taalcursus

Discussie in 'De lounge' gestart door Niboma, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Al sinds jaar en dag ben ik helemaal Italië gek. Het liefst zou ik er ook willen wonen, maar die mogelijkheid is er helaas de aankomende jaren nog niet. Tot die tijd doe ik het dus maar met om de zoveel jaar een zomervakantie. Zolang ik me dus kan herinneren wil ik de taal ook leren, maar tot dusver is er altijd wel iets geweest waardoor het niet doorging of ik er niet aan begon. Een jaar of 5 geleden heb ik zelfs nog een cursus van de NHA aagschaft, die al jaren ergens op zolder ligt te verstoffen.

Nu gaan we volgend jaar juli naar Italië (eindelijk weer na 4 jaar) en nu zou ik me graag in het Italiaans duidelijk willen kunnen maken, ipv handen en voeten Engels. Maar omdat ik denk dat het thuis studeren met 4 kinderen om me heen niet echt een succes gaat worden, ben ik benieuwd of er misschien ergens taalcursussen gegeven worden is een klaslokaal, of school? Dus dat ik 1 of 2 keer in de week een aantal uur daar les zou hebben. Zijn er misschien meiden met ervaringen hiermee, of die weten of er zoiets bestaat? Of privéleraren o.i.d? In elk geval een manier waarbij er een soort van stok achter de deur is, en controle mbt de opdrachten en uitspraak.

(een cursus waarbij je jezelf opsluit in een klooster om daar de taal te leren, of een cursus in Italië is geen optie ;))

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Tuurlijk bestaat zoiets. Bij volksuniversiteiten of hogescholen worden soms taalcursussen gegeven. Je hebt dan elke week of één keer in de twee weken een avond les. Een cursus duurt meestal een (winter)seizoen. Ze beginnen vaak in september, dus je zou je nog kunnen aanmelden. Even googlen en dan vind je vast wel iets in de buurt!

3. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hey hey, dat heb ik nou met Pools.
    Ik zou er ook graag willen wonen, nu gaan we er een paar x per jaar naartoe (naar de familie).
    Vanaf november ga ik een taalcursus volgen op een volksuniversiteit. Elke week 1x 2uurtjes naar school.

Ik heb er helemaal zin in!

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wat een bijzondere taal, Pools! Maar ik kwam inderdaad ook uit bij de volksuniversiteit hier in het dorp. Vanaf half sept. elke donderdag tm maart anderhalf uur. Ik denk er ook sterk over om dat te gaan doen:).

Maar ik ben wel benieuwd of er nog andere manieren zijn, om te vergelijken. Ik kwam via google eigenlijk niet verder dan schriftelijke cursussen bij de NHA, NTI of LOI, of cursussen in Italië.

5. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik had hetzelfde issue. Moet wel zeggen dat individuele thuisstudies niets voor mij zijn! Vind het veel leuker om met andere mensen te studeren en les te krijgen. (thuisstudie + mijn motivatie gaan niet samen haha).
    En qua prijs vind ik het best meevallen.
    Op de volkuni waar ik heen wil is ook een opendag en dan kan je je ter plekke inschrijven voor de taalcursus. Denk dat ik me via die manier aanmeld :)
    Jij alvast heel veel succes met je Italiaans!!
    Ciao bella!!!!!!! :D

6. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ja, ik vond ook dat de prijs 100% meeviel! Welke vu wil jij gaan? Ik zag hier niks staan over een open dag.

Jij ook heel veel succes en bovenal ook heel veel plezier met je Poolse cursus. Do widzenia:D.

Deel Deze Pagina