Boos!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjalleke, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Net op mijn werk te horen gekregen dat het niet mogelijk is om na mijn zwangerschapsverlof 3 dagen te gaan werken! En ik ben hier zo boos, teleurgesteld en verdrietig over!
    Vanaf het moment dat ze weten dat ik zwanger ben heb ik aangegeven dat ik geen 4 dagen wilde gaan werken en volgens alles en iedereen was alles bespreekbaar... En nu opeens niet meer dus :(
    Het is een klein bedrijf waar het financieel niet lekker mee gaat, dus geen bonussen, geen salarisverhoging etc en dat heb ik allemaal zonder morren geaccepteerd en nu flikken ze me dit....... Gevoel dat ik een mes in mijn rug gekregen heb!
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    He meid wat vervelend zeg. Maak je niet te druk en denk om de kleine. Ik weet dat het moeilijk is. Heel veel sterkte toegewenst in ieder geval.
     
  3. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pfff veel sterkte .... en misschien na de bevalling op zoek naar een andere baan???
     
  4. melissa

    melissa Actief lid

    28 mrt 2006
    219
    0
    0
    hee das balen zeg!!
    heb sinds anderhalve maand een nieuwe baan en ook maar hopen dat ze er goed op reageren, heb geen idee namelijk.
    Moet eerst door mijn proeftijd heen anders sta ik gelijk op straat......moeilijk.
    Hoop dat je iets anders leuks vindt!!

    groetjes melissa
     
  5. Ik herken dit alleen werk ik bij een groot bedrijf maar goed, parttime werken is voor mij ook onmogelijk, wel vreemd in 2006
     
  6. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hey,

    In België is het zo dat je door oduerschapsverlof heir wel recht op hebt ongeacht wat je werkgever zegt. Maar dan zit je natuurlijk met het feit dat als je het doorduwt, je misschien op straat komt te staan.

    Eén ding heb ik bij deze twee zwangerschappen geleerd. Het is altijd iets met die werkgevers!!!

    Toch veel succes gewenst
    Kitty
     
  7. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Hoe kan dat nou, anno 2006.
    Het wordt tijd dat die werkgevers hier eens wat mee doen!
    Vinden ze het gek als vrouwen niet blijven werken, het wordt ze potverdikkie onmogelijk gemaakt zo.
    Ik snap goed dat je boos bent, belachelijk!
    Maar maak je niet te druk, denk aan je kleintje.
    Heb je al bedacht wat je nu gaat doen???
     
  8. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Veel sterkte meid!!
     
  9. gerda b

    gerda b Lid

    17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Mijn werkgever weet van mijn plannen om i.p.v. 4 dagen daarna 3 dagen te gaan werken en als het kan op vaste dagen(i.v.m. oppas).Hij was blij dat ik er zou duidelijk in was,en ik heb nog een jongere collega die wel een dagje erbij wil werken om wat te verdienen en ik dan een dagje minder,dat komt precies goed uit.Maar zo te horen zijn er dus ook nog werkgevers die niet zo meegaand zijn.
    Heel veel sterkte , en ik hoop voor je dat de werksfeer wel een beetje vol te houden is.
     
  10. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    He meid, wat ontzettend balen. Bij mijn vorige baan werkte ik fulltime, maar had veel te weinig werk dus kon eigenlijk gemakkelijk 3 dagen gaan werken. Bij mijn zwangerschap wel gemeld dat ik graag 3 dagen wilde gaan werken maar helaas. Ze wilden graag een poppetje (zoals ik het noemde) dat 40 uur aanwezig was, al zou dat poppetje dan toch 16 uur uit haar neus zitten vreten. Dus in overleg 'ontslag' gekregen met een oprotpremie en nu een heerlijke baan voor 3 dagen.

    Heel veel succes, het mooiste zou zijn als je er toch met je huidige werkgever uitkomt en anders hoop ik dat je ergens anders de ideale baan vindt.
     
  11. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Aan zulke zaken zitten natuurlijk wel twee kanten. Voor de werknemer is het niet fijn als je te horen krijgt dat je niet minder uren kunt gaan werken. Aan de andere kant..een werkgever/organisatie zit, zeker voor de wat hogere functies niet te wachten op parttimers.
    En daar is ook wat voor te zeggen.

    Maar knap lastige situatie inderdaad. Probeer er achter te komen waarom het niet mogelijk is of is er wellicht een gulden middenweg mogelijk...?

    Succes!
     
  12. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Lullig zeg! Sterkte ermee!
     
  13. Niet meer actief

    Ik zal je zeggen dat inderdaad wel erg kut is.....

    Heb zelf afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ze mijn contract niet kunnen verlengen want er is geen geld meer voor mij. Maar dat is natuurlijk dikke onzin maar goed. Heb toen ook al aangeboden of ik dan niet beter nu al 4 dagen kan gaan werken. Nee het is gewoon over. Dus ik zit straks helemaal zonder werk. En nou maar hopen dat er ergens een parttime baan vrij komt.

    jij ook veel succes
     
  14. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Lieve meiden,

    dank je wel voor al jullie reacties!
    Ik weet op dit moment nog niet wat ik ga doen maar ik hoop ook op ontslag zodat ik " rustig" op zoek kan naar een nieuwe baan.
    En anders ga ik proberen om toch ouderschapsverlof op te nemen zodat ik in ieder geval een half jaar extra de tijd heb om iets nieuws te zoeken.

    Liefs, Chantal
     
  15. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heb je al met de bond gebeld??? Volgens mij mogen ze dit niet weigeren. Zou het even gaan uitzoeken als ik jou was.
     
  16. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Hoe lang werk je er al? Langer dan een jaar?
    En wat is de reden waarom jij geen 3 dagen mag gaan werken?
     
  17. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Ik werk inderdaad al langer dan een jaar en volgens de wet aanpassing arbeidsduur zou ik inderdaad recht hebben op het aanpassen van mijn werkuren. De reden waarom het geweigerd wordt kon de brenger van het slechte nieuws mij niet geven en als ik op de site van het ministerie kijk hebben ze ook niets waarom het niet zou mogen/kunnen. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze niet WILLEN dat iemand in mijn functie 24 uur (oftewel 3 dagen) werkt.....
     
  18. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Volgens mij kunnen ze het alleen maar weigeren indien je functie het echt niet toelaat, maar dat moeten ze dan ook aan kunnen tonen...
    Vraag is alleen of je in zo'n geval dan wel zou willen blijven als je weet dat ze je eigenlijk niet willen voor 3 dagen....Wel balen hoor, ik hoop dat je snel een passende oplossing vindt! ;)
     
  19. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Mag ik vragen wat voor werk je doet?
     
  20. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Ik werk als verzuimconsulent, bij een soort van arbodienst. Een verzuimconsulent doet de begeleiding van zieke werknemers voor bepaalde werkgevers.. Het debiele is ook gewoon dat " mijn" bedrijven accoord zijn met 3 dagen dus ik snap het probleem echt niet, maar ik ben blonT.
    Zou dat er mee te maken hebben?
     

Deel Deze Pagina