst eet ik zoveel mogelijk biologisch maar helaas laat onze huidige financiële situatie dat even niet toe. Ik vind het vooral heel leuk om alles zelf te maken en vaak scheelt dat ook in de portemonnee aanzienlijk mits ik de juiste voorraad heb staan. Daarnaast eten wij eigenlijk alleen maar de volkoren variant van pasta, rijst, couscous etc. Wisselen we aardappelen, rijst, pasta en bijzondere granen (quinoa, boekweit, gerst, etc) af en hetzelfde geldt voor vlees, vis en vega verdeling in het menu.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Wij eten zo gezond, vers en gevarieerd mogelijk en willen dat ook onze kinderen meegeven. En het geeft resultaten merk ik want we hebben nog niet met dwarse dreumesen/peuters ikwilnieteten gezeten. Daarbij ben ik heel erg van, wat ze niet kennen missen ze niet. Dus mijn zoontje krijgt nog geen mac donalds en magnum ijsjes enz. En we willen hen meegeven dat ook gezond eten leuk is..dat je niet per se ongezond hoef te hebben op een feestje/verjaardag. Het mag natuurlijk maar hoeft niet.
    En ja dat doe ik zelf ook...gister onze verjaardag gevierd en de gasten vielen aan op de rauwkost en het verse fruit.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou....wij eten ook heel gevarieerd en altijd (ok, bijna altijd, ook wel eens pannenkoeken of een frietje) vers, maar hier heb ik toch echt wel te maken met een ikwilnieteten-peuter. Al sinds hij een maand of 14 is ;).

4. Islah

Islah Niet meer actief

Over dat laatste... Mijn man moet ook overal brood bij, zelfs als we stamppot eten!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahaha, hoe moet ik dat zien? Stampot op zijn bord, en een stuk brood erbij waar hij tussendoor van eet?

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Wij eten zoveel mogelijk vers. Vlees van de scharrelslager en melkproducten zoveel mogelijk biologisch. Verder heb ik een fobie voor glucose-fructose stroop en sinds ik weet hoe het gemaakt wordt nooit geen margarine meer maar alleen roomboter. Dat geplette luizen e-nummer (karmijn) hoef ik ook niet. Ik ben zo'n idioot die dus alle ingredienten leest. Zelf wil ik nog wel eens zondigen maar mijn zoontje krijgt alleen maar "puur" eten. Ok hij is nog jong en ik ga ook niet panisch doen over wat hij bij een ander krijgt, maar thuis proberen we het zo natuurlijk mogelijk te houden.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zoveel mogelijk schoon eten. 1 keer in de 2 weken l
    "Los" gaan om de boel weer beetje wakker te schudden

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik denk eerder stamppot tussen het Arabisch brood :) tenminste als hij net als ons eet :D.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eetstijl?
    Niet echt... weinig convenience en redelijk gezond en gevarieerd (dat laatste kan wel beter maar is soms toch lastig met twee drukke banen en drie kinderen)
    Wij vinden dat gezond eten een feestje is en leren onze kinderen dat gezonde dingen dus lekker zijn. Ze genieten van fruit en een extra lekkere maaltijd (maar ook van ijs of een lekkere taart zelfgemaakt)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dus jullie beleggen Turks/Arabisch brood met stamppot???? :p:):D

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij eten eigenlijk pakjes vrij, maar dit komt voornamelijk omdat we zelf koken erg leuk vinden. Voor de rest, gevarieerd. Twee keer per week vegatarisch en vis en de rest vlees. Ik ben niet zo'n brood eter dus vaak tussen de middag salade.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Hij doet gewoon alsof het tajine is :D dus gewoon steeds wat brood pakken en het daar in dippen. Niet ertussen dus. Al heb ik dat ook wel eens gegeten tussen de middag (restjes opmaken) en is best lekker hoor!
    Maar mijn man is gelukkig nog niet eens zo extreem als sommigen hierin. Hij kent mensen die zelfs bij rijst, macaroni e.d brood moeten.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zie het helemaal voor me :D Maar goed, stamppot is lekker, arabisch brood ook. De combi lijkt me minder, maar waarom ook niet?

14. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier eten we zo weinig mogelijk van pakjes, al vindt ik sommige dingen wel erg lekker (en makkelijk) dus niet altijd, en niet omdat ik er op tegen ben, maar gewoon omdat ik zelf gemaakt, veel lekkerder vindt.

Verder eten we alleen halal, en zoveel mogelijk gezond (overal serveren we wel salade of groentes bij).

15. Koon

Koon Niet meer actief

Maak je niet druk. Kinderen denken ook dat alle donkere mannen zwarte piet zijn.
    Daarmee bedoel ik, als pa 1x gezegd heeft dat ijs niet gezond is en je beter een appel kan eten, dan heeft dit mannetje deze woorden misschien wel helemaal zelf geformuleerd. Jonge kinderen zijn nog zo zwart/wit.
    Als hij wat ouder was, was hij misschien wel stikjaloers.
    Je moet je niet gekwetst voelen door de keuzes van een ander. Er zouden een hoop slechte ouders zijn in NL als dat van een ijsje zou afhangen (inclusief ik zelf ;))

Onze eetstijl= (zo veel mogelijk) vers en gevarieerd.
    Ons zoontje heeft zelden een potje gehad, maar is zeker van het soort 'wat een boer niet kent, vreet hij niet'.
    Wij zien beiden koken als noodzakelijk kwaad, maar echt leuk vind ik het niet, mijn vriend nog iets meer maar die is vaak als laatste thuis. Het is dus wel eens opgave om te bedenken wat we eten. Maar we vinden gezond en vers eten erg belangrijk dus dat is een goede stok achter de deur.
    Al smaakten de frietjes van gister ook heerlijk;) wel met rauwkost erbij natuurlijk...

Share This Page