"Ben je bang?" Je knikte ja.. Het was oudjaardsavond en je had overgegeven in de plantenbak op balkon. Je voelde je al een tijd niet zo lekker en werd onderzocht in het ziekenhuis. "Komt wel goed.." zei ik.. maar dat dacht ik niet.. Ik dacht dat je longkanker had.. maar de uit de fotos bleek dat je longen schoon waren, en ze wisten denk ik verder niet waar ze het moesten zoeken. Tot de dag dat papa mij in paniek op belde. Je was heel erg in de war en hij wist niet wat hij moest doen, je wilde niet naar het ziekenhuis. . ik kwam naar jullie huis en wist je mee te krijgen naar het ziekenhuis.. oh wat was je ziek en in de war.. je leefde in je eigen wereld. je werd onderzocht in het ziekenhuis, en heel je lichaam bleek kapot en verrot, bijna niks werkte meer.. je lag 7 weken in het ziekenhuis. Ik kwam elke dag en verzorgde je dan.. je leek net een kind.. je was bang en hulpeloos. Je huilde.. en soms lachte je.. je maakte plannen voor de toekomst, maar ik wist al dat die voor niks waren. je lag 4 x op de ic, en de laatste keer gaven ze op, ze geloofde niet meer in jou en je lichaam. Je herstelde niet, je was op, opgegeven.. 24 uur kreeg je, en dan zou je sterven. Je wilden naar huis.. naar jou plekje, je beestjes, daar waar je je veilig voelde, en daar hield je het nog 12 dagen vol. we genoten van elkaar, ik verzorgde je tot dat je je laatste adem uit blies. Daarna mocht ik je nog een keer wassen mama, je aankleden, je mooi maken. Mama je was alles voor me. Mn mama, mn beste maatje. Wat moet ik zonder jou? Ik haat het dat ik niet meer voor je kon doen, en nu alles zonder je moet doen. Ik mis je zo erg.. 09-02-1963 - 21-07-2013 Wanneer ik morgen doodga, vertel dan aan de bomen hoeveel ik van je hield. Vertel het aan de wind, die in de bomen klimt of uit de takken valt, hoeveel ik van je hield. Vertel het aan een kind dat jong genoeg is om het te begrijpen. Vertel het aan een dier, misschien alleen door het aan te kijken. Vertel het aan de huizen van steen, vertel het aan de stad hoe lief ik je had. Maar zeg het aan geen mens, ze zouden je niet geloven. Ze zouden niet willen geloven dat alleen maar een man alleen maar een vrouw dat een mens een mens zo liefhad als ik jou.
Gecondeleerd en heel veel sterkte de komende tijd voor jou en jouw familie. Edit: lees net 2013. Alsnog heel veel sterkte!
Vind het echt mooi dat je haar wens om naar huis te gaan hebt gerespecteerd en haar zo goed verzorgd hebt! Heel veel sterkte
Het jaar van de eerste. .. Zo moeilijk afgelopen jaar zijn er zoveel momenten begonnen met de eerste keer zonder mam. Heel veel sterkte en wat een prachtig stuk.
Sterkte! Het is heel zwaar, ik weet het. Sta stil bij je verdriet, maar ook bij de mooie herinneringen en de toekomst. Wat prachtig dat je haar zelf hebt verzorgd, wat zal ze trots geweest zijn!
Ik wil je heel veel stekte wensen. Heb je verhaal met tranen in mijn ogen zitten lezen, vind het zo erg. Het roept toch bepaalde herinneringen op. Zo mooi.......... Nogmaals veel sterkte !!